Toon posts:

Radeon 9600 pro atlantis speel problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb een:

pentium 4 - 2400 mhz
windows xp home edition
systeemmodel:AWRDACPI
1 geheugen module(512mbram) van corsair + nog 1 andere (512mbram)
wisselbestanden= 166 mb gebruikt- 2295 over
Sapphire ATI radeon 9600 pro atlantis met 128 mbram geheugen.
(dus de videokaart)

Als ik met mijn systeem de spellen:bf vietnam en call of duty speel,dan gaan de spellen verschrikkelijk haperen.

bij bf vietnam speel ik op medium met 64 bots
met call of duty speel ik op high.

Als er bij beide spellen hevige vuurgevechten ontstaan op mijn beeldscherm,lijkt het alsof mijn videokaart het niet aankan.

Ik heb de laatste drivers van catalyst gedownload.
direct x 9.0b
Al gekeken bij de smartgart en 3d van de kaart(dus:beeldscherm,instellingen,geavanceerd etc)

mijn vraag luid:

Waarom storen de spelllen bf vietnam en call of duty op mijn pc,en hoe kan ik deze haperingen weghalen?

O ja,als het aan de videokaart ligt, kunnen jullie me dan een goede aanraden?

Greetz ScarfaceNL

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
Tja check even deze dingen:
- Bios instellingen goed ?
- Virusscanners of andere systeemprocessen die vertragen?
- Vervuilde windowsinstallatie ?
- Alle chipsetdrivers geinstalleerd van je moederbord?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je details lager zet?

Gaat ie alleen haperen wanneer er dus veel particles/'dingen' zijn?
O ja,als het aan de videokaart ligt, kunnen jullie me dan een goede aanraden?
Een Radeon 9800XT of Geforce 5950. :P

Jouw videokaart moeten de spellen goed aankunnen.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat je zei Mad_Manic heb ik allang gedaan behalve bij de bios.
Kan je me uitleggen wat ik daar moet doen?

En de haperingen zijn alleen als er veel pixels in beeld komen,dus bijv voertuigen en heel veel mannetjes etc.

Als deze problemen blijven voordoen,dan ga ik echt geen videokaart van 500 euro kopen hoor.
En ik heb gehoord dat de radeon 9800 pro zeer snel is.
Maar die kaart die heeft toch ook problemen met haperingen toch?

Greetz ScarfaceNL

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 11:00:
En ik heb gehoord dat de radeon 9800 pro zeer snel is.
Maar die kaart die heeft toch ook problemen met haperingen toch?
Ik heb hier `n radeon 9800pro, deze haperde bij mij omdat ik de intel chipset drivers (INF) niet (goed) had geinstalleerd. Toen ik alles goed installed had staan liep `ie perfect. Een goede tip is om eens `n schone windows-installatie te doen, en daarna eerst alle drivers netjes te installen.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55
Zorg dat je iig van alles de goede drivers geinstalleerd hebt (mobo, videokaart, geluid etc.)
Wat voor moederbord heb je trouwens :?

Wat betreft de haperingen in BF Vietnam:
Met welke instellingen draai je?
BF:V is namelijk als je met bots speelt erg cpu intensief, en vraagt dus veel rekenkracht. Ook de instellingen van je geluidsettings in BF:V heeft veel impact op de performance. Schroef dus je settings eens omlaag en check eens de algemene topics in Spielerij - Games & Discussies en de problemen topics in Spielerij - Problemen & Vragen. Er zijn namelijk redelijk wat topics over het haperen van het spel doordat de videosettings of soundsettings te hoog ingesteld staan.

Voor Call Of Duty:
Speel eens wat met de instellingen, schroef de details eens omlaag en kijk dan of de haperingen over zijn. Is dat niet het geval, dan ligt het probleem ergens anders.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord = Gigabyte p4 titan 667

Met bf vietnam heb ik alles gezet op het laagst en shadows etc uitgezet.
Dat hielp niet bij vele bots.

Als ik bijv met 32bots speel,dan gaat het spel redelijk maar ik vind toch dat ik met mijn syteem dit spel gewoon op high moet spelen,want op papier kan hij het makkelijk aan.

Bij call of duty heb ik ook van alless geprobeerd maar de haperingen blijven komen als er veel detail in beeld komt (hevige vuurgevechten)

• Crash
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 12:49:
Mijn moederbord = Gigabyte p4 titan 667

Met bf vietnam heb ik alles gezet op het laagst en shadows etc uitgezet.
Dat hielp niet bij vele bots.

Als ik bijv met 32bots speel,dan gaat het spel redelijk maar ik vind toch dat ik met mijn syteem dit spel gewoon op high moet spelen,want op papier kan hij het makkelijk aan.

Bij call of duty heb ik ook van alless geprobeerd maar de haperingen blijven komen als er veel detail in beeld komt (hevige vuurgevechten)
Face it: je systeem kan het niet aan met alles op high en meer dan 32 bots.
Het spel is voornamelijk gericht op multiplayer, dus die bots vreten cpu kracht like hell. Dat ga je gewoon niet redden.

Kun je ook antwoord geven op de andere vragen en voorstellen? Dat maakt het wat makkelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo kan MIJN systeem het niet aan?

en volgens mij ligt het gewoon aan de videokaart want die moet alles weergeven

• Crash
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 18:50:
Hoezo kan MIJN systeem het niet aan?

en volgens mij ligt het gewoon aan de videokaart want die moet alles weergeven
Nee, het ligt niet alleen aan je videokaart.
Bots worden door de computer aangestuurd, en zijn dus afhankelijk van de rekenkracht van je processor. Hoe meer bots, hoe meer rekenkracht er nodig is, dus hoe harder je proc moet werken (om het maar even simpel te houden).
Daarnaast zorgen deze bots natuurlijk ook voor de visueele drukte als er meerdere tegelijk in je zicht aanwezig zijn, wat dus weer meer rekenkracht van je videokaart vraagt. Dit samen zorgt dus voor de haperingen.

Je geeft zelf al aan dat er minder haperingen zijn als je het aantal bots naar beneden brengt (minder cpu intensief). Zet je beeld en (vooral) je geluidsettings wat omlaag en je zult zien dat BF:V nog beter loopt ;)
BF:V bevat momenteel ook nog wel enkele bugs die de performance niet ten goede komen, maar die zullen uiteindelijk nog wel redelijk gefixed worden neem ik aan, in komende updates.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien klopt dat wel over bf vietnam,maar met call of duty hapert hij ook.
En eerlijk gezegd is call of duty iets minder zwaar als bf vietnam want daar komt veel meer pixels in voor.
Ik heb btw vertraagde beelden als ik speel met c&c generals(vuurgevechten).

Dus kan ik niet gelijk hebben dat het aan mn videokaart ligt?

Of is mijn moederbord al veroudert?
Pagina: 1