Toon posts:

Kan mijn amd2600 niet overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik heb al heel vaak gezocht op dit forum en ook op google maar ik kan mijn proc gewoon niet overclocken ofzow :(

want in me bios kan ik helemaal geen multiplier veranderen en de fsb ook niej en ook de voltage niet...

en ik heb wel gelezen dat je het met potloodstreepjes kan unlocke maar een vriend van mij zij dat dat niet werkt.

Graag jullie reactie...

Dit is mijn computer:
Moederboord: via km266 ms-6738 .
Proc: Amd 2600
Videokaart: Geforce FX 5200 128 mb
Gegeugen: 512 mb pc 2700
HD: 40 gb van seagate

Verwijderd

als het je niet de fsb in je bios kunt veranderen dan kun je dus niet met fsb overclocken, met de bridges kun je wel de multiplier veranderen..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Als je je mobo vermeld, misschien handig om het juiste merk te vermelden :)
je hebt een msi moederbord.

Is de pc misschien een merk pc? packerd bell, medion??
Dan komt het vaak voor dat men de overklok opties uit het bios haalt.
Je zou dan een ander bios erin kunnen flashen, maar pas op: verkeerde bios.. dood moederbord.

verder zou je nog met software kunnen overklokken.
zijn genoeg programma's voor te vinden
je moet alleen even weten welke klokgenerator je hebt.
die kan je wel op je mobo vinden. :)

[ Voor 23% gewijzigd door job op 29-04-2004 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik geen merk pc
en ik heb het wel met 1 progje geprobbeerd van gigabyte maar dat werkte niet.

Verwijderd

Topicstarter
en wat is je klokgenerator?? :P

Verwijderd

de search al geprobeert?? :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Een programmatje van Gigabyte om een MSI mobo te overklokken gaat ni werken nee :)

Met potlood je 2600+ proc unlocken gaat ni nee :) daarvoor zal je met zilverlijm en dat soort spul aan de slag moeten :) overigens zijn er wel zat andere programma's om wel nog te kunnen overklokken in windows :)

Hoe je die bruggen moet verven is te vinden op OCinside.de

Een programmatje om te kunnen overklokken terwijl je pc aan staat is b.v te vinden in dit draadje: [rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]

Succes !!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 18:14:
als het je niet de fsb in je bios kunt veranderen dan kun je dus niet met fsb overclocken, met de bridges kun je wel de multiplier veranderen..
klopt niet helemaal, ik kan niet de multiplier veranderen maar wel de fsb :)

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 20:09:
[...]

klopt niet helemaal, ik kan niet de multiplier veranderen maar wel de fsb :)
Wat hij bedoelt te zeggen...
je multiplier kun je hoger "forcen" door wat te prutsen aan je processor zelf.. bridgen noemen ze dat.
Je FSB blijft dan 166 (aannemende dat dat je FSB is), en je MP kan omhoog, waardoor je een stukje harder kan

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
die 2600+ is locked (heb hem zelf ook), dat betekend dus dat je je mp niet kan changen. Je kan wel je fsb veranderen. Maar je bios stond dat niet toe? Moet je eens op inet rond zoeken naar een nieuwe bios, of een gemodde bios.
Ik heb zelf een asrock k7s8x bordje en kon ook nix in de bios instellen, maar na een bios flash kon ik mijn voltage 5% omhoog doen (nog weinig maarja is toch wat) en kon mijn fsb veranden :D (kon eerst alleen 166 en 200..op 200 was ie dus net wat instabiel).

[ Voor 5% gewijzigd door DeSire op 29-04-2004 21:25 ]

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg, maareh, een 2600+ (een 333MHz processor) op een 266 bordje klinkt érg krom. Ander bordje niet handig msschien?

Ik weet dat er een 266 versie is van de 2600+, maar dat was een TEST versie. Nooit te koop geweest.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Krullebol schreef op 29 april 2004 @ 20:16:
[...]

Wat hij bedoelt te zeggen...
je multiplier kun je hoger "forcen" door wat te prutsen aan je processor zelf.. bridgen noemen ze dat.
Je FSB blijft dan 166 (aannemende dat dat je FSB is), en je MP kan omhoog, waardoor je een stukje harder kan
Moederboord: via km266 ms-6738 .
Zou dat er ook nog iets mee te maken heben, dat ze elkaar tegenwerken ofzo?

Edit: Wat type ik toch langzaam :O

[ Voor 6% gewijzigd door Seers op 29-04-2004 21:32 ]

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Als het een barton is werkt de truk met de potloodstreepjes idd niet ;) .

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=411

ik zou die 2600+ met iemand zien te ruilen voor 2400+ of een mobile CPU aan de haak slaan, dit gaat anders niet echt goed komen.
ander moederbord is ook een optie

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 21:29:
Sorry dat ik het zeg, maareh, een 2600+ (een 333MHz processor) op een 266 bordje klinkt érg krom. Ander bordje niet handig msschien?

Ik weet dat er een 266 versie is van de 2600+, maar dat was een TEST versie. Nooit te koop geweest.
Hij verteld niet dat zijn processor niet op 2600+ loopt, aannemende dat hij wel op standaard snelheden loopt.
Het gaat hier over overclocken, en dat zou inderdaad wel eens lastig kunnen worden op een 266 bord... maar als ik me niet vergis kan je je geheugen in de bios dan nog wel hoger zetten... ik meende dat dat "HCLK+33" of zoeits was.... ik heb het ook gehad op een 133 MHz bordje.. draaide ook PC2700 geheugen op...

Overclocken was ik destijds niet mee bezig, dus dat weet ik niet

Verwijderd

Topicstarter
hmmm het is me nu wel redelijk duidelijk, maar weten jullie of er nou een progje is voor mijn moederboord om over te clocken?

ik heb wel gezocht maar heb nog niks kunnen vinden.

K zal trouweens is ff zoeke op INET voor een betere bios

als iemand nog mischien ene goede site weet....

Graag jullie reactie
Pagina: 1