Toon posts:

[XP] HD zien zonder XP of Bestanden overschrijven mogelijk?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb een korte vraag.

Op welke manier kan ik zonder dat ik in Windows (XP) zit toch de bestanden op mijn schijf zien en verplaatsen? D.m.v. een opstartdiskette krijg ik alleen altijd die paar bestanden op het floppy te zien.. maar nooit de Hardeschijf (welke overigens wel in partities is verdeeld)

OF

Is er een mogelijkheid bestanden GEFORCEERD te overschrijven in Windows XP. Dus wanneer ze in gebruik zijn door het systeem.

Al vast bedankt. Bas.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 12:07

momania

iPhone 30! Bam!

Je bedoeld zeker via dos je schijf kunnen benaderen?

Waarschijnlijk zijn je schijven in NTFS geformatteerd en aangezien dos standaard geen NTFS kan lezen, zal je dus idd niet veel zien.

Er zijn zat tooltjes die wel NTFS kunnen lezen onder dos alleen diegene die ook kunnen schrijven moet je meestal dik voor betalen.
Wat je eens zou kunnen proberen is via een Knoppix cd te booten. In Knoppix kan je als het goed is wel NTFS lezen en schrijven en dat is nog gratis ook ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor je 2e vraag - er is een mogelijkheid in Windows om files die in use zijn te overschrijven tijdens het booten - inuse.exe is hier een tool voor, PendingFileOperations (iirc) is een registry key hiervoor (inuse zet die registry key) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. bedankt beiden. Heb het probleem uiteindelijk opgelost met NTFSDOS Pro. Een zeer goed progje. Twee floppy's en booten maar.
Het was trouwens een moeilijke oplossing aangezien ik de XP Pro cd niet bij de hand had. Hiermee is hetzelfde mogelijk (probleem oplos modus).

Verwijderd

momania schreef op 29 april 2004 @ 18:06:
[...]
Wat je eens zou kunnen proberen is via een Knoppix cd te booten. In Knoppix kan je als het goed is wel NTFS lezen en schrijven en dat is nog gratis ook ;)
Klopt. Ik heb dit laatst ook gedaan om enkele belangrijke documenten terug te halen van een 'kapotte' XP Pro instalatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 00:11 . Reden: gebruikt vervangen door gedaan ]