[Guide] Budget internet- en officesysteem discussie/feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En het is tijd voor de 2e guide om hier gepost te worden. Je kan in dit topic al je klachten, aanmerkingen en/of opmerkingen kwijt. Deze guides komen later op de frontpage te staan als Best Buy Guides. Voordat ze definities geplaatst worden kunnen jullie je kennis gebruiken om de guide nog wat te verbeteren. :)

Zorg wel dat je met argumenten komt, en e.v.t. met reviews zodat de makers van de guides er iets aan hebben. :)

Dit topic gaat over deze guide: [rml][ guide] Budget intenet- en officesysteem €800[/rml]

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:40

Alaksandus

Vae puto deus fio

Typevout tis dacht ik Budget internet

Ik had toch gekozen voor een andere muis (MX310 bijvoorbeeld). Deze vind ik persoonlijk veel lekkerder in de hand liggen en je hebt nog extra functietoetsen

Hij is dan 5 euro duurder maar biedt wel veel meer gemak
En zoals ze hier zeggen is de MX310 een verbeterde versie van de MX300.

Voor de rest is het een leuk systeem, en ook wel snel. Videokaart stelt niet zoveel voor, maar het is dan ook een office/internet PC.

[ Voor 107% gewijzigd door Alaksandus op 29-04-2004 17:50 ]

Als een god in Nijmegen.

• Laurent
  • Niet online
Fixed² (zowel voor dit topic als de guide zelf) :)

• Laurent
  • Niet online
Ok.. mijn eerste reactie op dit systeem; het ziet er goed uit. :)

Maar ik heb toch wel iets aan te merken. Ik heb hier ook een nForce2-IGP systeem staan (dus met intergrated graphics) en deze is erg kieskeurig met het geheugen. Zoals je misschien al hier ziet raadt Asus vrij weinig types geheugen aan bij dit bord. Mijn EPoX bord met dezelfde chipset geeft artifcats met Corsair geheugen en crashed om de 20 minuten, terwijl het prima draait met Kingston geheugen. Het geheugen zelf is prima, als ik een losse AGP kaart gebruik is er niks aan de hand.

Ik zou daarom geen no-name 256MB PC2700 adviseren, maar direct voor een reepje Kingston kiezen zoals ook in de lijst van Asus staat. Zo voorkom je dit soort problemen.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Aikeleer schreef op 29 april 2004 @ 17:48:

Ik zou daarom geen no-name 256MB PC2700 adviseren, maar direct voor een reepje Kingston kiezen zoals ook in de lijst van Asus staat. Zo voorkom je dit soort problemen.
Okay, doen we dat; goede tip :) . En een 5 euro duurdere muis lijkt me ook geen probleem gezien het budget.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Het zit er allemaal goed uit... Voor die prijs heb je toch wel een lekker snel systeempje dan.. Maar voorlopig doet mijn Duron 900 het nog goed :) Toch heb ik er liever nog een diskdrive in, waarom? Bij mij op school zijn namelijk enkele oudere systemen waar Windows 98 op draait, en daar zijn USB sticks helaas niet plug & play op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 10:34 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah, zoals ik in reaktie op vorige best buy guides als aanmerking op het budget internet- en officesysteem ook heb gezegd; naar mijn persoonlijke mening ligt het budget te hoog... Tenminste; het systeem ziet er niet echt uit als een 'budget internet en officesysteem'... De processor is naar mijn idee zeer goed mogelijk om veel zwaarder werk te verrichten. Misschien zou het een beter idee zijn om voor de kantoorsituatie wat meer aandacht te richten op de stilte van het systeem dan de snelheid... Want een 2600+ is naar mijn idee zware overkill... Hell, ik heb in mijn game-systeem nieteens een 2600 zitten... :P

• UTM
  • Laatst online: 15:51

UTM

Ook ik heb dit keer wat op te merken ;)
normaal dagelijks pc-gebruik, zoals het werken met kantoorapplicaties, surfen, e-mailen, muziek downloaden, (muziek)cd'tjes branden, et cetera
Programma's als Nero, IE, Word, Winamp die draaien met elkaar zorgt voor een groot gebruik van het geheugen. Mij lijkt het dus raadzaam om 256MB te veranderen naar 512. Dit omdat het de snelheid van de programma's verbetert en de user gewoon alle programma's open kan hebben staan. Vergeet niet dat er ook eventueel Firewalls en Anti Virus programma's draaien :)

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

das vast ook de reden dat er 2x256 mb staat... Hoewel dat naar mijn idee één van die dingen is die niet echt noodzakelijk is voor een internet en officesysteem...

• UTM
  • Laatst online: 15:51

UTM

MikeyMan schreef op 03 mei 2004 @ 11:39:
das vast ook de reden dat er 2x256 mb staat... Hoewel dat naar mijn idee één van die dingen is die niet echt noodzakelijk is voor een internet en officesysteem...
omg, helemaal overheen gelezen :o

Dan wil ik even een ander punt aanspreken. De CPU. Een 2600+ is way to veel voor een internet- en officesysteem. Bij mij draait alles super goed met een 2000+ waarop ik ook nog game. Voor zo'n bak vind ik een 2600+ echt overkill

[ Voor 29% gewijzigd door UTM op 03-05-2004 11:43 ]

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Bij mijn pappie ;) op de zaak werkt men met een processor P3 1400 Mhz. Dit loopt echt vlekkeloos, die Athlon 2600+ lijkt mij dus ook wel een beetje overdreven.

[ Voor 21% gewijzigd door UltraR-pc op 03-05-2004 11:52 ]

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
MikeyMan schreef op 03 mei 2004 @ 11:34:
Sjah, zoals ik in reaktie op vorige best buy guides als aanmerking op het budget internet- en officesysteem ook heb gezegd; naar mijn persoonlijke mening ligt het budget te hoog... Tenminste; het systeem ziet er niet echt uit als een 'budget internet en officesysteem'... De processor is naar mijn idee zeer goed mogelijk om veel zwaarder werk te verrichten.
Okay, dan duw jij er een Athlon XP 1800+ in; bespaart je hooguit drie tientjes ;) . Het is geen wettelijk voorgeschreven config :+ . Ik kan het ook niet helpen dat AXPs zo goedkoop zijn; en het systeem mag ook wel drie jaar meegaan. Voor het encoden/converteren van mp3s is een beetje leuke cpu ook wel zo handig.
Misschien zou het een beter idee zijn om voor de kantoorsituatie wat meer aandacht te richten op de stilte van het systeem dan de snelheid... Want een 2600+ is naar mijn idee zware overkill... Hell, ik heb in mijn game-systeem nieteens een 2600 zitten... :P
Jouw game-systeem is dan ook vast niet van mei 2004 :) ? Over dat stillere systeem wordt nagedacht.

@ anderen: er zitten idd 2x256MB repen in. Niet verkeerd voor Windows XP plus meerdere apps (digifoto's soepen?) en drie jaar vooruitkijkend imho. Je maakt zo optimaal gebruik van de dual channel plank.

[ Voor 9% gewijzigd door Cookie op 03-05-2004 11:52 ]

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Laurent
  • Niet online
De guide staat inmiddels op de frontapge. Commentaar kan je nu dus via de reacties plaatsen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.