het gaat hier allemaal om de volgende loop:
bij de fetch array krijg ik de hele tijd een time out.. maar ik zie niet in waarom.. ook als ik de time out langer maakt helpt het niks dus er zit een fout in..
even kort uitgelegd:
ik haal met een winamp plugin allemaal info uit winamp libary over hoevaak ik liedjes heb geluisterd etc
dat zet het in een xml file
ik zet dat in een mysql tabel
en na een week wil ik zegmaar dat opnieuw doen
dan zet ik die oude tabel om kwa naam in:
winamp_oud
en de nieuwe maak ik aan en heet winamp (en zo gaat dat dan elke week zegmaar (zodra het werkt
))
dan sorteer ik alles op count (aantal keren geluisterd)
en wil ik kijken of het lager of hoger staat in de ranglijst (vergeleken met de oude database)
maar hij loopt dus vast op die mysql fetch als ik hem in die loop zet...
omdat ik ook wel eens liedjes toevoeg of weghaal uit mn playlist
heeft elk liedje niet dezelfde ID als de vorige keer (na een update) maar meestal is de id niet 50 hoger of 50 lager (omdat ik meestal niet 50 liedjes in 1 keer toevoeg of verwijder)
dus doe ik hem - 50 en dan elke keer + 1 tot hij een liedje vindt met zelfde titel (omdat er ook meerdere nrs bijzitten met zelfde titel enz zoek ik niet op titel of artist)
het probleem zit wel in de loop want als je die weghaalt werktie gewoon
maar dan kan ik niet kijken oftie gestegen of gedaald is ten opzicht van vorige keer
is mijn methode fout om het te controleren ? zo ja waarom dan ? en wat zou ik anders moeten doen ?
zo niet.. wat klopt er dan niet?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $ID_oud = $ID - 50; do { if("$ID_oud" < 1) { $ID_oud = "0"; } $winamp_oud = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT * FROM winamp_oud WHERE ID = $ID_oud")); //hier krijg ik dus die time out $Winamp_oud_Artist = $winamp_oud['Artist']; $Winamp_oud_Titel = $winamp_oud['Titel']; $Winamp_oud_PlayCount = $winamp_oud['PlayCount']; $Winamp_oud_Rank = $winamp_oud['Rank']; $ID_oud++; } while ($Titel != $Winamp_oud_Titel); |
bij de fetch array krijg ik de hele tijd een time out.. maar ik zie niet in waarom.. ook als ik de time out langer maakt helpt het niks dus er zit een fout in..
even kort uitgelegd:
ik haal met een winamp plugin allemaal info uit winamp libary over hoevaak ik liedjes heb geluisterd etc
dat zet het in een xml file
ik zet dat in een mysql tabel
en na een week wil ik zegmaar dat opnieuw doen
dan zet ik die oude tabel om kwa naam in:
winamp_oud
en de nieuwe maak ik aan en heet winamp (en zo gaat dat dan elke week zegmaar (zodra het werkt
dan sorteer ik alles op count (aantal keren geluisterd)
en wil ik kijken of het lager of hoger staat in de ranglijst (vergeleken met de oude database)
maar hij loopt dus vast op die mysql fetch als ik hem in die loop zet...
omdat ik ook wel eens liedjes toevoeg of weghaal uit mn playlist
heeft elk liedje niet dezelfde ID als de vorige keer (na een update) maar meestal is de id niet 50 hoger of 50 lager (omdat ik meestal niet 50 liedjes in 1 keer toevoeg of verwijder)
dus doe ik hem - 50 en dan elke keer + 1 tot hij een liedje vindt met zelfde titel (omdat er ook meerdere nrs bijzitten met zelfde titel enz zoek ik niet op titel of artist)
het probleem zit wel in de loop want als je die weghaalt werktie gewoon
maar dan kan ik niet kijken oftie gestegen of gedaald is ten opzicht van vorige keer
is mijn methode fout om het te controleren ? zo ja waarom dan ? en wat zou ik anders moeten doen ?
zo niet.. wat klopt er dan niet?
[ Voor 3% gewijzigd door LocoShady op 29-04-2004 17:18 ]