Toon posts:

Met 2compo. lijm een fan op een koelblok lijmen?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik 2compenentenlijm gebruiken om een koelfan vast te zetten op het koelblok van een videokaart. Kan dit eventueel ook met goede dubbelzijdige tape. Gaat dit met het oog op het warm worden van het koelblok, kan lijm daar wel tegen. Ik heb helaas maar 1cm2 om de fan op vast te zetten. Er kunnen ook geen schroefjes in.

Het gaat om een CardExpert TNT2 16mb. De kaart ziet er volledig het zelfde uit als de 2TheMax getest door Hardware Info op: http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=37 . Op de foto kun je het niet zien, maar het koelblok loopt bol met in het midden een horizontale strook van ongeveer 1x3cm. Doordat het blok bol loopt kun je er ook niet in schroeven want dan zou je onder een hoek moeten kunnen schroeven.

In deze test zegt Coen Crijns het volgende:"Op de TNT2 M64 chip, die overigens net als de TNT2 op 125 MHz werkt, is door 2TheMax geen ventilator geplaatst. Het gebruikte koelblok is helaas niet echt doeltreffend." Lijkt me een goede reden om er dus een fan op proberen te krijgen.

Ik heb trouwens wel tape die gebruikt wordt om sierstrips en emlemen op auto's te plakken. Zit erg stevig, maar ik weet niet hoe deze op warmte reageert.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-05 11:19
Haal dan gewoon het orginele koelblokje der af en koop een blue orb of een 486 koelertje

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 19 december 2000 14:44 schreef Raampie het volgende:
Kan ik 2compenentenlijm gebruiken om een koelfan vast te zetten op het koelblok van een videokaart.

Ik heb trouwens wel tape die gebruikt wordt om sierstrips en emlemen op auto's te plakken. Zit erg stevig, maar ik weet niet hoe deze op warmte reageert.
Twee komponenten lijm zal heus wel werken. De tape ook, heb je in de zomer je hand wel eens op een auto gelegd als hij een tijdje in de zon heeft gestaan?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Neem Arctic silver adhesive , werkt als 2-componenten lijm maar met arctic silver prut in . Als kleefband , neem dan wel de 3M thermische tape , Frag Tape ook wel genaamd !

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hij wil alleen zijn fan vastzetten. Niet een koleblok op een chip plakken. Het maakt niet uit wat hij gebruikt, al is het een elastiekje

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:05
Ding eraf en een 486 heatsink erop. Heb net zelf maar ff de fan van mijn videokaart vervangen. Ik denken: waarom resoneert dat hele mobo zo? Processor? nee...
wat dan? Videokaart!

• Dualdude
  • Laatst online: 20-05 09:43
Zitten er van die witte plup dingetjes door de heatsink en de kaart? Zo ja.... gewoon 2 boutjes door de kaart/heatsink/fan..... werkt goed. Je heb dan wel een grotete fan nodig, zo een als op socket 370 coolers zitten passen goed...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al een 486 heatsink, maar die is te groot. Er zitten de veel uitstekende delen om de chip heen. Ik heb alleen maar iets nodig om het hart van de 486 coolingfan mee op de heatsink te plakken. Als dat lukt dan is het probleem opgelost denk ik. Schroeven gaat trouwens ook niet. Daar heb ik ook al aan gedacht.

Verwijderd

spire cooler op m'n creative geforce DDR :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 10:11

asusk7m550

Athlon 550@500

Wel leuk om er een koelblok van een 486 met koeler op te zetten, maar dat moet toch ook vast zitten, heb nu een koeler+koelblok op mijn chip van mijn videokaart gezet, maar het blijft niet vast zitten, en ze hangen op de kop. Dus elke keer voordat ik ga pcen eerst even kijken of het nog hangt. Het blijft wel plakken met warmte geleidings pasta. (en tandpasta die niet hard wordt)

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

golden orb op een geforce II GTS 32 MB :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

http://www.tomamod.com

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog tips a.u.b.??

Verwijderd

Topicstarter
Echt helemaal niemand meer? Dan ga ik het met die dubbelzijdige tape proberen, eventueel aangevuld met een tierip of een elastiek.
Pagina: 1