Toon posts:

[2d] Probs met mijn logotje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om mijn website in een nieuw jasje te steken. Een nieuw logo had ik al papier staan. En vanochtend ben ik begonnen om hem ook op de computer te zetten. Hiervoor gebruik ik Photoshop.

Dit is het resultaat:
http://home.quicknet.nl/q...bowey/kev/images/logo.jpg

Maar dit is maar een schets.. nu wil ik er een professioneel logo van maken wat helemaal strak is en er niet als een schets uitziet. Mijn vraag is: Hoe doe ik dat?

Hoe zorg ik ervoor dat de lijnen helemaal strak zijn? Dat moet toch te doen zijn door een paar dingetjes aan te vinken?

Ook wil ik weten of het mogelijk is om verschillende layers samen te voegen. Ik wil namelijk het logo als een geheel en dat als ik er dan blending options op toepas dat die dan op het hele logo zijn en dat ik die niet per onderdeel apart moet gaan doen.
Ik wil bijvoorbeeld outer glow toepassen dan wil ik dat de glow om het hele logo heengaat en dat de glow van een layer niet de glow van een andere layer overlapt.
Ik zeg het niet erg duidelijk maar ik hoop dat er iemand is die mij begrijpt en mij kan helpen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Gebruik dat plaatje als "onderlegger" in Illustrator of een ander vector based tekenprogramma en teken het over :)

Bovenstaand proces wordt vectoriseren genoemd.

[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 29-04-2004 17:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 17:01:
Hoe zorg ik ervoor dat de lijnen helemaal strak zijn? Dat moet toch te doen zijn door een paar dingetjes aan te vinken?
Gebruik geen Photoshop maar Illustrator. Keyword is een vectorbestand maken.
Was het maar zo makkelijk om wat dingetjes aan te vinken ;)

/spuit11

Verwijderd

Topicstarter
hmm illustrator ik kan dat niet vinden... in de map van fotosoep staat alleen maar potoshop en image ready.

Of is illustrator een gratis progje misschien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 17:11:
Of is illustrator een gratis progje misschien?
Nee, haha, is net zo duur ongeveer als Photoshop. (nou vooruit, iets goedkoper zo te zien)
http://www.adobe.com/products/illustrator/main.html

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor :(

gratis alternatieven?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 17:14:
Daar was ik al bang voor :(

gratis alternatieven?
Linux of Windows?

http://sketch.sourceforge.net/ voor Unix systemen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp home edition (doh!)

Verwijderd

sodipodi
en zijn fork
inkscape

zelf vind ik inkscape wel lekker werken. maar geloof dat enkel sodipodi nog maar een win32 versie heeft gemaakt voor de download. (inkscape dus ook)

bijde GPL voor zover ik weet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt ik ben voor sodipodi gedaan (vanwege de naam... te cool!)

nu moet ik een gtk+ library downloaden, maar de site waar sodipodi naar verwijst is overbelast... weet iemand toevallig een alternatieve link?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als je logo is voor je website kun je het ook best in photoshop doen. Denk dat als je gewoon wat "leuke" effectjes los wil laten op een shape en dat bovenop je website gebruiken photoshop de way to go is :)

De lijnen strak kun je krijgen door de pen tool in photoshop. It's a vector jim, but not as we know it. Dan heb je tenminste de vorm goed. Save als pad, maak er een selectie van doe wat je wilt leef je uit,

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Yellow|A schreef op 29 april 2004 @ 17:36:
blablablabla
Save als pad, maak er een selectie van doe wat je wilt leef je uit,
sorry voor deze nooby vraag maar hoe sla ik iets op als pad? ik zie t nergens bijstaan... of is pad een afkorting voor iets ofzo

Verwijderd

Je moet ook eerst een pad maken! Doe eens een tutorial over PS of verdiep je er eens in, zo komen we natuurlijk nooit verder als je nog niet eens het tool-palet van Photoshop kent.
Pagina: 1