Toon posts:

Bootable Powerpoint presentatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk een cd te kunnen maken of op usbpendrive dat uitzich zelf boot zonder dat windows op het systeem staat en dan een powerpoint presentatie kan geven en of flash?

zoeken met hotbot.com kom ik wel wat tegen maar niet echt duidelijk of het nu wel of niet kan. Wel dat er meer mensen zijn die het willen.

Maybe dat iemand dat al es gedaan heeft en mij op weg kan helpen.

Verwijderd

met voor een nut?

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Je kan dan beter een Linux live CD bakken denk ik, in plaats van (illegaal?) Windows hiervoor te gebruiken.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

Topicstarter
ahum.. om een presentatie te kunnen geven.
op dat systeem kan geen windows staan vanwege dat ik dan daar een licentie voor moet aanschaffen.

Verwijderd

kan je idd beter een linux live cd gebruiken zoals bijv knoppix maar heb geen id of hier wel microSoft powerpiont op zal/kan draaien

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 29-04-2004 16:46 . Reden: Met de menigte M$ meeroepen is een beetje kinderachtig, niet? ;) ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoe kan je nou powerpoint presentatie geven zonder powerpoint, das toch net zoiets als als de IE openen om te inetten zonder dat er Win op de pc staat :P.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op 29 april 2004 @ 16:35:
Hoe kan je nou powerpoint presentatie geven zonder powerpoint, das toch net zoiets als als de IE openen om te inetten zonder dat er Win op de pc staat :P.
jep das nu dus ook een beetje de vraag er bij..
maar volgens mij moet dat kunnen netzoals dat je een exe file kan maken van een flash presentatie waar de player in zit.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met een Knoppix cd + OpenOffice kan t wel... Alleen weet ik niet hoe goed OpenOffice die Powerpoint opent, maar je kunt t natuurlijk wel in OpenOffice maken, dan weet je zeker dat-ie goed opent enzo...

Rail Away!

Verwijderd

Er zijn altijd alternatieven. je kan bijv. ook je presentatie als webpagina maken en deze laten draaien op de browser die bij knoppix ingebakken zit.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Een powerpoint presentatie geven zonder powerpoint is geen probleem. Je kunt de presentatie opslaan als een pps. Dan speelt ie ook op systemen zonder PP. Maar je moet dan nog altijd op z'n minst windows hebben draaien.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Heb je de presentatie al gemaakt?

Als je hem nog niet hebt gemaakt, zou ik hem als ik jou was in een ander programma maken wat NIET van microsoft is.

Maak hem in een linux-programma

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind nu net toevallig deze site
http://www.presentations....vnu_content_id=1000492115

en daar staat in dat je er een EXE file van kan maken dat zonder powerpoint of zonder de viewer kan spelen.

dus dat is al iets....

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Bootable betekend OS. En je zegt al dat je geen Windows licentie voor die PC hebt, dus zal je iets met Linux moeten gaan doen.

Dan blijft het idee van een Linux Live CD (van raoulduke) toch als een van de weinige over.

Zelfs DOS (MS- of PC-DOS) of zo vereist een licentie (behalve misschien FreeDOS).

Nu ik erover nadenk, zou je kunnen kijken of FreeDOS van CD kan booten op de ene of andere manier, en dan de slides als JPGtjes of zo met een picture viewer presenteren.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 16:38:
Ik vind nu net toevallig deze site
http://www.presentations....vnu_content_id=1000492115

en daar staat in dat je er een EXE file van kan maken dat zonder powerpoint of zonder de viewer kan spelen.

dus dat is al iets....
Om er vervolgens een windows installatie voor te maken |:( en dat werkt nie zonder licentie

Verwijderd

goed na ff wat onderzoek gedaan te hebben bevat knoppix (de bootable linux cd) open office.

meer info over precentaties in open office: http://www.openoffice.org/product/impress.html

voor het downloaden van knoppix:
http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=44

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 16:52 ]

Pagina: 1