[Linux] USB Toetsenboard werkt niet meer na booten

Pagina: 1
Acties:

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Misschien beetje wazig titel, maar het probleem is als volgt:

M'n server draaid al tijdje zonder toetsenboard, maar moest vandaag even IP aanpassen wegen omstandigheden, maar nu werkt mijn toetsenboard dus niet meer na het booten. Voor het booten wel, en tijdens het booten ook maar op een gegeven moment laad hij dus een USB driver ofzo en dan kapt m'n tb ermee.

Iemand enig idee hoe dit te omzeilen? ctrl c heb ik geprobeert, kun je gewoon inloggen maar zit je met read-only filesystem.

Alvast bedankt.

PS. Ik kan geen PS2 toetsenboard erop aansluiten want de PS2 poorten werken niet :\

fotoblog

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Maar je kunt na die ctrl+c je filesystem toch read/write mounten? Verder werkt PS/2 toch altijd wel? Of heb jij een optie dat je die poorten misschien kunt uitschakelen in 't BIOS?
offtopic:
toetsenboard? is dat een mix van een toetsenbord en een keyboard? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 29-04-2004 16:46 ]

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Ehm, vrij simpel lijkt me, de usb-driver niet laden :P

Is je ps/2 kapot dan ofzo? heb je remote ook geen toegang?

anders kun je idd je / ook nog wel rw mounten:

code:
1
mount -o remount,rw /

It sounds like it could be either bad hardware or software

• ViolatoR
Nee de porten zijn gewoon rot :\

Hoe mount ik de HD dan als writeable zegmaar? Ben niet zo erg bekend met linux :)

edit:

Had ik niet gelezen :) Bedankt! zal het zo ff proberen, en nee ik kan er om de een of andere mysterieuze rede ook niet remote opkomen :s, heel vaag...

[ Voor 43% gewijzigd door ViolatoR op 29-04-2004 17:23 ]

fotoblog

• ViolatoR
Hmmm wanneer ik dat mount -o remount.rw / doe zegt hij dat de HD al gemount is of dat hij bezig is :s

Hoe zorg ik ervoor dat hij die usb drivers gewoon niet laad?

fotoblog

Verwijderd

kan je niet bij je server via ssh?
Je kan die usb driver verwijderen door de betreffende module uit de kernel te halen. Heet geloof ik usb-uhci oid. Ik vraag me alleen af, of het dan wel werkt.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb een USB muis die ook niet altijd werkt als-ie in m'n laptop zit tijdens het booten. Die muis is een beetje gaar (onder Windows het zelfde probleem gehad; andere muizen doen het prima), maar als ik 'm er uit trek en er weer in doe, doet de USB-detectie z'n werk en doet-ie het gewoon.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• ViolatoR
Ik heb ff opgelet met wat ie zegt, gaat om een IRQ oid.

Ik zal morgen wel ff kijken wat het kan zijn, misschien nic ofzo :?

fotoblog

Pagina: 1