AOpen HQ-08 Casefans

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:33
Ik heb dus een HQ08 en op de 3 aangewezen plaatsen casefans gezet (dus een voor-onder en 2 achter dat harddisk bakkie achter-boven).
Dit vind ik eigenlijk een beetje zonde, er komt alleen maar koude lucht uit de achterkant, OK m'n HD's blijven koel maar ik heb liever een koelere videokaart/processor/chipset.
Wat hebben andere HQ08 bezitters gedaan qua casefans?

WEBN & chill (@IBKR)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34
Zelfde, alleen zware fans kopen, zuigt de rest wel koel hier (althans ik klaag niet over warmte problemen)

Flickr | Lego collectie

• DeadKennedy
*zucht* nóg meer kabaal dus?
is nu al zo'n stofzuiger...

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

een slot cooler erin bouwen zoals ik heb gedaan. (bij regenboog gekocht) en ik denk er nog aan om onderin en bovenin 2 gaten te zagen en 2*120mm fans in te bouwen (die sunon met 108CFM :9:9)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Simpel, een gat of meerder maken in je zijkant van je kast, ben ik momenteel mee bezig. Eentje onder me video kaart, de ander erboven.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zucht....als er koude lucht uit komt, zit er geen warme lucht in. Anders kwam dat er wel uit. Hij staat echt geen kou te maken op een stiekum plekje hoor. Het is dus niet warm in je kast. Ik heb ook zo'n kast, ZONDER extra fans. Alleen de voeding dus. 30 Graden in de kast en de processor Tbird 900@1050 1.8 Volt is idel 39 en stressed 44. Met een goedkoop Spire koelertje.

Lees vooral ook dit eens:

http://www.users.dircon.co.uk/~nmb/fans/engineer/data/multiple.htm

Met name het stukje over de extra warmte door extra fans.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• DeadKennedy
Op dinsdag 19 december 2000 16:46 schreef Ortep het volgende:
Zucht....als er koude lucht uit komt, zit er geen warme lucht in. Anders kwam dat er wel uit. Hij staat echt geen kou te maken op een stiekum plekje hoor. Het is dus niet warm in je kast.
De bovenste verdieping wordt niet warm nee, en daar zuigt ie dus de lucht uit... De onderste verdieping wordt een stuk warmer maar daar wordt nix uit weggezogen

lezen is ook een kunst..

WEBN & chill (@IBKR)

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Warme lucht stijgt

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 11:58
en het draait allemaal om de luchtcirculatie

warmte wordt makkelijker afgegeven als er een luchtstroom langsgaat. Dus hoe harder de luchtstroom des te meer warmte er kan worden afgegeven

3kwp pvoutput

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
Hadden die AOpen gevallen niet zo'n nauwe doorgang voor de kabels? Door dat gat, dat al vol zit met kabels moet dus ook luchtstroom. Lukt dus nooit zonder dat ff groter te maken.

• Speedy
  • Laatst online: 21:34
Hoezo? Bij mij zuigt front fan koele lucht van beneden aan, de voedings fan zuigt het er weer uit voor het beneden gedeelte. Bovenste stuk zitten 2 Delta HP fans, die zuigen de lucht door alle kieren en gaten aan de voorkant ... :)

Flickr | Lego collectie

• -MAD-
  • Laatst online: 17-05 07:28
Ik heb m'n voeding er uit gehaald en op de achterkant geschroefd, dan heb je wel een gat waar de (warme) lucht door kan hoor :)

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.cows.demon.nl/Casemod/HQ-08mod.jpg

Tijdens een stevig potje UT voel ik de warme lucht wel uit de bovenste fan komen.
FF check:
de 2 onderste 120*120 fans zuigen aan, en de voeding + topfan zorgen voor de uitstroom van lucht.
Verder geen fans erin ofzo.

Dus die roosters boven mijn voeding zijn nog steeds vrij voor fans :P

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 19 december 2000 17:54 schreef DeadKennedy het volgende:

[..]
De bovenste verdieping wordt niet warm nee, en daar zuigt ie dus de lucht uit... De onderste verdieping wordt een stuk warmer maar daar wordt nix uit weggezogen

lezen is ook een kunst..
Ja en begrijpen hoe iets werkt ook...

Waar dacht je dat de bovenste verdieping zijn 'nieuwe' lucht vandaan kreeg? Uit het niets? Hij zuigt het gewoon van onder uit dus. Door het gat aan de voorkant waar je het zelf in blaast en door de gaten die aan de achterkant bij je slots zitten.

Verwijderd

Als er alleen maar koude lucht uitkomen kan dat 3 dingen betekenen:

1. Je voeding zuigt heel goed
2. Je kast is heel koel van binnen :9
3. Je hebt te weinig zuigkracht

Dit laatste had ik eerste, achter boven 1 x 8x8 deed alleen koud, 2x 8x8 deed. :9 kamertje warm stoken :)

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 09:13 schreef Ortep het volgende:

[..]
Waar dacht je dat de bovenste verdieping zijn 'nieuwe' lucht vandaan kreeg?
Van die bovenste fans natuurlijk :z:z:z

• -MAD-
Op woensdag 20 december 2000 09:13 schreef Ortep het volgende:

[..]
Ja en begrijpen hoe iets werkt ook...

Waar dacht je dat de bovenste verdieping zijn 'nieuwe' lucht vandaan kreeg? Uit het niets? Hij zuigt het gewoon van onder uit dus. Door het gat aan de voorkant waar je het zelf in blaast en door de gaten die aan de achterkant bij je slots zitten.
Ik weet niet of jij weet hoe zo'n kast ervan binnen uit ziet, maar ik denk dat ie een groot deel van de lucht aan de andere kant van de mobo-tray weg zuigt, want er zit een redelijke kier tussen en die lucht zal waarschijnlijk nog (redelijk) koud zijn.

Maar schroef gewoon de voeding op de achterkant, zet op de oorspronkelijke plaats van de voeding een 120mm fan en bovenin zaag je nog een gat voor nog een 120mm fan, dan wordt het echt wel koel hoor ;)

Bij mij tenminste wel :)

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een korte versie van jouw kast staan en daar heb ik een TT900 in zitten, dat zuigd als de plearis, scheld 10 graden in case temp maar daar komt ook voornamelijk koude lucht uit, als er warme lucht uit komt betekend dat dat ie wel heel warm word van binnen, warme lucht is? +/- 30 graden? dan is dus je case temp hoger dan 30 en das niet goed, dus ik denk dat het wel goed zit met je koude lucht, kijk ff wat je case temp is, als die onder de 30 zit dan word het moeilijk om warme lucht uit je kast te krijgen

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 20 december 2000 19:45 schreef -MAD- het volgende:

[..]
Ik weet niet of jij weet hoe zo'n kast ervan binnen uit ziet, maar ik denk dat ie een groot deel van de lucht aan de andere kant van de mobo-tray weg zuigt, want er zit een redelijke kier tussen en die lucht zal waarschijnlijk nog (redelijk) koud zijn.
Ik HEB er eentje. Trouwens met maar een fan, die van de voeding. Meer is echt niet nodig om een Tbird 900@1050 bij 1.8 V op 44 C te houden bij vollast.

• -MAD-
Op woensdag 20 december 2000 20:48 schreef Ortep het volgende:

[..]
Ik HEB er eentje. Trouwens met maar een fan, die van de voeding. Meer is echt niet nodig om een Tbird 900@1050 bij 1.8 V op 44 C te houden bij vollast.
Sorry hoor, kan aan mij liggen, maar dat vind ik dus erg warm als m'n case 44 C zou zijn, want die voeding zuigt erg weinig weg vind ik, dus hij blijft met warme lucht "koelen" wat dus weinig zal helpen.

En ik denk dat als jij voor betere koeling zorgt je cpu veel cooler zou worden en misschien ook nog wel wat hoger zal komen met OC-en

--------------------------

Even als reactie op Hiro Shima, wat voor koeling heb je nou dan ?? alleen standaard ??

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 20 december 2000 21:37 schreef -MAD- het volgende:

[..]
Sorry hoor, kan aan mij liggen, maar dat vind ik dus erg warm als m'n case 44 C zou zijn, want die voeding zuigt erg weinig weg vind ik, dus hij blijft met warme lucht "koelen" wat dus weinig zal helpen.

En ik denk dat als jij voor betere koeling zorgt je cpu veel cooler zou worden en misschien ook nog wel wat hoger zal komen met OC-en
Het was al eerder door een ander geschreven...Lezen is een kunst..mijn KAST is geen 44 C mijn TBIRD is 44 C Gek veel beter krijg je het niet

• -MAD-
Als jou cpu 44 C is dan zal je kast ook aardig warm worden...

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 20 december 2000 22:16 schreef -MAD- het volgende:
Als jou cpu 44 C is dan zal je kast ook aardig warm worden...

En je had het er NIET bij gezet
LEZEN er stond
Tbird 900@1050 bij 1.8 V op 44 C te houden

• Cartman!
  • Niet online
Mijn kast is gemiddeld rond de 20 graden :7:7:7
Ja, een HQ08 ja.....

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mijn kast is 20C hoe dan ook met maar 1 120x120 fannetje erin.

Die fan zit net ietsje schuin (rechts) onder mijn agp slot, zo blaast hij mijn radeoon koel en blaast hij lucht perfect door het gat(waar alle kabels doorheen gaan) daar blaast hij door en dan word het door 2 fans weer naar buiten gezogen. (alleen nog die 2 fans halen) maar zonder die 2 fans word hij maar 20 graden, ben benieuwd als die 2 er daadwerkelijk in zitten.

39

Verwijderd

Soms denken mensen: Fans Fans Fans, en dan hebben ze nog niks. Zorg gewoon dat je je fans logisch plaatst en dat je goede airflow hebt. En niet zoveel erin als het maar kan.

---------------------
Phreak lief ;x tnx voor logo

• -MAD-
maar zonder die 2 fans word hij maar 20 graden, ben benieuwd als die 2 er daadwerkelijk in zitten.
Denk dat het weinig zal uitmaken, omdat de aangezogen lucht weinig kouder zal zijn, of je moet een erg koude kamer hebben natuurlijk...

Maar bij mij is het ongeveer 18 graden in m'n kamer

Verwijderd

Ik heb een HX08 die ik afgelopen week eens onder handen heb genomen... ik heb het kale stuk langs de com-poorten enzo nuttig gebruikt door daar 2 60mm fannetjes neer te planten... :9
Die voeren grotendeels de warmte van de CPU en videokaart meteen af...

Draait als een tiet... :P

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Hey vriend, waar heb je dat rubber vandaan wat je voor die front hole hebt gebruikt?

netjes afgewerkt!

Ziet er verder standaard uit, maar denk dat sommige mensen het meer doen om de functionaliteit dan voor het uiterlijk van de case.

Ik vind hem zo er wel cool uitzien, het blijft eruit zien als een PC.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

Mijn kast is 24 graden en de CPU zo'n 33. Dit loopt op echt warme dagen op tot 26 en 40 graden bij UT. O ja ... 2x sunon 80mm (achter bovenin) + 1x sunon 80mm (intake front blowhole). Niet zo warm dus ...
Pagina: 1