hallo, onderstaande code gebruik ik om een wapsite te maken, hierbij maak ik gebruik van mysql en php. de eerste query die je in de code ziet werkt uitstekend, maar de tweede niet, dit doordat ik met een variabele werk. deze variabele bestaat uit een variabele die xml genereert (met haakjes) en die bevat vervolgens het getal dat overeenkomt met een memberid uit mijn database.
Waarom werkt die 2e query niet? als ik de variabele echo dan zie ik netjes een getal als ik ". en ." om die variabele heen zet krijg ik ook geen resultaat.
Wie heeft eer weleens met XML en mysql door elkaar gewerkt en kan me helpen?
Waarom werkt die 2e query niet? als ik de variabele echo dan zie ik netjes een getal als ik ". en ." om die variabele heen zet krijg ik ook geen resultaat.
Wie heeft eer weleens met XML en mysql door elkaar gewerkt en kan me helpen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <? header('Content-type: text/vnd.wap.wml'); echo '<?xml version="1.0"?>'; echo '<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">'; echo '<wml>'; include 'config.php'; echo '<card id="card1" title="Wap">'; echo '<do type="accept" label="Kies">'; echo ' <go href="#card2"/>'; echo '</do>'; echo '<p>'; $query = mysql_query('SELECT * FROM a_inloggen'); echo '<select name="memberid">'; while($s = mysql_fetch_object($query)){ $naam = str_replace("ë","e",$s->echtenaam); echo '<option value="'.$s->memberid.'">'.$naam.'</option>'; } echo '</select>'; echo '</p>'; echo '</card>'; echo '<card id="card2" title="Wap">'; echo '<p>'; $memberid = '$(memberid)'; //echo $memberid; -> geeft het getal correct $meerinfo = mysql_query("SELECT * FROM a_inloggen WHERE memberid='$memberid'"); while($info = mysql_fetch_object($meerinfo)){ echo '<B>'.$info->echtenaam.' ('.$info->memberid.')</B><BR>'; echo $info->email.'<BR>'; echo $info->kleur.'<BR>'; } echo '</p>'; echo '</card>'; echo '</wml>'; ?> |
[ Voor 22% gewijzigd door robg1984 op 29-04-2004 15:43 ]