Toon posts:

PC hangt na 5 tot 30 min. in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren(zijn er uberhaupt dames/meisjes op tweakers?? think not :>)
Mijn pc:
MSI6309+cel400@570+128MbPc133(2*64 no-name)+40*10DVD(Pioneer IDE)+32*8*4RW(SonyCrx140e IDE)+20,4Gb Maxtor 7200Rpm+AsusV6800DeLuxe@125*315, SB Live! Value etc..
Ik draai Win98Se, Via 4125a, DirectX8, Nvidia ref. drivers 7.17, SB Live! drivers ONLY, anti aliasing off...(net na verse format c:)
In mijn lekkerste games: Crimson Skies, Dethkarz en Supreme Snowboarding, hangt m'n pc nog steeds :'( (FSB ONDERklokt op 95Mhz trouwens, AGP=64, PCI=31)
Iemand enig idee/ervaring suggesties??

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Alles op normale snelheid instellen en weer proberen.. crashed ie niet, dan heb je teveel overklokt

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Tx voor het antwoord, iets te snel ge-post:
Maakt niets uit of ie ONDERklokt is, evenals videokaart, heb ik allemaal al geprobeerd..

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
geforce??.. ja het bekende probleem van bevriezen tijdens spellen, bij mij is het bijna volledig opgelost door een 12v coolertje op m'n heatsink te schroeven, misschien ook een idee?? suc6..

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

Klippy

Still Game

Lijkt mij dat er gewoon iets te warm wordt, videokaart of proc.
Slechte koeling dus ergens, als 'ie na een reset, na crash dus, sneller hangt dan eerste keer, zal dat 't wel zijn.
Kijk je koeling eens na.
Maar ik neem aan dat je daar al naar gekeken hebt :?
Anders zou ik 't ook niet weten :z

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Zou je wel zeggen ja, dacht eerst dat het iets met alarms van cpu temp of GeforceDDR chip te maken had. Hij hangt trouwens met stil beeld(verrassend hè :>) en zo'n leuk hamerend geluid. Het rare is dat ik met Asus TNT V3400/TV hiervoor precies hetzelfde had??
Verder heb ik zo'n :( AMRmodem, waarmee/-door?? pc ook af en toe met internetverbinding hangt: Ofwel drama!

Verwijderd

Topicstarter
Zit al goede fan op videokaart, toch geeft ASUS util aan dat ie stressed richting de 60 graden schiet...Lijkt mij misschien erg veel??
CPU wordt stressed niet warmer dan 45 graden, dus dit zou toch allemaal moeten kunnen??

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

Klippy

Still Game

Die Asus V6800 Deluxe, heb ik ook en zit bij mij niet OC-ed ook altijd rond de 60°C, dus dat zit wel goed.
Die proc ook eigenlijk, maar let wel op dat als je zo'n plak sensortje hebt die misschien verkeerd plakt ofzo, voel gewoon eens met je hand eraan, als je hem gewoon kan aanraken, moet 't toch goed zijn.
suc6 d'r mee

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

wat heb je voor voeding erin, zeker 235Watt

kijk maar naar mijn systeem. bij mij hangt die ook vaker met een 235Watt voeding. ik denk dat die GeForce gewoon teveel stroom vreet. ik ga zelf nu een 300Watt voeding aanschaffen.*D

je moet van te voren wel zeker weten of het niet ergens anders aan ligt, bijvoorbeeld hitte. zet je kast open, een ventilator ervoor, en kijken of ie nog steeds vasloopt (bij mij dus wel).

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Onderklokt op FSB 95, behoorlijk overklokt zul je bedoelen, een celeron heeft een FSB van 66 !.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Zit al 300W voeding in, dat lesje heb ik al eerder geleerd ;)
Qua settings, hebben jullie smart doctor runnen?
Celeron is wel overklokt, maar omdat moderbord hem in de range rond 100Mhz standaard FSB ziet, zijn de AGP multiplier 2/3 en PCI 1/3 en deze bussen zijn dus onderklokt... Maar op 400 zelfde problemen, dus daar ligt het dan niet aan denk ik?!
Pagina: 1