[win2k3]Partities verbergen

Pagina: 1
Acties:

• Dirkse1984
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zit met het volgende.
Ik werk op een basisschool, hier hebben ze 50 werkstations staan.
Er staat een dualboot op, op c:\ staat Win98se en op e:\ staat win2k pro.
d:\ is de cd-rom.
Waarom deze indelingen weet ik ook niet, maar t'is eenmaal zo, en om dat nu aan te gaan passen is erg veel werk, iv.m programma's die verwijzingen hebben naar de E:\ schijf.

Ik kan in system.adm aanpassen welke schijven ik wel laten verbergen.
Hier kan ik tot nu toe wel genoeg informatie over vinden.
In de policys kan ik er namelijk nog niet voor kiezen om alleen c en e te laten verbergen, en dit is wel de bedoeling.

Maar hoe weet ik nou welke system.adm ik moet hebben, want er staan in meerdere is de sysvol map.

Is er een tooltje hiervoor zodat ik kan zien welke system.adm ik moet hebben voor mijn aangemaakt policy?
Dus ik maak voor een OU, een policy aan, en dan wil ik weten welke bestanden dit zijn. en dan met name dat ene bestand zodat ik kan aanpassen welke partities niet zichtbaar moeten worden.

groet

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan met Tweakui ook kiezen om verschillende stations niet weer te geven in Explorer. Als je dan bijv c:\ intypt in de adresbalk komt de partitie echter wel in beeld, en programma's werken ook gewoon

• Dirkse1984
  • Niet online
gwystyl schreef op 29 april 2004 @ 15:43:
Je kan met Tweakui ook kiezen om verschillende stations niet weer te geven in Explorer. Als je dan bijv c:\ intypt in de adresbalk komt de partitie echter wel in beeld, en programma's werken ook gewoon
Tweakui op de server zetten, of op elk werkstation?
Zou dan wel op elk werkstation moeten, en daar heb ik nou juist geen zin in.
En zoals ik het wel, moet het werken, moet dus alleen nog het een en ander uitzoeken

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja, dat zou je dan wel op elk werkstation moeten uitvoeren, en als je wat wilt wijzigen weer :(
Ik weet niet hoe je het mbv policies moet doen, maar ik heb het wel een keer langs zien komen toen ik een policy-editor aan het doorpluizen was.
Volgens mij had het een naam die leek op: 'allow users to see hard drive' ofzo

• Dirkse1984
  • Niet online
gwystyl schreef op 29 april 2004 @ 15:49:
Ja, dat zou je dan wel op elk werkstation moeten uitvoeren, en als je wat wilt wijzigen weer :(
Ik weet niet hoe je het mbv policies moet doen, maar ik heb het wel een keer langs zien komen toen ik een policy-editor aan het doorpluizen was.
Volgens mij had het een naam die leek op: 'allow users to see hard drive' ofzo
Ja dat is ongeveer dan naam van die policy ja, maar die wil ik nou juist bewerken
Moet dus weten hoe je dan kan zien welk bestand er bij welk policy dan hoort

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Gewoon even een registry file distribueren over alle clients lijkt me zo? Zorg ervoor dat dit bij het inloggen wordt gedraaid en je hebt er verder geen kind aan (:P).

Wat heeft deze vraag trouwens met Windows 2003 te maken? Ik zie nergens dat je dat zou gebruiken :?

[google=hide drives registry (98 OR xp OR 2k)]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dirkse1984
  • Niet online
Spider.007 schreef op 29 april 2004 @ 16:19:
Gewoon even een registry file distribueren over alle clients lijkt me zo? Zorg ervoor dat dit bij het inloggen wordt gedraaid en je hebt er verder geen kind aan (:P).

Wat heeft deze vraag trouwens met Windows 2003 te maken? Ik zie nergens dat je dat zou gebruiken :?

[google=hide drives registry (98 OR xp OR 2k)]
Sorry, ik ben het onder 2003 aan het testen op een testserver, vandaar 2003.
Stond er inderdaad niet bij.

Is dit de makkelijkste manier?
Het is misschien een manier, maar wat ik wil, en zoals het ook op de Microsoft website staan moet het toch ook lukken?

Maar ik zal deze optie ook eens uitzoeken, maar het is niet zoals ik het wil.
Pagina: 1