Toon posts:

[SQL] foutmelding na query ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben een beginneling wat betreft sql queries, vandaar dat ik een probleempje heb:

ik heb een config.php voor connecten van database, met dit erin:

<?php
define("DB_HOST","localhost");
define("DB_USERNAME","xtreme_ivbd1");
define("DB_PASSWORD","*******");
define("DB_NAME","xtreme_ivbd1");

$conn = mysql_connect(DB_HOST,DB_USERNAME,DB_PASSWORD) or die ("Unable to connect to mySQL host: ".$host."<BR>Error: ".mysql_error());
$db = mysql_select_db(DB_NAME,$conn) or die ("Unable to connect to mySQL database");
?>

op de site (testpagina, tevinden op: http://www.scootxtreme.nl/test.php ) staat dit in de source:

<?include("http://www.scootxtreme.nl/config.php");?>

<?
$query = mysql_query('SELECT id FROM ibf_members');
$rows = mysql_num_rows($query);
echo 'Aantal leden op ScootXtreme.nl: ' .$rows. ' !';
?>

ik krijg een melding. die te zien is op http://www.scootxtreme.nl/test.php

zover ik weet klopt alles wat ik heb gedaan..
kan iemand mij helpen??

hardstikke bedankt. greetzz

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sowieso kan je beter met een Count() functie aan de gang gaan ipv MySQL_Num_Rows

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat betekent dat er geen resultaten staan in
PHP:
1
Heb je geen typos gemaakt in de naam van tabel en kolomnamen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
probeer een
PHP:
1
2
$query = mysql_qyery('SELECT count(id) FROM ibf_members') or die(mysql_error());
list($rows) = mysql_fetch_row($query);

ipv
PHP:
1
2
$rows = mysql_num_rows($query);

Verwijderd

Topicstarter
Suepahfly schreef op 29 april 2004 @ 15:14:
probeer een
PHP:
1
2
$query = mysql_qyery('SELECT count(id) FROM ibf_members') or die(mysql_error());
dit werkt niet.. dan zegt ie no database selected :S

(de tabelnaam enzo klopt gewoon, als ik in mijn phpadminpanel de query invoer geeft hij gewoon de goede uitkomst.. (met count(id)))

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb het vermoeden dat je of de verkeerde file include, iets anders bij or die() hebt staan of eerder nog een query uitvoert.

gorgi_19 en Spider.007: vreemd dat die error komt terwijl hij geen or die(mysql_error()); bij die mysql_query heeft staan. Oftewel gaat al eerder fout.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het ook niet hoor:

mijn config.php:
define("DB_HOST","*****");
define("DB_USERNAME","*******");
define("DB_PASSWORD","********");
define("DB_NAME","*****");

$conn = mysql_connect(DB_HOST,DB_USERNAME,DB_PASSWORD) or die ("Unable to connect to mySQL host: ".$host."
Error: ".mysql_error());
$db = mysql_select_db(DB_NAME,$conn) or die ("Unable to connect to mySQL database");
?>

hij include zeker weten dit bestand..
dbusername en password zijn ook 100% in orde..

Toch maar even wachtwoorden enzo weg gehaald...

[ Voor 27% gewijzigd door gorgi_19 op 29-04-2004 16:03 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 22:36

ripexx

bibs

Blijkbaar gebruikt php toch een andere DB of connectie waardoor de query niet uitgevoerd kan worden. Maak je in andere includes of stukken code gebruik van andere query's of databases? Aangezien je query voor een problemen zorgt in PHPMyadmin zal het daar niet zo snel aan liggen. Oja een query sluit je af met een ; PHP en MySQL doen er niet zo moeilijk over maar het kan voor problemen zorgen.

buit is binnen sukkel

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Shadowman schreef op 29 april 2004 @ 15:40:
Ik heb het vermoeden dat je of de verkeerde file include, iets anders bij or die() hebt staan of eerder nog een query uitvoert.

gorgi_19 en Spider.007: vreemd dat die error komt terwijl hij geen or die(mysql_error()); bij die mysql_query heeft staan. Oftewel gaat al eerder fout.
Dat zou heel goed kunnen

@TS, is dat stuk sourcecode echt alles wat in de test.php staat? Of staat er nog meer? Het lijkt zo te zien niet in die config.php fout te gaan. Is het overigens wel verstandig om die via de fopen wrappers (URL) te includen? Kun je niet beter dit doen:
PHP:
1
<?include("'/config.php');?>
:?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Shadowman
  • Niet online
ripexx schreef op 29 april 2004 @ 16:06:
Blijkbaar gebruikt php toch een andere DB of connectie waardoor de query niet uitgevoerd kan worden. Maak je in andere includes of stukken code gebruik van andere query's of databases? Aangezien je query voor een problemen zorgt in PHPMyadmin zal het daar niet zo snel aan liggen. Oja een query sluit je af met een ; PHP en MySQL doen er niet zo moeilijk over maar het kan voor problemen zorgen.
De C-API van mysql (die indirect ook door php wordt gebruikt) heeft geen ; nodig. Die wordt op de commandline alleen aangegeven als een queryeinde zodat je meer regels kunt gebruiken.

@Spider.007: Niet eens gezien :X (Via de webserver wordt het natuurlijk eerst geparsed)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dit geprobeerd:

<?include("/config.php");?>

en toen kreeg ik melding dat er iets verkeerd gaat met includen, zie: http://www.scootxtreme.nl/test.php

ik heb verder geen queries of includes op dezelfde pagina staan.. wél, in de iframe pagina een include.. (maar das gewoon een functie, heeft geen relatie met sql query of mysql gedoe)

• Shadowman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 16:25:
ik heb nu dit geprobeerd:

<?include("/config.php");?>

en toen kreeg ik melding dat er iets verkeerd gaat met includen, zie: http://www.scootxtreme.nl/test.php

ik heb verder geen queries of includes op dezelfde pagina staan.. wél, in de iframe pagina een include.. (maar das gewoon een functie, heeft geen relatie met sql query of mysql gedoe)
En als je die / voor config.php weghaalt?

Staat die config.php overigens in dezelfde dir als de php-file?

'k zie trouwens dat je nog steeds gebruik maakt van mysql_num_rows waarmee je dus alles uit de database haalt. Je kunt beter gebruikmaken van de code van Suepahfly.

[ Voor 15% gewijzigd door Shadowman op 29-04-2004 16:33 ]

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ok, back to basic. Doe eens het volgende:

Maak onderstaand je test.php en draai deze.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
mysql_connect('localhost', 'xtreme_ivbd1', '******') or die ("connecten: ".mysql_error());
mysql_select_db('xtreme_ivbd1') or die ("selecten: ".mysql_error());

$query = mysql_query('SELECT count(id) FROM ibf_members') or die('query: '.mysql_error()); 

echo 'resultaat: '.$rows;

Lukt dit? Zo niet, dan weet je waar het fout gaat. Zo wel, ga je stap voor stap bovenstaand naar de ouwe situatie omzetten.

[ Voor 16% gewijzigd door raps op 29-04-2004 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
fuck man.. hij werkt ook nog :D

http://www.scootxtreme.nl/test.php

erg bedankt man!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 17:55 ]

Pagina: 1