Toon posts:

Firewire kaart werkt niet met XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het erge is dat al meerdere mensen dit probleem hebben gehad en de oplossing ver te zoeken is.

Ik heb een PCI kaart "Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller" in mijn Computer. Een 2500+ systeem. De kaart wordt herkend, ziet de naam ook, maar geeft de volgende fout:

"Dit apparaat start niet. (Code 10)".

Drivers zijn niet te vinden, maar deze site http://www.ramelectronics...94_host_adapter_card.html gaf al wat meer informatie. De bovenste zit er nu in. Het stomme is dat hij dus niet werkt, wordt zeker herkend, maar er is een fout...

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

heb je al geprobeerd om SP1 te installeren? Daar worden een heel aantal problemen met ieee 1394 opgelost! Van welk merk is de kaart eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb SP1. Het merk is uiteraard Texas Instruments...

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik in alle topics heb gekeken, is er nog geen EEN topic waarin het is opgelost bij. Het lijkt erop dat het probleem niet te verhelpen valt.

Het kan iets zijn met de IRQ

Of iets met software

Nog iemand suggesties?

• Dikdoan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06-2025

Dikdoan

Kijk, ik kan nog lopen

Windows 2000 installeren

Zolang ie het blijft doen....

Verwijderd

Topicstarter
Poeh poeh, dank je wel :P

Maar nee, daar heb ik niks aan.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:56
Al in een andere pc met XP geprobeerd? Drivers zijn niet te vinden omdat 2000 en XP deze kaart standaard ondersteunen.

Verwijderd

bios geupdate ? drivers geinstalleerd ?
anders is t een vreemd probleem :?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Code 10 is meestal dat het apparaat niet genoeg bronnen heeft om te starten of dat er geen bronnen beschikbaar zijn om het apparaat te starten..

Probeer hem in een ander PCI slot...

En in het bios misschien eventjes de ESCD clearen.. zo heet het bij mij, maar het is Configuration Data..

Verder kan bij Xp ook PnP in het bios uit... misschien helpt dat wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijde dingen in het bios geprobeerd, EDSC data bla bla, en de plug & play. Maar helaas zonder succes, het vage is dat er iemand is die het slechts oploste door een andere PCI slot te nemen. Ik heb ze echt allemaal gehad, maar geen succes.

Dat het apparaat niet start lijkt me duidelijk een hardware probleem.

Verwijderd

Topicstarter
HET WERKT.

En ik zal natuurlijk even zeggen waarom en hoe.

Het kaartje heeft namelijk 2 functies. Netwerk, en als Firewire poort. Kwestie van de netwerkadapter firewire uitschakelen. En de Firewire poorten werken voor een camera of wat dan ook. Wil je netwerk gebruiken, schakel je de poort uit. Kortom dat kaartje kan het niet allebei aan. :)

Ik blij, want nu kan ik eindelijk films gaan editten.
Pagina: 1