Toon posts:

[ADSL] Geen verbinding met ISP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP! Momenteel kan ik geen verbinding krijgen (wanadoo-direct abo) . Ik wordt er behoorlijk moe van, want m'n pa heeft al 1,5 maand geleden de lijn opgeleverd gekregen. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit!

Wat ik geweet en geprobeerd heb is:
1. ASDL lampie brandt continue
2. PC + modem is goed (ook goed installeerd) want ik heb het getest op een ander woonadres
3. Wanadoo heeft een signaal gestuurd om te kijken of lijn ok is; lijn is wel actief
4. m'n pa heeft ook een ip-adres gekregen
5. twee telefoon aansluitingen in huis
6. foutmelding 721 : externe computer reageert niet.
7. owja.. drivers zijn up to date
8. usbmodem speedtouch 330

Ik weet het echt niet meer... het enige wat ik kan bedenken is dat misschien de draadjes in de wandcontactdoos verkeerd zitten, maarja als je kunt telefoneren, kun je toch zeker dan ook wel adsl'en???

Komt iemand dit bekend voor.. bvd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 14:56 ]

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Hmm, maak eerst eens een schematische tekening van je aansluitingen in je huis. dus hoe je de ADSL hebt aangesloten, eerst kijken of dat inderdaad helemaal goed is.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Verwijderd

Topicstarter
zal ik ff doen.. ik ben nou aan het werk.. maar eenmaal thuis zal ik wel het schema (wandcontactdoos) laten zien.. Maar hoe ik het heb aangesloten is volgens mij wel goed.. ikzelf heb ook adsl en alles loopt goed. Zelf heb ik maar 1 wandcontactdoos. M'n pa heeft er twee.

trouwens ik heb de telefoonaansluiting boven in de slaapkamer als onder in de woonkamer geprobeerd... allebei geven ze een adsl status van actief, maar kan er niet ingebeld worden

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 15:06 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt wanadoo-direct dus, dat is BBned. Je hebt ook een USB modem. Je hebt het over een RAS-foutcode, dus je hebt een soort van "inbelverbinding". Hoe en wat zijn de instellingen daarvan?

Heb je ook een diagnoseprogramma'tje van de modem? Kan je in dat diagnoseprogramma misschien iets vinden van "verzonden en ontvangen cellen'? Bij adsl van kpn komt die foutmelding namelijk weleens voor als je bij ontvangen cellen (op het tabblaadje ATM van de ST330 diagnose tool) "0" hebt staan, dan is er geen LineRX en dat is een probleem van de adsl aanbieder (BBned dus).

Kan je dat eens bekijken?

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 29-04-2004 15:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad.. dat komt me bekend voor... wanneer ik inbel zie (als je dit tenminste bedoelt) een aantal verzonden bytes staan. Maar ontvangen bytes staat op nul.. Ik heb hier al met wanadoo over gesproken maar kunnen niets vinden.. en zij zijn ook de helpdesk voor bbned volgens mij.

Verwijderd

heb je de splitter wel goed.... ?
heb zelf ook veel problemen gehad met muh speedtouch(router versie) probeer anders dat ding ff te restten en alles opnieuw instellen

Verwijderd

Topicstarter
daar is verder nix mee.. ik heb zelfs m'n eigen spliiter geprobeerd en zelf m'n eigen pc'tje en modem meegenomen.. :? ... hielp nix..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 15:14 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kijk even in de diagnose tool. Je modem is denk ik ingesteld met PPPoE? Of issie "bridged" ingesteld?

In elk geval kan je hier je eigen diagnose misschien mee stellen: http://www.speedtouch.com/pdf/diagnostics_guide_usb201.pdf

Daarin staat uitgelegd hoe je kan checken wat er aan de hand is met je verbinding.

Op pagina 27 zie een screenshot van de diagnosetool van de "ATM" bij PPPoE. Kan je daar eens kijken of er gewoon een probleem is?met de ATM link? (geen idee of dat bij BBNed ook zo werk, ik heb heel veel ervaring met PPPoA omdat kpn-adsl zo werkt). Slecht trouwens dat de helpdesk je zo het bos in stuurt...

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 29-04-2004 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 29 april 2004 @ 15:15:
Kijk even in de diagnose tool. Je modem is denk ik ingesteld met PPPoE? Of issie "bridged" ingesteld?

In elk geval kan je hier je eigen diagnose misschien mee stellen: http://www.speedtouch.com/pdf/diagnostics_guide_usb201.pdf

Daarin staat uitgelegd hoe je kan checken wat er aan de hand is met je verbinding.

Op pagina 27 zie een screenshot van de diagnosetool van de "ATM" bij PPPoE. Kan je daar eens kijken of er gewoon een probleem is?met de ATM link? (geen idee of dat bij BBNed ook zo werk, ik heb heel veel ervaring met PPPoA omdat kpn-adsl zo werkt). Slecht trouwens dat de helpdesk je zo het bos in stuurt...
als ik straks thuis ben ga ik ff kijken of het daar aan ligt .. in ieder geval JVS alvast bedankt voor de moeite.. nu heb ik het gevoel dat ergens naar kan gaan kijken. ;)

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:14:
daar is verder nix mee.. ik heb zelfs m'n eigen spliiter geprobeerd en zelf m'n eigen pc'tje en modem meegenomen.. :? ... hielp nix..
Dus met andere woorden met jou werkende pc en splitter op die aansluiting werkt het ook niet ?

Dan zit er dus echt iets fout in je bekabeling.

Denk echt dat je ergens een fout gemaakt hebt met je splitter.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Verwijderd

Topicstarter
nee.. ik weet bijna zeker :) (99,99%) dat het daar niet aan ligt.. ik ga maar es eerst kijken naar de door JvS geposte reply ..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 15:39 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je je splitter verkeerd aansluit, resulteert dat in een knipperend adsl ledje

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:39

Reptile209

- gers -

Fout 721 duidt meestal op een probleem met je VPN-dialer. Maak 'm eens opnieuw aan volgens de handleiding (let daarbij vooral ook op de beveiligings-instellingen). Deze fout kan haast niet het gevolg zijn van het aansluiten, anders krijg je nevernooit een stabiel brandend ADSL-signaal-lampje.

//Edit: ok, geen VPN maar USB. Komt op hetzelfde neer :)
Van Wanadoo:
Windows 2000/XP foutmelding 721 "The remote computer is not responding"

Mogelijke oplossingen:
1. Er is een storing in het netwerk. Vermoedelijk is uw profiel in de telefooncentrale niet goed geconfigureerd. Neem dan contact op met de Doe Het Zelf-Helpdesk, 0900-0244 (niet gratis).

2. Controleer het telefoonnummer in de ADSL van KPN Dial-Up. Het juiste telefoonnummer moet 8,48 zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Reptile209 op 29-04-2004 17:08 ]

Zo scherp als een voetbal!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Twee dingen:

Daar gaat het om een ericsson USB modem en om kpn adsl, terwijl hier sprake is van een Thomson Speedtouch USB330 modem met adsl van BBned...

Verwijderd

...Klinkt als een padprobleem. (Op de dslam zelf.)

Bij de provider waar ik voor werk duidt een 721 daarop. Dit gaat echter alleen op als je een PPP-lijn hebt, de 2e/3elijn van je provider kunnen dit met een paar testjes zo uitvogelen.

Een padprobleem wordt veroorzaakt door een niet goed afgebouwde poort op de kaart op de dslam in de mdf (8> , gevolg is dat jouw modem niet de weg kan vinden naar de buitenwereld. In dat geval krijg je idd netjes een IP (en heb je derhalve ook linesync).

Bekabelingsissue? Geloof ik niet, je hebt immers linesync. Je zou voor de zekerheid kunnen testen op het isra.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 17:49:
...Klinkt als een padprobleem. (Op de dslam zelf.)

Bij de provider waar ik voor werk duidt een 721 daarop. Dit gaat echter alleen op als je een PPP-lijn hebt, de 2e/3elijn van je provider kunnen dit met een paar testjes zo uitvogelen.

Een padprobleem wordt veroorzaakt door een niet goed afgebouwde poort op de kaart op de dslam in de mdf (8> , gevolg is dat jouw modem niet de weg kan vinden naar de buitenwereld. In dat geval krijg je idd netjes een IP (en heb je derhalve ook linesync).

Bekabelingsissue? Geloof ik niet, je hebt immers linesync. Je zou voor de zekerheid kunnen testen op het isra.
Met andere woorden .. een probleem in een externe apparaat wat tussen m'n lijn en de provider zit?? Ik heb gevraagd of ze een signaal kunnen sturen of m'n lijn actief is. En schijnbaar volgens de helpdesk is m'n lijn actief.

Verwijderd

Topicstarter
Yowz.. ik ben eruit.. de verbinding doet het eindelijk! Vraag me niet hoe of wat..
ik kom er niet meer aan, want hij doet het nu. Volgens mij het wel te maken met wat JvS postte (het verschil tussen bbned en kpn) . Ik heb daarmee zitten prutsen ... jongens bedankt.. ook namens m'n pa :)

Duzz bij deze.. kan deze topic gesloten worden... :9

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 19:28 ]

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 15:47
Sorry voor de kick, maar ik heb dus precies hetzelfde probleem. Is er misschien iemand die de goede instellingen kan geven qua PPPoA? Bij mij brand ook het lampje van ADSL en krijg ook de 721 error. Hij verzend en ontvangt wel dat is het gekke

HODL

Pagina: 1