Ik heb al wat gezocht en heb wat info gevonden, maar die was van 2 jaar oud, dus ik dacht maar maar een nieuwe topic.
Ik werk dus met Struts/jsp en heb een login.jsp in een frame die ik LEFT noem.
In left laat ik dus de gebruiker inloggen en ik sla in de LoginAction de username en password op in een extra bean die ik USERINFOBEAN noem. Deze zet ik in de sessie en op de volgende JSP pagina (loginOK.jsp) gebruik ik:
en vervolgens gebruik ik
om de username uit te lezen. Bijvoorbeeld: "Hello" + username
het probleem is als volgt:
Ik heb een knop LOGOFF op deze loginOK.jsp. Daarmee roep ik de LogoffAction aan die
Als dit is gebeurd en klik dan op de VORIGE knop, krijg ik de loginOK.jsp weer te zien. Daarop staat nog steeds dat ik ben ingelogd, terwijl de sessie afgelopen is. En als ik dan op de loginOK.jsp iets submit (een functie ZOEKEN) , krijg ik een NullPointerException.
Ik wil uberhaupt niet dat de gebruiker dit ziet. Als de sessie wordt beeindigd wil ik dat hij naar het begin scherm gaat, met alles gecleared. Dus net alsof de user de applicatie voor het eerst opstart.
Weet iemand hoe ik dit klaar krijg ? Misschien door de history te clearen?
Alvast bedankt
Ik werk dus met Struts/jsp en heb een login.jsp in een frame die ik LEFT noem.
In left laat ik dus de gebruiker inloggen en ik sla in de LoginAction de username en password op in een extra bean die ik USERINFOBEAN noem. Deze zet ik in de sessie en op de volgende JSP pagina (loginOK.jsp) gebruik ik:
code:
1
| <jsp:useBean name="uib" class="com.deathchant.UserInfoBean" scope="session"> |
en vervolgens gebruik ik
code:
1
| <bean:write name="uib" property="username"> |
om de username uit te lezen. Bijvoorbeeld: "Hello" + username
het probleem is als volgt:
Ik heb een knop LOGOFF op deze loginOK.jsp. Daarmee roep ik de LogoffAction aan die
code:
doet en forward naar de login.jsp pagina.1
| session.invalidate(); |
Als dit is gebeurd en klik dan op de VORIGE knop, krijg ik de loginOK.jsp weer te zien. Daarop staat nog steeds dat ik ben ingelogd, terwijl de sessie afgelopen is. En als ik dan op de loginOK.jsp iets submit (een functie ZOEKEN) , krijg ik een NullPointerException.
Ik wil uberhaupt niet dat de gebruiker dit ziet. Als de sessie wordt beeindigd wil ik dat hij naar het begin scherm gaat, met alles gecleared. Dus net alsof de user de applicatie voor het eerst opstart.
Weet iemand hoe ik dit klaar krijg ? Misschien door de history te clearen?
Alvast bedankt
[ Voor 32% gewijzigd door Deathchant op 29-04-2004 14:33 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar