Toon posts:

Encrypted bestanden delen via netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Guys een vraagje,

Aangezien ik niet wil dat een eventuele inbreker bij mijn data kan (mocht hij er vandoor gaan met mijn PC) heb ik al mijn data encrypted op mijn PC staan (Win2K professional). De encryptie sleutels heb ik ergens op een CD staan en deze heb ik ook geimporteerd op mijn laptop. Nou heb ik mijn laptop (winXP professional) draadloos via 802.11G (128 bit WEP encryptie) via mijn draytek vigor 2600G verbonden met mijn desktop. Dus volgens mij is het allemaal redelijk veilig opgezet. Nou heb ik een probleem met het delen van deze versleutelde bestanden/directories? Als ik een gewone directory aanmaak op mijn desktop en ongeencrypte bestaande daarin gooi kan ik er via mijn laptop gewoon bij, niets aan het handje, bij het benaderen van een encrypted bestand begint XP te zeuren dat ik de rechten niet heb terwijl ik de encryptie-sleutels heb geimporteerd?

Is het niet mogelijk encrypted bestanden te delen? Zonee dan wordt mijn mooie beveiligingsstrategie om zeep geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Update: De schijf waar het om draait is een externe LA CIE schijf verbonden via 1394. Wanneer ik deze schijf direct verbind met mijn Laptop kan ik alle geencrypte bestanden gewoon lezen. Dus de import van de encryption key is goed gegaan, het sharen van deze bestanden werkt echter niet?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Deze al gelezen (al is het XP) http://support.microsoft....=kb;en-us;q308991&sd=tech ?

Volgende keer graag je topic even editten in plaats van te kicken ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link.

Ja ik heb een soortgelijke gelezen (kan hem even niet meer vinden), waarin Microsoft zegt dat het sharen van encrypted bestanden met win2K niet mogelijk is :( . Jou link zegt indirect hetzelfde en tevens dat het nu met XP wel mogelijk is. Dus zal ik of XP op mijn desktop moeten installeren, maar ik ga eerst eens kijken wat de mogelijkheden van PGP zijn.

Dus wat mij betreft kan het topic worden gesloten.