Omdat mijn vorige topic zomaar opeens gesloten is
waarom !?!!!!!!!?????
Probleem leek me wel duidelijk genoeg.. maar goed ik zal het nog wel wat extra toelichten dan
Ik heb een php file waar een html formulier in zit.. hierin kan je tekst in invoeren en eventueel ook opmaken.. dus bijvoorbeeld een stukje selecteren en dik gedrukt maken.. dan wordt automatisch deze code bijvoorbeeld gemaakt:
<b>dit is dikgedrukt</b>
Dat staat dan dus ook in het tekstveld !!
Nu ga ik het formulier versturen via e-mail en krijg ik het zo binnen:
<B>dit is dikgedrukt</B>.
[extra note: omdat dit formulier het wel weer automatsich om zet .. het komt binnen als & l t ; B & g t ;dit is dikgedrukt& l t ; / B & g t ; . en dan zonder spaties]
Hoe kan ik dit voorkomen ?!
soort htmlencode/decode functie of zo ?
dus dat ik gewoon dikgedrukte tekst binnen krijg als men daarvoor gekozen heeft.
Gr. Jelmer
Probleem leek me wel duidelijk genoeg.. maar goed ik zal het nog wel wat extra toelichten dan
Het probleem:Hallo Ik heb een probleempjhe.. ik hem een machtig mooi formulier gemaakt :-) met opmaak functies en al.. maar als ik nu een mail verstuur met opmaak dus..
bijvoorbeeld:
Het <B>dikgedrukte</b> is mooi
krijg ik het zo binnen:
Het <B>dikgedrukte</B> is mooi.
Hoe kan ik dat uitzetten ?! met een htmldecode of encode functie of zo ?! wie kan mij hierbij helpen..
Ik heb een php file waar een html formulier in zit.. hierin kan je tekst in invoeren en eventueel ook opmaken.. dus bijvoorbeeld een stukje selecteren en dik gedrukt maken.. dan wordt automatisch deze code bijvoorbeeld gemaakt:
<b>dit is dikgedrukt</b>
Dat staat dan dus ook in het tekstveld !!
Nu ga ik het formulier versturen via e-mail en krijg ik het zo binnen:
<B>dit is dikgedrukt</B>.
[extra note: omdat dit formulier het wel weer automatsich om zet .. het komt binnen als & l t ; B & g t ;dit is dikgedrukt& l t ; / B & g t ; . en dan zonder spaties]
Hoe kan ik dit voorkomen ?!
soort htmlencode/decode functie of zo ?
dus dat ik gewoon dikgedrukte tekst binnen krijg als men daarvoor gekozen heeft.
Gr. Jelmer