Toon posts:

[PHP] Versturen formulier met html code

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn vorige topic zomaar opeens gesloten is :S waarom !?!!!!!!!?????
Probleem leek me wel duidelijk genoeg.. maar goed ik zal het nog wel wat extra toelichten dan
Hallo Ik heb een probleempjhe.. ik hem een machtig mooi formulier gemaakt :-) met opmaak functies en al.. maar als ik nu een mail verstuur met opmaak dus..

bijvoorbeeld:

Het <B>dikgedrukte</b> is mooi

krijg ik het zo binnen:

Het <B>dikgedrukte</B> is mooi.

Hoe kan ik dat uitzetten ?! met een htmldecode of encode functie of zo ?! wie kan mij hierbij helpen..
Het probleem:

Ik heb een php file waar een html formulier in zit.. hierin kan je tekst in invoeren en eventueel ook opmaken.. dus bijvoorbeeld een stukje selecteren en dik gedrukt maken.. dan wordt automatisch deze code bijvoorbeeld gemaakt:

<b>dit is dikgedrukt</b>

Dat staat dan dus ook in het tekstveld !!

Nu ga ik het formulier versturen via e-mail en krijg ik het zo binnen:

<B>dit is dikgedrukt</B>.

[extra note: omdat dit formulier het wel weer automatsich om zet .. het komt binnen als & l t ; B & g t ;dit is dikgedrukt& l t ; / B & g t ; . en dan zonder spaties]

Hoe kan ik dit voorkomen ?!
soort htmlencode/decode functie of zo ?

dus dat ik gewoon dikgedrukte tekst binnen krijg als men daarvoor gekozen heeft.

Gr. Jelmer

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je moet de juiste mime types goed zetten, zoals ik ook al aan gaf in de sluitmessage:
gorgi_19 schreef op 29 april 2004 @ 14:09:
Dit lijkt me goed te vinden met Google. Zie bijvoorbeeld deze query

Daar rolt vervolgens als eerste link dit uit :)

Omdat dit te vinden moet zijn met een zoekmachine, gaat deze dicht. :)
Ben je het niet eens met een slot, dan mail je de moderator in kwestie. Aangezien ik nog geen e-mail adres hebt, kan je overleggen via oisyn at tweakers.net :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.