Toon posts:

Draadloos netwerk blokkeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen, heb een beetje een gaar probleem.

Ik beschik over een toshiba laptop met een ingebouwde wireless kaart.
De router/accespoint is een linksys 54mbit. Verder word er op de laptop windows xp gedraaid met alle updates aanboord.

Als ik enige tijd aan het internetten ben schiet mij steeds een andere draadloze verbinding naar voren. De verbinding word dan verbroken, en hij geeft dan aan dat er meerdere draadloze netwerkverbindingen aanwezig zijn. Ik heb al in xp zelf aangegeven dat hij als eerste met mijn linksys verbinding moet maken, dit gebeurd dan echter niet. Als ik het manual doe, dus linksys verbinding maken werkt hij ook niet. In de router heb ik mac adres clone aangezet. Hoe kan ik voorkomen dat mijn laptop de andere netwerkverbindingen ziet. Ik wil ze zeg maar kunnen blokkeren. De router beschikt over de laatste firmware. Een firewall is ook geen optie, want daar loopt ie doorheen.

Bedankt.

P.s stond verder nog geen topic op het forum over dit probleem. Het rare is met mijn andere laptop (sony-vaio) heb ik dit probleem niet. Ik heb de instelling al overgenomen van de sony, maar dit helpt dus ook niet.
Zijn er maybe speciale tools voor ofzow om verbindingen te kunnen blokken.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Een andere draadloze verbinding? Van je buurman ofzo bedoel je?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je een Intel 2100PRO/Wireless hebt..
ProSET installeren en daarin opgeven dat je een mandatory AP wil gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/prosetwlan.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem.

een week geleden ben ik wezen oppassen in het huis van een vriendin en daarvoor moest ik dus mijn gewone LAN aan zetten.
Toen ik terug klwam thuis uiteraard mn WLAN aan, en vanaf die tijd log ik ook steeds in op het netwerk van de buren.
heb ook al geprobeert ons eigen netwerk naar boven te schoppen zodat die als eerste wordt gebruikt, maar dat helpt niet altijd :(
en als ik de Wireless card config service uit zet (ik heb windows XP pro) dan kan ik helemaal niks meer kiezen :(

ik heb een SWEEX wireless USB

Verwijderd

Heb je jou eigen netwerk als voorkuur netwerk geselecteerd door em zo hoog mogelijk in de geconfigureerde netwerken te zetten in XP?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb hem als voorkeur staan

ik heb verder elke optie/mogelijkheid geprobeerd, maar lukt gewoon niet. zodra die andere gebruiken z'n wireless aangooit komt ie bij mij er tussen. hij kan verder geen verbinding met mij maken, maar ik maak verbinding met die van hem denk ik.

• franktv
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Kickje

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

hoezo kickje?
heb je last van het zelfde probleem??
Wat heb jij geprobeert? Welke hardware heb je..

aan een woord hebben we niet zoveel..

Verwijderd

Wat nou kickje? Laat dat maar achterwegen voortaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.