Ik zit met een probleem, ik probeer gegevens in de database te schrijven en dit wil niet lukken.
Ik weet niet waarom omdat hij elders in het programma alles perfect doet maar hier alleen niet.
Het is een tabel die het detail is van een andere tabel. Beide tabellen staan op active en daarnaast kan ik ze ook wel bekijken in het programma alleen bij 1 tabel (het detail) kan ik niets invullen..
code:
Ik krijg de melding zoals in de titel.
Acces Violation at address 4170c8da in module 'vcldb35.bpl'
Wat kan ik hier aan doen...
Ik weet niet waarom omdat hij elders in het programma alles perfect doet maar hier alleen niet.
Het is een tabel die het detail is van een andere tabel. Beide tabellen staan op active en daarnaast kan ik ze ook wel bekijken in het programma alleen bij 1 tabel (het detail) kan ik niets invullen..
code:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| if (BestelForm->Opslaan) { ShowMessage("Overnemen artikelen"); DataModule9->Bestel->First(); if (!DataModule9->Bestel->Eof) { do { DBNavigator1->BtnClick(nbInsert); DataModule9->SubArt->FieldByName("HoofdArt")->AsInteger = DataModule9 ->Artikelen->FieldByName("RecNo")->AsInteger; DataModule9->SubArt->FieldByName("Art_ID")->AsInteger = DataModule9 ->Bestel->FieldByName("Artikel_ID")->AsInteger; DataModule9->SubArt->FieldByName("Percentage")->AsString = DataModule9 ->Bestel->FieldByName("Aantal")->AsString; DBNavigator1->BtnClick(nbPost); DataModule9->Bestel->Next(); } while(!DataModule9->Bestel->Eof); } } |
Ik krijg de melding zoals in de titel.
Acces Violation at address 4170c8da in module 'vcldb35.bpl'
Wat kan ik hier aan doen...
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2004 14:04 ]