goede CD-Recordables voor muziek

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat zijn goede cd-tjes om muziek cd's van te maken. Ik heb net een Philips Silver Premium geprobeerd. Op m'n cd-speler in de kamer (sony) is ie perfect, maar boven op m'n kamer (ook sony) kraakt ie de hele tijd. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen, de cd-speler, de schrijver, of het cd-tje? Ik heb een Acer CD-RW 32x4x4.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 17:24
Philipsen zijn super, dus zal het aan je brander liggen, maar kan ook aan je cd-player liggen , bij ouder dan 10 jaar heb je die problemen.

Ook de sony's zijn okee
maar mijn favoriet is Basf Ceram Guard deze kan tegen een stootje(uitlenen enzo.) en is verder dezelfde als de philipsen

no comment

Verwijderd

Ik heb nu al 3 jaar een Ricoh SCSI scrijver en heb geloof ik alle cd's wel gehad. Alleen met Verbatim had ik problemen (toplaag liet los) Ik denk dat het een mix is (cd-schrijver, merk-cd's)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
arita is ook goed. lekker goedkoop en werkt perfect.
Persoonlijk vind ik alle cd's goed behalve merkloze shit en MMore, Mardendi en princo.

Ik merk verder geen verschil tussen merken.
Trouwens arita = philips

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

er zijn altijd weer mensen die beweren dat arita's goeie cd's zijn. Ik heb er ook een aantal van gehad en branden doen ze heel goed. Maar als je dan een paar jaar verder bent dan zijn de cd's niet meer te lezen door geen een speler en kan je je cd's wel weg gooien. Er komen steeds meer errors op enzo. Als je audio cd's wil fikken moet je geen arita's hebben! (die wil je vast wel iets langer in je bezit hebben denk ik...voor computershit maakt het niet uit want daar heb je een paar jaar later toch nix meer aan..)

philips, inderdaag Basf Ceram Guard, en bijvoorbeeld mitsui vind ik zelf zeer goed. Deden het perfect in m'n hp7200 en nu in m'n yamaha 6416 ook goed.

Verwijderd

Ik koop altijs Philips, zijn duur maar erg goed. Een slechte cdr is wel te branden, maar je merkt na een half jaar wel dat i minder goed te lezen is.
Voor goede prijzen van Philips CD's en trouwens ook heel goedkoop printerpapier: www.opussuplies.nl

Verwijderd

ik brand altijd met philips voor de audio
iets duurder maar wel beter
ik heb een poosje arita's gehad maar dat was niet echt fijn van de 10 cd's kwamen er 3 terug :(
en voor de psx gebruik ik MMore audio/beeld goed keb er 1 terug gehad van heel veel :)
ik brand met de aopen 6x4x24 en met een philips 3610

• r.schifferling
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09-2025
ik brand met philps 3610
en gebruik meestal basf ceram-guard
bevalt goed en kan tegen een stootje
wil je goede kwalieit voor muziek moet je de cd`s gebruiken voor de audio instalatie voor al die van philips , kan uitsluitend audio op zijn wat duurder maar dan heb je wel wat

Verwijderd

Ik gebruik nu altijd sony's. Had eerst Imations en Maxxells maar die pakten niet altijd op mijn (sony) cd-speler. Mijn Sony's pakken tot nu toe altijd, maar dan moet je wel de nieuwe hebben (wit doosje, zilvergroene schrijflaag). De oude (zwart doosje, donkerblauwe schrijflaag) vond ik vrij bagger (schrijffouten, lees problemen in allerlei cd-spelers).

Btw, weet iemand waar ik goedkoop Sony's kan kopen in (de buurt van) Enschede?
Pagina: 1