Toon posts:

Sweex 4 Ports Router + Battlenet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om de poorten die door Battlenet gebruik worden fatsoenlijk te forwarden.

- Ik gebruik DHCP
- De te forwarden poortinstellingen zijn 6112 - 6119 , 4000 (met als trigger poort 6112)

Telkens als ik bij " Special Applications" deze entry voor Battlenet wil invoeren krijg ik de melding dat poort 6112 in conflict is met "Starcraft game". Dit moest dus betekenen dat nog ergens anders in de router iets van Starcraft standaard stond ingesteld. Dit had ik al vrij snel gevonden bij de "Application Layer Gateway" waar een lijst stond van programma's die speciale aandacht van de Router nodig hebben om onder NAT te kunnen werken.

Ik heb daar dus het vinkje wat voor Starcraft stond uitgezet en gepobeerd de Battlnet entry weer in te voeren. Wederom kreeg ik weer dezelfde melding. Router resetten wilde ook niet helpen. Het lijkt erop dat de router 6112 keihard vast blijft houden.

Dus heb ik heb toen in Warcraft de gamepoort op 6113 laten beginnen en dit ook in de entry veranderd. Dit leverde een normale "Error" op zonder toelichting. Pas bij het verwijderen van "4000" kon ik de entry eindelijk saven zonder error. Ik kan echter nog steeds geen game hosten in Warcraft 3 op battlenet.

Iemand enig idee wat ik nu nog zou kunnen proberen ?