Temperatuur sensors van GA-7N400 PRO 2 serie brak?

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:19
Hallo allen,

Het valt me op dat ik op andere topics veel lees over hoge temperaturen met dit type moederbord.

Ik heb zelf een Athlon XP 3000 en deze werd met de bijgeleverde standaard koeler 65 graden idle (tijdens opstarten in de BIOS) Deze koeler heb ik toen vervangen voor een Spire whisperrock 4 maar de temps bleven op dezelfde waarden hangen :(

Wat heb ik allemaal verder al geprobeerd:

- Artctic Silver 5 gebruikt
- Hele core en koelblok grondig schoongemaakt
- BIOS geupdate naar de laatste versie (F7)
- Nagegaan of de koeler goed is gemonteerd

Temps willen dus voor geen meter zakken en ik begin me dus ook echt af te vragen of het niet aan mijn mobo ligt?

Binnenkort ga ik watercooling installeren dus ben dan benieuwd of die temps ook zo hoog blijven.

Iemand nog verder ervaringen met dit probleem?

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
heb je er al eens een gewone termometer aan gehangen?
want die temp's zijn echt veel te hoog

• Vlassie1980
sadar schreef op 29 april 2004 @ 13:44:
heb je er al eens een gewone termometer aan gehangen?
want die temp's zijn echt veel te hoog
Wat voor thermometer kan ik daar dan voor gebruiken en hoe bevestig ik deze? Heb hier namelijk nog weing kaas van gegeten :?

• Vlassie1980
Daarnet was ik ff Call of Duty online aan het spelen, zat opeens alles vast en ik hoorde ook een heel raar gekraak.
Computer gereset en in de bios zie ik dat de temp 78 graden is :X
Zoals ik bovenstaand al heb vermeld heb ik dus alles nagekeken, heatsink was niet heet, wel een beetje warm. (Kon gerust 30 seconden mijn hand erop houden)

Ik kan me absoluut niets anders voorstellen dan dat mijn tempsensor brak is.

EDIT: Momenteel staat er een kamerventilator op en toch blijft de IDLE temp rond de 68 hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 30-04-2004 19:32 ]

Verwijderd

Het wil wel eens voorkomen dat door het soldeerprocedé de socket niet helemaal goed zit of licht is kromgetrokken. Ik heb hier ook zo'n bord, en de temperatuur wordt "idle" ongeveer 55-56 graden. Dat is veel te hoog voor een Barton 2800. Er zit een Whisperrock 4 op de proc. maar die blijft, hoe vaak ik hem ook monteer, koel. Niet eens handwarm dus. Enige conclusie kan zijn: De koeler maakt niet voldoende contact met de core van de proc. De koel"prut" wordt er wel tussen uit geperst, maar je ziet ook niet een "echte" afdruk van de core op het blok.

Ik heb contact met mijn leveancier gezocht om het bord te kunnen ruilen, om dit uit te sluiten.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 11:20 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb hier dus hetzelfde probleem. Zelfde mb. Mijn idle temps liggen rond de 55 graden. Ook ik gebruik een Whisperrock 4. Het mobo is al eens vervangen.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

ook ik had een proc 2600+ en een whisperrock 4 gekocht
voor dit moederbordje. idle werdt hij 55 graden en
stressed ging hij boven de 65. niet normaal eigenlijk.

binnenkort gaat er een xp-m 2400+ in met een thermaltake 12+.
als hij dan nog niet goede tempraturen aangeeft dan
gaat ie mooi terug naar gigabyte.

whisperrock draait nu op een ga-7vaxp met een 2500+@2200
idle/stressed 38/44 graden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 11:32 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Tja dan is de vraag: Wordt de CPU echt zo heet of is de sensor niet helemaal okee?

Money for nothin' and your chicks for free

Pagina: 1