Toon posts:

GA-8IK1100 doet tergend lang over opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een systeem gekocht:

p4 2.8 800mhz prescott 1mb cache processor
gigabyte ga-8ik1100 mainboard
asus radeon 9600 XT videokaart
120gb maxtor IDE harde schijf
256 mb pc3200 geheugen

Nu is het zo dat als ik opstart, dan blijft ie eerst 10 seconden in de ide detection hangen, nadat ie alle schijven en dergelijke heeft gedetecteerd en het geheugen heeft getest.

Daarna krijg ik een zwart beeld dat 30 seconden blijft, en dan komt het witte balkje van windows xp dat volloopt en daarna start windows gewoon op.

Hoe kan dat, dat ie zo lang over het opstarten doet, ik heb raid uitgezet in de bios omdat ik dacht dat dat de vertraging opleverde, maar dat helpt niet :(

iemand een idee?

alvast bedankt

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je USBapparaten eraan hangen?

Bootvolgorde veranderen dat hd-0 als eerste opstart daarna cdrom speler en daarna floppy

Try Other Boot Devices ook uitzetten

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

Ontopic: controleer eens de jumper instellingen (Master/Slave/CS) en IDE kabelgebruik (blauw op mobo, grijs op slave en zwart op master). Een verkeerde instelling kan de communnicatie richting IDE apparaten ook enorm vertragen. Zie ook de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" voor meer details :)

[ Voor 89% gewijzigd door BalusC op 29-04-2004 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmnee, dat is het ook niet :( het is heel vaag, alles nieuw en dan zo traag opstarten... bij de ide detection ziet ie alle schijven gewoon meteen goed... maar dan blijft dat beeld gewoon even stilstaan...

en dan krijg ik een zwart scherm voor 30 seconden, en daarna pas die witte balk die volloopt (wat ik trouwens eerst niet zag bij mn andere pc)... zou het misschien aan mn windows kunnen liggen? dat ik die gewoon opnieuw moet installeren?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:14

Shunt

Boe

neem aan dat het over win xp gaat en dat je al toen je deze pc hebt gekocht een verse instal hebt gedaan. zo nee meteen doen. want dat kan dus een hoop problemen verhelpen ;).

en nog een tipje als je nog eens 256 mb bij koopt kan je in dual channel draaien dat geeft een flinke prestatie boost. en in een pc als dat maar 256 mb is wel heel erg zonde ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb windows xp professional (opnieuw geinstalleerd), enne ik heb er nu net 256 mb bij gedaan, en hij draait nu dual channel ja :) alleen hielp het niets met het opstarten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 18:44 ]

Pagina: 1