Toon posts:

Status report/log print faciliteiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de topictitel, weet niet precies hoe ik het kort moet samenvatten. Het zit zo:

Ik heb 3 Canon BJC 300's gescoord. Dit zijn Bubblejet lineprinters, met de mogelijkheid voor een ketting papier feed. Ik heb hier 15 cartridges bij gehad.

De printers printen op zich heel netjes, alleen is de kwaliteit niet zo mooi dat je er een verslag mee gaat uitprinten voor school. Ik zou zeggen dat ze bijzonder geschikt zijn om bijvoorbeeld sourcecode uit te printen, of voor logs (hard copy logs zijn natuurlijk super veilig!).

Mijn idee is het volgende (en voordat ik zelf een script/programma er voor ga maken en het wiel opnieuw ga uitvinden), is er een programma wat het uitprinten van de logs automatisch verzorgd? (iemand logt in en de printer ratelt er een lijntje uit met wie het is) en wat bijvoorbeeld een status report elke einde van de dag uit kan printen?

Ik neem aan dat er meer mensen op dit idee zijn gekomen? De hard copy logs zijn natuurlijk een keihard bewijs als iemand iets heeft getracht te doen op je servertje, en daarna de logs heeft aangepast...

Verwijderd

Om alle(!) logging naar de printer te schrijven edit je syslog.conf als volgt:
code:
1
*.*        /dev/lp0

(aangenomen dat je printer het lp0 device is).