Toon posts:

[LP] Opnemen met programma?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik vraag me af hoe ik mijn lp's kan opnemen met een of ander programma

maargoed voordat ik een programma installeer moet ik natuurlijk eerst de lp speler verbinden met me pc he..

uhm ik heb al een kabel die ik gebruik voor me pc aansluiten naar me stereo

dus dan zo

(walkman stekkertje) -------- 2 tulps

kan ik dat dan ook zo doen

(walkman stekkertje in de pc) --- 2 tulps --- 2 vrouwetjes -- 2 tulps>(van lpspeler)

kan dat?

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 08:31
Nee, je moet er een versterker tussen zetten om het LP-signaal om te zetten. Of een speciaal kastje hiervoor kopen (zijn nog best duur).

Zelf zet ik LP's altijd om met CoolEdit, gewoon record en dan opnemen maar. Je kan daar eventueel tikjes eruit knippen (kost erg veel tijd, maar werkt goed) en ruis eruit filteren (maar gaat vaak wel beetje ten koste van de kwaliteit van het geluid). En uiteraard het begin en het eind van de track goed knippen zodat je niet eindeloos veel ruis aan het begin/eind hebt. :p

Verwijderd

.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:23 ]

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nee, kan niet!!!

Je moet sowieso een pickup voorversterker hebben anders klingt het geluid echt rot!!! Wat je ook kan doen is de pickup op je versterker (als je die hebt althans) aan te sluiten (en dan wel aan de pickup ingang) en de uitgang van bijvoorbeeld cassettedeck aan de computer aan te sluiten...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:23 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:43
Speciaal kastje moet er idd tussen, die versterkt het LP signaal naar een line-nivo.

Terratec heeft zoiets kant-en-klaar: Phone Preamp nogwattes.

Een willekeurige versterker kan het echter ook prima, gewoon de PC op TAPE-OUT hangen.

Een microfoonversterker oid kan niet, de versterker zal speciaal voor LPs moeten zijn, omdat er een verloop in de frequentiecurve zit (RIAAA kromme).

Makkelijkst is dus een willekeurige oudere versterker van zolder halen ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm volgens mij klopt het niet 100% wat jullie allemaal zeggen

ik heb toen dit ook gevraagt met lp aansluiten op me kleine hifiset en iedereen zei dat ik voorversterker nodig heb.. maar dat heb ik niet gedaan en hij DOET HET WEL!..

dusssuuuhh heb ik hem nou wel of niet nodig :P?

Verwijderd

Je moet je platenspeler via een (voor-)versterker laten lopen omdat je anders een vervormde frequentie curve krijgt. Rechtstreeks lukt wel maar klinkt voor geen meter....
In je hifiset zit ook een voorversterker ingebouwd hoor.....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 16:15 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:43
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 16:06:
hmm volgens mij klopt het niet 100% wat jullie allemaal zeggen

ik heb toen dit ook gevraagt met lp aansluiten op me kleine hifiset en iedereen zei dat ik voorversterker nodig heb.. maar dat heb ik niet gedaan en hij DOET HET WEL!..

dusssuuuhh heb ik hem nou wel of niet nodig :P?
Als je een kristal-platenspeler hebt is dat idd niet nodig, die levert genoeg vermogen om een line-input te voeden. Je blijft echter de riaa-correctie nodig hebben.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-08 15:36
http://www.velleman.be/common/product.Aspx?id=8985
Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/products/0/small/k2573.jpg

Deze gebruik ik zelf om de uitgang van mijn platenspeler om te zetten naar een standaart aux signaal. Werkt goed.

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 29 april 2004 @ 16:18:
[afbeelding]

Deze gebruik ik zelf om de uitgang van mijn platenspeler om te zetten naar een standaart aux signaal. Werkt goed.
leuk dat je het laat zien en je een link mee geeft :) alleen deze werkt niet.. wat kost dat geintje? volgens mij best prijzig ofniet?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-08 15:36

Deze dan? Doet die het wel?

Zijn niet duur hoor. eurootje of 10 dacht ik en een paar euro voor een voeding.
Pagina: 1