Toon posts:

[xp hd] partitie niet accessible na installatie xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteravond was het nodig om windows XP professional met SP1 opnieuw te installeren op een DELL dimension 8300. Windows xp pro draaide daar ook al op en ik heb vanaf de install cd op dezelfde schijf (c:\ partitie van 50 gig) de nieuwe windows xp pro erop gezet. Dat ging allemaal prima, maar toen ik eenmaal met windows explorer naar mijn D-schijf (partitie van 200 gig) wilde gaan kreeg ik de volgende melding:

D\ is not accessible
The file or directory is corrupted and unreadable

Ik kan er dus helemaal niet meer opkomen. Als ik de properties opvraag zie ik bij filesystem RAW staan.. dit was onder mijn vorige xp pro installatie gewoon NTFS.. ik snap niet waarom dit nu opeens veranderd is en wat nog veel belangrijker is voor mij: kan ik de data op die schijf weer terugkrijgen?

Heb met de zoekfunctie hier al een aantal dingen gelezen en geprobeerd: EasyRecovery, "ownership" van de schijf aanpassen (maar ik krijg helemaal geen tabje "security" ook niet na het aanvinken van een optie die daarvoor zorgt), met partition magic 7 zie ik de partitie wel (ook als NTFS), maar ik kan er verder weinig mee doen.

Formateren is niet echt een optie, want ik wil graag die gegevens terug. Ik kan me niet voorstellen dat dit opeens allemaal weg is :( Zelf zou ik verwachten dat het met een paar simpele stappen allemaal teruggezet zou moeten kunnen worden, maar tot nu toe blijkt dit hard tegen te vallen.. ben al de hele nacht en ochtend bezig, maar kom er niet uit..dus alle hulp / suggesties zijn welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 12:48 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?" :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik gedaan. Daar staan heldere stappen / uitleg in! Ben nu bezig met "getdataback".. hopelijk doet die zijn naam eer aan!

Verwijderd

Topicstarter
hmm die data recovery tools hebben niet zoveel uitgehaald.

Met chkdsk d: /F kan ik inmiddels wel weer op de schijf komen. Er bestanden opzetten etc. en windows geeft het weer aan als een NTFS. Tijdens het uitvoeren van chkdsk zijn er veel bestanden volgens mij teruggezet/gerecovered

Echter ik zie nog steeds helemaal geen enkel bestand. Als ik chkdsk uitvoer zegt ie : 200 free gig en 18 gig used in xxx files. Dit is precies de data die ik terug wil hebben! Nu is dus de vraag, hoe krijg ik voor elkaar dat ik daar weer bij kan komen?

Verwijderd

Topicstarter
ben erachter dat die 18 GB een hidden dir is genaamd: found.000

als ik daarin kijk zie veel directories met namen als: dir0005.chk

en de inhoud zijn dirs en/of files met inhoud van mijn oude HD.. kan ik die nog terugkrijgen op welke manier dan ook? als ik nu rechtstreeks die files open kan ik er niks mee..