Toon posts:

[winXP] Groepsbeleid via een W2k server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een windows 2000 server staan via deze server komt internet binnen.

Op dit moment draaien er alleen maar win98 clients in het netwerk, deze kunnen allemaal verschillende gebruikers ondersteunen (iedereen kan inloggen) en die kunnen hun outlook ophalen. Het is nu mijn taak om een aantal nieuwe systemen aan te melden in het netwerk. Deze draaien echter winXP en ik heb hier een handleiding liggen voor winXP. Dit zou moeten via mmc.exe (start --> uitvoeren). Alles draait op een domein, dit domein is op deze pc's goed ingesteld, ik wordt ook aangemeld bij de server en ik kan ook op netwerkdrives als ik als beheerder aanlog...

Ik moet nu alleen nog de gebruikersinstelling voor outlook op kunnen vragen vanaf de server. Er is mij dus verteld dat dit via groepsbeleid moet. Het probleem is alleen dat als ik dit groepsbeleid instel dat ik dan niet de goede profielen zie. Er is namelijk een profiel leerlingen dat ik zou moeten zien alleen die zie ik dus niet. Hierdoor kan ik hem ook niet toevoegen. Hebben jullie enig idee hoe dit wel moet, en ik geef toe dat het misschien een zeer wazig verhaal is.

Hier nog ff snel de situatie:
w2k server
w98 clients (werken goed)
wxp clients (moeten nog installed worden)

wxp client meld wel aan alleen heeft geen toegang tot bijvoorbeeld de mappen van gebruikers die op de server staan.

wxp client komt via netstat ook onder zijn eigen computernaam te staan, terwijl de rest allemaal onder de server naam staan.

Het probleem is dat ik als ik het groepsbeleid wil toevoegen ik geen instelling in de map domain users zie staan, hier zou echter deze instelling aan te klikken moten zijn.

*hoop dat het beetje duidelijk is*

edit:
heb al gesearched enzow maar dit is nieuw voor me dus ik snap het al snel niet meer

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 12:44 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43
Bedoel je hoe je een groepspolicy kunt toevoegen?

Dit kan alleen in domeinen of OU's, dus je zult onder je domeinnaam een OU aan moeten maken (althans dat is netjes) waarin je alle leerlingen dumpt. Aan deze OU kun je vervolgens via eigenschappen een GPO toekennen.

Als je dit niet bedoelt dan begrijp ik echt heel weinig van wat nou eigenlijk je probleem is, want volgens mij haal je teveel dingen door elkaar. GPO heeft namelijk ook niks met Outlook (en haar profielen) te maken.

Verwijderd

Topicstarter
je slaat de spijker op zun kop, dat bedoel ik maar is het niet zo dat die OU's standaard al verwerkt zijn, het werkt immers al onder win98

of is dit puur een vereistte van winxp?
edit:

Ik heb nu de emailclients al aan de gang, het is alleen nog niet mogelijk om allemaal verschillende start-menu's voor verschillende gebruikers aan te maken....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 13:54 ]