Toon posts:

AMD processors

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,
Ik ga binnenkort een nieuwe comp kopen en ik wil er een amd 1000 MHZ in pleuren. Maar nou zag ik dat er 3 verschillende amd processoren zijn, namelijk de duron, de athlon en de thunderbird. Kan iemand mij het verschil tussen die dingen uitleggen. Zet er a.u.b. ook ff bij hoeveel kb cache die processors op 1000 MHZ hebben. Thx

p.s. ik hoorde dat je voor de thunderbird een voeding van 300 watt nodig hebt, is dat zo ?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
Er zijn er maar 2, de thunderbird is de ontwikkelnaam van de opvolger van de SlotA Athlon (Athlon 'classic')

Er zijn dus:
Duron (64Kb cache) (600-800 mhz)
Athlon 'thunderbird' (256Kb cache) (700-1200 mhz)

de cache grootte is dus het enige verschil tussen beide procs.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan heb ik nog een vraagje, past de thunderbird op een socket a moederbord en klopt het dat je voor de thunderbird een 300 watt voeding nodig hebt.

Verwijderd

ga nou voor die duron, heb je meer geld over voor andere leuke dingen zoals een vette videokaart B-)

of je hebt geld teveel, dan moet je voor alles max gaan

duhhhhhhh I:(

• Ronald
Duron en Athlon 'thunderbird' zijn allebij Socket A

de duron is Supergoedkoop en klokt goed over, maar als overklokken niet je hobby is dan kun je een Athlon op hogere klok krijgen dan een duron.

300Watt voeding wordt aangeraden, omdat de athlon vrij veel vermogen trekt. De voeding moet dat natuurlijk kunnen leveren (stabiel)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Yep, 300 Watt is zwaar aan te raden.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is de athlon (thunderbird) gewoon veel beter. Meer cache en is verkrijgbaar op 1000 MHZ.

• Defectiv
  • Laatst online: 04-09-2012
En een 300 watt is wel aan te raden ja, zeker als je veel overige hardware hebt en een vette videokaart.

Ik had met een 300watt b-merk voedinkje zelfs nog stabiliteitsproblemen! Heb nu een Antec PP303X, kicks ass maar is wel aardig prijzig. (f140,- bij ned-cool)

Dus als je toch al veel geld uit geef, bespaar niet op je voeding!

• EMP

EMP

Krulloos!

Het kan ook met 235 watt, maar dat is erg mager. Het zou dus een keertje kunnen doorfikken als je er teveel spullen bijzet (brander, sound, 2e harddisk etc etc etc), en een doorgebrande voedding ruik je de dag erna nog :r

My anime addiction.

• Ronald
Een Athlon is op dezelfde hoeveelheid megahertz een paar procent sneller dan een Duron. Maar soms ook meer, dat ligt of een applicatie op de 'juiste' manier met het extra cache omgaat.
de Athlon is helaas ook meer dan een paar procent duurder dan een duron.
Dus als je gaat voor een 800mhz kies de duron vanwege prijs/snelheid. wil je meer neem je een athlon

• Defectiv
  • Laatst online: 04-09-2012
Buiten doorfikken is een goede voeding ook stabieler! Anders als je vette dingen gaat doen (UT/Quake etc.) kan je cpu zoveel power wegtrekken dat je AGP bus af en toe stroom tekort heeft >>> FREEZE <<<

Weet er alles van... had het zelf namelijk ook. Windows -stabiel, KOetje (dus 100% cpu) - stabiel... CS binnen 45 vast.. UT binnen 5min .. 3d mark binnen 2...

Nu met die Antec ALLES stabiel!!!

Dus bespaar NIET op de voeding!!!

• EMP

EMP

Krulloos!

Het kan ook met 235 watt, maar dat is erg mager. Het zou dus een keertje kunnen doorfikken als je er teveel spullen bijzet (brander, sound, 2e harddisk etc etc etc), en een doorgebrande voedding ruik je de dag erna nog :r

My anime addiction.

Verwijderd

|:( Je moet opzeker een AMD TB kopen... meer cache, en de TB kan zodadelijk met het nieuwe PC2100 (DDR) Ram op 133*2 draaien, dus vet sneller dan de Duron, de TB is op dit moment heeel erg in prijs aan het dalen... En hij is gewoon een heeeel stuk sneller dan de Duron (wat andere ook zeggen) hij is sneller en zeker met DDR, ff wachten tot echt zeker is wat de goeie MOBO's zullen zijn.
Trouwens hij is goed te clocken... koop een 1GHz, en een peltier element 50 watt of meer in combinatie met een goeie koellichaam... werkt perfect en kost weinig.

Als je straks veel randapperatuur op je compie aansluit en nog een GFORCE koopt dan zou ik voor een STABIELE!!! 300 WATT KAST KIJKEN!!!

mzzl

Verwijderd

M'n pa heeft een thunderbird 1 Ghz in z'n pc zitten. En ik heb nog een amd duron 1200 over, is een duron 1200 beter dan een thunderbird 1000???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let eens wat beter op de datum en laat oude }:o in de sloot liggen :o

/stokoud en bovendien zoekertje - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.