Ik heb nu al een tijdje een probleem met mijn vpn onder Windows server 2003
het heeft een tijdje geleden goed gewerkt maar na wat wat dingen veranderd te hebben werkt het ineens niet meer.
Ik heb veranderd Andere ( 1GB) netwerkkaart in de server
en wat instellingen Betreffende SQL server en Microsoft IIS
Mijn config
Windows server 2003
1 Nic voor internet verkeer
1 Nic voor lokaal verkeer
verder draaien er onder andere
SQL server
IIS server
Isa server (proxy en firewall)
VPN
Als ik vpn configureer zoals in een ander topic beschreven staat dan krijg ik als VPN start een melding die op het volgende neer komt
Kan VPN niet starten kijk in de event viewer voor meer informatie
In de event viewer krijg ik 2 meldingen te zien:
1: The currently configured authentication provider failed to load and initialize successfully. These workstations have sessions with open files on this server: (source: Remote acces)
(ik heb hier al geprobeerd de server opnieuw te starten terwijl iedereen uitgelogd was en als ik authentication provider op radius zet (wat dus niet moet) dan start remote access wel)
2: The Routing and Remote Access service terminated with service-specific error 3661 (0xE4D). (source:Service Control Manager)
Sluit ik de MMC van remote acces af en herstart ik deze dan krijg ik de melding:
An error occurred while trying to make a connection to the datastore
en ik zie dan een rood kruis staan voor de remote access policies en voor Remote Access Logging
Ik kan dan ook geen remote acces policy aanmaken
Ik vermoed dat mijn oude remote access policy corrupt is geraakt door het wijzigen van IP maar ik heb geen idee waar deze staat. en hoe ik deze moet vervangen.
Please Help
het heeft een tijdje geleden goed gewerkt maar na wat wat dingen veranderd te hebben werkt het ineens niet meer.
Ik heb veranderd Andere ( 1GB) netwerkkaart in de server
en wat instellingen Betreffende SQL server en Microsoft IIS
Mijn config
Windows server 2003
1 Nic voor internet verkeer
1 Nic voor lokaal verkeer
verder draaien er onder andere
SQL server
IIS server
Isa server (proxy en firewall)
VPN
Als ik vpn configureer zoals in een ander topic beschreven staat dan krijg ik als VPN start een melding die op het volgende neer komt
Kan VPN niet starten kijk in de event viewer voor meer informatie
In de event viewer krijg ik 2 meldingen te zien:
1: The currently configured authentication provider failed to load and initialize successfully. These workstations have sessions with open files on this server: (source: Remote acces)
(ik heb hier al geprobeerd de server opnieuw te starten terwijl iedereen uitgelogd was en als ik authentication provider op radius zet (wat dus niet moet) dan start remote access wel)
2: The Routing and Remote Access service terminated with service-specific error 3661 (0xE4D). (source:Service Control Manager)
Sluit ik de MMC van remote acces af en herstart ik deze dan krijg ik de melding:
An error occurred while trying to make a connection to the datastore
en ik zie dan een rood kruis staan voor de remote access policies en voor Remote Access Logging
Ik kan dan ook geen remote acces policy aanmaken
Ik vermoed dat mijn oude remote access policy corrupt is geraakt door het wijzigen van IP maar ik heb geen idee waar deze staat. en hoe ik deze moet vervangen.
Please Help