Toon posts:

[Gimp] print niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb de Gimp nodig om Tiffs (gescande plaatjes) te printen. Eerst werkte dat gewoon maar nu kan ik niet meer printen vanuit de Gimp.

Ik heb Slackware 9.1 met KDE 3.2
Ik heb verschillende grafische applicaties die zogenaamd kunnen printen, zoals Kuickshow en XV, maar geen van hen print er fatsoenlijk. Alleen de Gimp kon goed Tiffs (en andere formaten) printen.

Als ik nu een printopdracht geef in de Gimp, krijg ik netjes een windowtje "Printing...." wat daarna weer verdwijnt, maar er gebeurt niks. Ik zie niks in de printerqueue komen te staan.
Als ik uit andere applicaties probeer te printen, komt het wel gewoon in de queue te staan, en dan print hij ook (maar helemaal verkeerd of slechte kwaliteit)

De Gimp wordt door Slackware 9.1 met gimp-print geinstalleerd. Die ondersteunt mijn printer niet officieel (HP Deskjet 5550), maar het werkte voorheen goed. De printer staat dan ook op de lijst van "Printers that are reported to work"

Ik heb zitten te zoeken in de instellingen maar ik vind niks.
Weet iemand waar ik kan beginnen of wat er aan de hand kan zijn?

Of wat ook het probleem op zou lossen, weet iemand een Linux applicatie waarmee ik fatsoenlijk Tiffs kan printen op een Deskjet 5550?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
iig geval is er ook Corel Photopaint voor Linux, das ook niet alles, maar in elk geval wat!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat je een printer-setup fout hebt gemaakt in Gimp-print:
in de printer settings staat een printer naam (die komt meestal uit cups)
daaronder een aanduiding van een printer model ("de naam van je printer"); die komt uit "setup printer". Check eens of daaronder het juiste commando staat: iets als

lp -s -ddeskjet -oraw

ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies.
Het was inderdaad een setup fout.
Op de een of andere manier was de printer instelling op "Postscript" komen te staan.

Dit terwijl je de HP Deskjet 5550 als "HP Deskjet 900 series" moet aanspreken wil je kans hebben dat hij werkt.
Dus dat teruggezet.

Ik draai inderdaad cups, en het printercommando van de Gimp is bij mij simpelweg

lpr

wat een symlink is naar /usr/bin/lpr-cups

Ook stonden er voor de namen van de te kiezen printers ("Judy" en "Print to file") een sterretje. Wat dat te betekenen had weet ik niet. Ik weet ook niet hoe ze verdwenen zijn. Maar nu zijn ze in elk geval weg, en nu werkt het weer.

Probleem opgelost de Gimp print weer als vanouds.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 21:14 ]