externe firewire crash

Pagina: 1
Acties:

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 17:02

Pegasus81

Group: Infinity

Topicstarter
Ik heb een 3.5" 100GB maxtor harde schijf in een firewirekastje geplaatst. Deze harde schijf had ik eerst altijd intern aan de IDE hangen.
Extern lijkt deze schijf prima te werken, maar helaas stopt de datadoorvoer na een aantal uren / aantal gigabyte. De activity ledje op het firewire kastje blijft dan branden en er gebeurd niets meer. Als ik het firewire kabeltje er dan opnieuw insteek werkt het weer. Wel kan het voorkomen dat er dan een aantal bestanden waarmee net gewerkt werd corrupt zijn ... :(
Ik heb het probleem zowel op mijn desktop (firewire poort van SB audigy) als op mijn Acer AMD64 laptop. Op beide systemen staat Windows XP pro. Iemand een idee waaraan dit kan liggen en vooral hoe het op te lossen valt? Ik kan nu echt niet op deze hardeschijf vertrouwen.
Een tweede probleem is dat bepaalde mappen op die HD nu ineens niet meer te accessen zijn. De foutmelding is 'access denied'. Is hier ook een oplossing voor? Ik heb al chkdsk /f /x gedaan, maar hij vind geen fouten.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer anders eens een ander HDD-tje als extern te gebruiken, dan weet je of het aan de hdd ligt of het externe firewire kastje.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je dit probleem al vanaf het begin met je firewire-kastje?

Probeer desnoods eens de HD uit het kastje te halen en opnieuw intern aan te sluiten. Om er zeker van te zijn dat er niks mis mee is, kan je MaXtor's diagnostic-progje PowerMaX proberen. Blijkt het dat er niks mis met de disk is, weet je waar het probleem zit.