speedtouch ethernet slaat niet op

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Kenissen hebben het ethernetmodem van speedtouch voor ADSL. Bij het installeren werd het modem een paar keer verplaatst en toen viel een heel basaal probleem op: het modem slaat het username en password voor de verbinding niet op. Niet echt handig dus wanneer een keer de stroom uitvalt, te meer omdat er iets van 8 computers bij hen achter de aansluiting hangen en het modem maar bij een iemand in huis. Weliswaar is het modem intern te benaderen om dit weer in te vullen, maar voor leken is dat niet optimaal.

Iemand misschien een oplossing?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
heb ik ook gehad met wireless speedtouch adsl modem als je de webinterface gebruikte voor config. opgelost door een aantal zaken weg te gooien die met de ppp sessie te maken hebben. dus niet alleen maar nieuwe usercode/password.
zal ook wel lukken met hardware reset naar fabr instellingen met reset knop.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Hmmz.. Volgens mij kan je een complete backup van je configuratie maken via de web-interface. Of hier ook de gebruikersnaam en het wachtwoord bijzitten weet ik niet.

Signature

Verwijderd

Modem is niet van Speedtouch maar van Alcatel. Het beste is toch een tutorial schrijven, denk ik.

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 11:24:
Modem is niet van Speedtouch maar van Alcatel. Het beste is toch een tutorial schrijven, denk ik.
Oh, van Alcatel, kan ook wel. :)

Het gaat in ieder geval om ADSl van XS4ALL.

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
misschien de optie "save all" gebruiken?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Gertjan! schreef op 29 april 2004 @ 11:29:
Dan commit ie gewoon de changes afaik. Of ie dan de instellingen bewaart bij een power-out weet ik niet.

Signature

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De wijzingen die je maakt in de modem/router worden meteen van kracht. Voor het opslaan van de instellingen is de save all functie.

• TromboneFreakus
Gertjan! schreef op 29 april 2004 @ 11:29:
Volgens mij hadden we dat gedaan, maar wellicht dat iemand met zekerheid kan bevestigen dat dit het hele punt is....

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Gertjan! schreef op 29 april 2004 @ 11:33:
De wijzingen die je maakt in de modem/router worden meteen van kracht. Voor het opslaan van de instellingen is de save all functie.
das het concept ja, maar je kon bij die speedtouch 545 gewoon geen nieuwe username/password opgeven zonder de hele verbinding-config weg te gooien.
save all idd altijd doen

speedtouch, alcatel, thompson zie http://www.alcatel.com/pr...x/opgproduct/modems.jhtml
Pagina: 1