hoe kun je het beste een fan aan de zijkant van je kast plaatsen:zuigend(lucht er uit) of blazend(lucht er in) ???
Ligt een beetje aan je case, je andere fans en het doel ervan.
Je moet ongeveer evenveel fans hebben voor lucht de kast in en lucht de kast uit.
Plaats je er eentje aan de zijkant, kan je dus kiezen om hem lucht de kast in te blazen ter hoogte van je grafische kaart of proc, maar zuigen kan ook om de warme lucht uit je kast te halen.
Het is moeilijk om te zeggen wat goed is. Zolang de luchtstroom in ongeveer gelijk is aan de luchtstroom uit en er voldoende verse lucht bij warme onderdelen komt en de verwarmde lucht snel wort afgevoerd.
Je moet ongeveer evenveel fans hebben voor lucht de kast in en lucht de kast uit.
Plaats je er eentje aan de zijkant, kan je dus kiezen om hem lucht de kast in te blazen ter hoogte van je grafische kaart of proc, maar zuigen kan ook om de warme lucht uit je kast te halen.
Het is moeilijk om te zeggen wat goed is. Zolang de luchtstroom in ongeveer gelijk is aan de luchtstroom uit en er voldoende verse lucht bij warme onderdelen komt en de verwarmde lucht snel wort afgevoerd.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Hoe maak ik eigenlijk een goed stoffilter ??Op dinsdag 19 december 2000 14:39 schreef Alchemy het volgende:
Blazend, lucht erin op je kaarten lijkt mij.
(wel stoffilter)
Als je maar 1 fan hebt, dus zonder in- en outlet kan je het het beste gewoon uitproberen.
Bij mij werkt 'ie beter zuigend, want als ik hem naar binnen laat blazen wordt 'ie nog warmer dan zonder. Mijn case staat dicht bij de verwarming (errug fout dus
) en zo blaast 'ie steeds warme lucht op m'n proc
En nu zuigt 'ie de warme lucht van binnen naar buiten.
Gewoon proberen dus!
Bij mij werkt 'ie beter zuigend, want als ik hem naar binnen laat blazen wordt 'ie nog warmer dan zonder. Mijn case staat dicht bij de verwarming (errug fout dus
En nu zuigt 'ie de warme lucht van binnen naar buiten.
Gewoon proberen dus!
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Gewoon aan de andere kant ook een plaatsen.
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Kijk, lucht erin, betekend lucht eruit. Zorg dus dat onderin lucht wordt aangezogen en bovenin wordt uitgeblazen. Evenveel in als uit en je bent klaar....
Ik heb 120mm in en 2x80mm uit. Dit gaat goed. Scheelt 15-graden. Komt omdat voeding helemaal in de kast ligt.... (zelf verplaatst :-) miditower).
Ik heb 120mm in en 2x80mm uit. Dit gaat goed. Scheelt 15-graden. Komt omdat voeding helemaal in de kast ligt.... (zelf verplaatst :-) miditower).
Bij mij geeft dit het beste resultaat....spreekt voor zichzelf..meer fans wil ik niet want dan kan ik mezelf niet meer horen 
Pagina: 1