CD-rom herkent VCD niet

Pagina: 1
Acties:

• JoyriderZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 09:06
Hallo,

Ik heb een laptop Pentium 333 mhz, 128 mb geheugen, ATI rage 4mb videokaartje en een cd-rom speler (geen idee welke) hij draait op Win 2000. Nu zit ik in China en heb ik hier een VCD gekocht maar deze wordt totaal niet herkend door CD-rom speler of in windows explorer.
Als ik hem wil afspelen vraagt windows of ik de schijf wil formatteren omdat ie niet geformatteerd is, nou das niet de bedoeling met die vcd (en kan ook niet) :|.
Ik heb al gezocht met de search, ook in audio/video en windows forum maar nog niet tot tevredenheid.

Wie kan mij verder helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door JoyriderZZ op 29-04-2004 11:16 ]

Verwijderd

Probeer eens af te spelen met PowerDVD of zo

• JoyriderZZ
Nou dat gaat dus niet (al geprobeerd). Want windows herkent de CD compleet niet dus dan kan ik hem al helemaal niet afspelen.
Ook isobuster en quickvcd kunnen er niks mee.

• The Rancor
  • Laatst online: 24-08-2021
drive van laptop zal deze simpelweg niet kunnen lezen, waarschijnlijk low cost cd, valt op zich niks aan te doen buiten in andere drive proberen

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

• JoyriderZZ
Hmm.. dat zou balen zijn, kan ik geen filmpje kijken op mijn hotelkamer hierzo en heb ik de HELE euro (haha lachen zo'n goedkoop land) voor nix betaald. Maar hopelijk is het een ander probleem?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54

The Third Man

The Third Jellyfish

In theorie zou zelfs een 1x cd-romspeler een VCD moeten kunnen lezen, maar er is geen garantie te geven dat hij ook een CD-R kan lezen :). VCD is namelijk afkomstig van de White Book standaard (Rainbow Books = CD-formaat-standaarden), en een CD-ROMspeler hoort Red (Audio), Yellow (ROM en XA), White (VCD dus), Green (CD-i) en Beige (Photo) te lezen, en eventueel nog Orange (-R en -RW). Je vermeldt niet welk materiaal de CD is, maar als het een gebrande is (Orange met White inhoud) dan heb je een grote kans dat jouw oude spelertje simpelweg nog geen -R's of niet van dat type kon lezen.

• JoyriderZZ
Volgens mij is het zo'n white, het lijkt een officiele VCD.

Maar raar maar waar: hij doet het ineens. Na al 3 x opnieuw opgestart te hebben heeft mijn laptop vannacht ff nagedacht of zo en nu herkent ie hem wel ineens en kan ik hem gewoon afspelen!

Iig bedankt voor de moeite, topic kan gesloten worden.

Greetz Martin
Pagina: 1