Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer start niet op met 4-poorts USB hub

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 13:55
Vorige week bij de Aldi zo'n 4 poorts Usb hub gekocht, gewoon om een paar extra USB aansluitingen te hebben.
De hub werkt als ik hem inplug als mijn computer al opgestart is, maar als ik mijn computer opnieuw opstart doet hij niks meer.
Mijn beeldscherm springt op standby en na enkele secondes geratel van mijn PC doet die ook niks meer.
Als ik dan die hub eruit trek en reset doet alles het gewoon weer.

Ik heb al PNP uit gezet, werkt niet.
Alles van USB uit device manager gegooid, maakt ook niks uit.

Ik draai XP-pro, maar volgens mij is niet XP het probleem, maar iets met mijn PC. Ik heb wel maar USB 1.1 op mijn PC, en de hub is USB 2.0.

Er zit een aparte stroom-adapter bij, dus aan de stroomtoevoer kan het niet liggen denk ik.

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 00:04
Ik heb ook de aldi hub en USB 1.1 op mijn pc en hier werkt de hub perfect dus daar zal het niet aan liggen.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Probeer eens om USB Legacy Support uit te schakelen in de Bios.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
USB legacy support uitschakelen in het bios, of even bij bootvolgorde kijken of hij toevallig van een USB device wil booten.

edit:
ietsje te laat

[ Voor 12% gewijzigd door Magic op 29-04-2004 11:04 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• pnoob
Die USB legacy support had ik al ergens anders gelezen, maar die kan ik bij mij niet vinden in de BIOS. waar staat dat onder?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook, dus ik ben benieuwd naar de oplossing...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
pnoob schreef op 29 april 2004 @ 11:11:
Die USB legacy support had ik al ergens anders gelezen, maar die kan ik bij mij niet vinden in de BIOS. waar staat dat onder?
Staat vaak onder Integrated Peripherals, kan ook zijn dat er zoiets staat als USB Keyboard/Mouse Support o.i.d.

• pnoob
eindelijk eens mijn BIOS ge-update, nu zie ik dus eindelijk eens die USB Legacy support staan, stond er eerst echt niet bij.

Maar computer start nog steeds niet op, komt wel al iets verder, mijn scherm doet het, alleen gaat ie niet door dat boot venster lopen, daar zie ik alleen dat logo van Dell staan.

Komt niks te staan van BIOS-versie, kan dus ook niet de muis of het keyboard vinden, laat niet zien hoeveel geheugen erin zit, en vraagt ook niks, van waarvan ie wil booten.

Ik heb al verschillende instellingen in de BIOS geprobeerd, PnP uit/aan, legacy support uit/aan, ESCD uit/aan.

Iemand nog suggesties...

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:36

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zitten er naast je USB hub ook nog andere zaken op je USB? Deze hub anders even alleen aansluiten en booten.
Wat als je eerst je PC boot en dan de hub aansluit?

suc6

• pnoob
De hub is het enige wat ik nu heb aangesloten op de usb aansluitingen, maar misschien dat de paralellepoort problemen geeft. Tenminste die indruk krijg ik.

Als ik de hub pas aansluit als ie opgestart is doet ie het wel gewoon, maar als ik de copmuter dan weer opnieuw opstart blijft ie weer hangen. Hub eruit, resetten en hij start weer gewoon door.

In de Bios bij Hard Drive staat wel een add-in card, zou dit de hub kunnen zijn? Lijkt mij sterk.

Wat zouden de werkende instellingen in de bios zijn... PnP off, USB legacy support disable? Of toch een andere instelling nog?

Verwijderd

Heb je de adapter voor de HUB aangesloten of trekt hij stroom uit je pc? Misschien dat het daar aan kan liggen. Ik heb het bij mijzelf trouwens nog steeds niet geprobeerd, maar misschien kan ik er vanavond eventjes naar kijken...

• pnoob
Nee, ik heb de adapter gewoon aangesloten, en het lampje van de hub brand ook, dus als het goed is krijgt ie gewoon stroom van de adapter

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:03

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ik heb hetzelfde probleem en heb er niet een echte oplossing voor. Wat wel werkt is elke keer de stroom van je hub te halen als je hem gebruikt hebt en voordat je de computer uitzet. Als je de hub dan weer nodig hebt doe je het stekkertje van de stroom er weer in als de computer al opgestart is. Als ik me hier aan houd, gaat alles goed hier.

iemand iets leuks?

• Dirkse1984
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ik heb het probleem dat alle lichtjes blijven branden van mijn pc als ik hem uitdoe, of als ik het stroom op mijn pc erop doe dat alle lampjes branden.
Nog iets, mijn HD gaat er zelfs van ratelen, en vorige week starte hij opeens niet meer op.
Was bijna mijn HD gecracht.

Als ik dus usb los haal, is er weer niks aan de hand.
Heel vreemd allemaal, maar ik baal er wel van, maar ben dus niet de enigste die problemen heeft hiervan.
Al is die van mij al een jaar oud, en destijds bij de Lydl gekocht i.p.v. de Aldi.
Ben beniewd naar de antwoorden!

• pnoob
Ik heb de hub net aan een andere computer gehangen, en daar doet ie het gewoon, dus zal echt aan mijn computer liggen, of enkele instellingen... maar welke... USB legacy support staat op die andere computer idd uit

Verwijderd

Ik heb USB Legacy ook uitgezet, maar zonder resultaat helaas... Dus als er nog andere tips zijn, zijn die meeeeer dan welkom!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Ik heb hetzelfde probleem ook met mijn Asus A7V; als ik mijn USB2.0 hub met voeding aansluit op USB1.1 dan branden de lampjes van mijn DVDrom en DVD brander en krijg ik mijn computer niet opgestart; trek ik de hub eruit dan doet ie het wel..

Heb nu mijn hub maar op een USB2.0 PCI kaartje aangesloten en het werkt nu wel.. maar vind het erg vreemd..

Pvouput live

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:48
had zo'n zelfde probleem met een printer via de usb. Toen was de driver beschadigd. Moet je even bij hardware kijken of er een uitroepteken bij de usb staat. bij mij was toen het probleem over na de driver op nieuw te installeren.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:57

Appie

F1RST Racing

Het kan even duren eer hij door de post heen is. Het bios zoekt dan nml via usb naar bootable devices. Dit kan soms wel tot een minuut duren (of lange), ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• pnoob
Helaas, geprobeerd, kwartier zitten wachten, gebeurde niks, nog eens opnieuw opgestart, nog niks, nu nog altijd maar werken door de hub even uit te trekken, opstarten en dan weer insteken.

Met de driver is geen probleem, althans niet in device manager, daar zegt ie dat alles werkt.

Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven...

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het zelfde probleem, ook een sweex usb 2.0 hub. Ook bij mij start hij niet op, hij komt niet verder dan het Compaq scherm. 8)7 Maar goed, als ik mijn hub er in heb zitten, met adapter erbij, dan lijkt het of mijn toetsenbord en modem geen stroom krijgen, ik zie helemal geen lampjes branden |:( , en dat zie ik wel als ik me hub er uit haal.

Over dat leagacy ofzo, dat zie ik ook neit echt staan in mijn BIOS, ik zie alleen een Floppydrive 3,5" van leagacy oid. maar dat heeft er neem ik aan niets mee te maken... B)

Als iemand nog een suggestie heeft, ik hoor het graag _/-\o_

Grtz

Richard

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:51
Volgens mij heeft het allemaal niks met instellingen en/of drivers te maken. Ik heb het ook een keer gezien bij iemand en daar was de oplossing ook de stroom van de hub af halen.

Volgens mij komt er bij een powered hub toch wat stroom op de usb poort van de computer. Dat is de enige verklaring voor het verschil in wel/niet opstarten bij geen/wel stroom. De ene pc/usb poort kan er wel mee overweg, de andere weigert om op te starten...

In principe werken die powered hubs ook wel zonder power, afhankelijk van wat voor apparaten eraan hangen. Je kan ook gewoon de hub pas aan de stroom hangen als het echt nodig is.

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 21-06-2004 08:39 ]

Strava

Pagina: 1