2 hd's, dvdspeler en dvd brander aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-03 09:12
Ik heb gisteren 2 80Gb schijven gekocht en nu vroeg ik me af wat beter is om aan te sluiten.
Bij mijn huidige setup heb ik 1 hd op een kabel aangesloten en op de andere kabel zit mijn dvd brander (primair) en mijn dvdspeler (slave).

Wat is nu beter:

- primair Hd master met slave de dvdspeler
- secundair HD master met slave de dvdbrander

of

- primair HD master en slave
- secundair dvdbrander master en slave de dvdspeler

Verwijderd

ik zou het laatste doen.
de hd's op op primair
en de spelers op sec.

Maar of et nou wat uitmaakt?? Zo had ik het voorheen wel altijd tot dat ik sata kreeg

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je HDD performance wil houden tijdens het werken met je CD/DVD is HDD's op primary master en slave + DVD's op Secondary master en slave het beste.
Wil je veel onthefly dvd/cd kopieren, dan is het beter om 1HD en 1DVD aan 1 kabel te hangen (wel HDD als master)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

eerste optie alleen wel de dvd-brander op primair zetten(liojkt mij handig, wet niet waarom, maar voor mijn gevoel klopt het dan)

en het hangt er ook vanaf of je raid wil gaan draaien, en dan welke raid

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangenomen dat je situatie de volgende wordt:

HDD1: bootdisk + windows en apps, HDD2: Datadisk (meest gebruikte config volgens mij)

dan wordt je config denk ik het beste:

Prim IDE: HDD1 (M) + DVD-RW (S)
Sec IDE: HDD2 (M) + DVD-lrom (S)

Dan kun je dus
-On the fly CD's en DVD's kopieren (want je gebruikt 2 IDE controllers dus risico van bufer underruns is vrijwel nihil)
- Van je datadisk snel branden (ook hier gebruik 2 IDE controllers namelijk)
- Vanaf je DVD lezer (die zla sneller kunnen lezen als je brander gok ik) sneller installeren van programma's. Ook hier weer gebruik 2 controllers, omdat je apps op de 1e HDD staan.

En mocht je dan onverhoopt een keer je documents en settings willen fikken, dan gaaft dat met de huidige generatie branders ook weinig tot geen problemen hoor ;)

Disclaimer: E.e.a. is gebaseerd op mijn ervaringen in het verleden; aangezien ik tegenwoordig met een SATA Raid array draai, heb ik weinig last meer van het probleem dat jij beschrijft ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 15:27

Maasluip

Kabbelend watertje

Staat in OM FAQ / Beleid

Signatures zijn voor boomers.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-03 09:12
The_Eagle schreef op 29 april 2004 @ 10:52:
Aangenomen dat je situatie de volgende wordt:

HDD1: bootdisk + windows en apps, HDD2: Datadisk (meest gebruikte config volgens mij)

dan wordt je config denk ik het beste:

Prim IDE: HDD1 (M) + DVD-RW (S)
Sec IDE: HDD2 (M) + DVD-lrom (S)

Dan kun je dus
-On the fly CD's en DVD's kopieren (want je gebruikt 2 IDE controllers dus risico van bufer underruns is vrijwel nihil)
- Van je datadisk snel branden (ook hier gebruik 2 IDE controllers namelijk)
- Vanaf je DVD lezer (die zla sneller kunnen lezen als je brander gok ik) sneller installeren van programma's. Ook hier weer gebruik 2 controllers, omdat je apps op de 1e HDD staan.

En mocht je dan onverhoopt een keer je documents en settings willen fikken, dan gaaft dat met de huidige generatie branders ook weinig tot geen problemen hoor ;)

Disclaimer: E.e.a. is gebaseerd op mijn ervaringen in het verleden; aangezien ik tegenwoordig met een SATA Raid array draai, heb ik weinig last meer van het probleem dat jij beschrijft ;)
Bedankt voor de uitleg (de rest ook), ik dacht juist dat je door je DVD-RW als Prim. Slave te zetten je problemen zou krijgen met branden. Maar als je van de 2e HD brandt dan heb je geen last van buffer problemen. Zodra ik thuis ben ga ik het proberen op deze manier.

Weet iemand misschien nog of ik op een Epox 8RDA+ met RAID kan werken?
Pagina: 1