Voor een massinvoer van gegevens in mysql gebruiken wij op dit moment excell en dan exporteren als csv, dan weer uploaden op een intranet page. Maar nu kwam de vraag of de invoer niet ook op de intranetpage kan gebeuren ( voor javascript controle etc ).
Nu had ik gewoon een simpele form gemaakt met 30 inputboxen ( 10 onder elkaar en 3 naast elkaar ) alleen kwam toen weer de vraag of dat niet enigszins als excell te maken was.
Dus dat je een grid maakt van 500x3 inputboxen zonder omlijning.
Waarin je met de pijltjes kan navigeren.
En waarbij je als je op pagedown drukt gewoon 20 inputboxen naar beneden gaat.
Waarbij enter niet formsubmit is, maar gewoon navigeren naar beneden (kan met http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex16/disableenter.htm )
En waar een zooitje javascript omheen zit voor verificatie van veldwaardes etc.
Dan nu de reele vragen :
1 : Is dit uitvoerbaar of loop ik nog tegen problemen aan die ik nog niet zie.
2 : Kan je een inputbox skinnen zodat je netjes een grid kan maken. ( kan er niks over vinden op w3schools )
3 : Kan je dubbele keycodes ( dus pijltjes en pageup/pagedown ) uitlezen met javascripts???
P.S. Het gaat om een intranet applicatie die alleen op FireFox hoeft te draaien.
Nu had ik gewoon een simpele form gemaakt met 30 inputboxen ( 10 onder elkaar en 3 naast elkaar ) alleen kwam toen weer de vraag of dat niet enigszins als excell te maken was.
Dus dat je een grid maakt van 500x3 inputboxen zonder omlijning.
Waarin je met de pijltjes kan navigeren.
En waarbij je als je op pagedown drukt gewoon 20 inputboxen naar beneden gaat.
Waarbij enter niet formsubmit is, maar gewoon navigeren naar beneden (kan met http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex16/disableenter.htm )
En waar een zooitje javascript omheen zit voor verificatie van veldwaardes etc.
Dan nu de reele vragen :
1 : Is dit uitvoerbaar of loop ik nog tegen problemen aan die ik nog niet zie.
2 : Kan je een inputbox skinnen zodat je netjes een grid kan maken. ( kan er niks over vinden op w3schools )
3 : Kan je dubbele keycodes ( dus pijltjes en pageup/pagedown ) uitlezen met javascripts???
P.S. Het gaat om een intranet applicatie die alleen op FireFox hoeft te draaien.