Bestanden aanleveren/spoolen via isdn

Pagina: 1
Acties:

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Voor mij ingewikkeld, voor een van jullie mischien wat makkelijker.
Ik heb de opdracht gekregen om een oplossing te verzinnen voor het volgende:
Een klant van ons levert bestanden aan die wij moeten bewerken/drukken. Je zou kunnen denken, simpel! gewoon ftp'en of cd's opsturen. nee dus..
Aangezien dit om belangrijke informatie gaat die niet in de handen van derden mogen komen gaat dit niet zomaar.
Zij hebben een AS400 machine staan waar zij eigenlijk alle gegevens hebben staan die hier naartoe moeten komen, zij spoolen dit, en de output moet bij ons terrecht komen. Aangezien zij alleen over een isdn router beschikken moet er dus ingebeld worden vanaf die isdn router en moet er dan via die isdn connectie naar ons geprint worden, deze stream moeten wij dan opvangen en uitprinten met een generic text printen en als output naar een bestand printen.
Even simpel gezegd, zij printen wat weg naar een ip adres binnen ons lan, de isdn router weet dan dat het hierheen moet en belt in, de machine hier (RAS denk ik) antwoord, verbinding is gemaakt en de stream gaat naar een printer die is aangemaakt op onze machine hier met als output een bestand die wij weer doorzetten naar de desbetreffende afdeling.

[AS400] -print- [ISDNrouter klant] -bellen- [machine bij ons]

Ik kan het aan hun kant helemaal laten programmeren door een ingehuurd iemand, zij spoolen dus bijv naar ip 192.168.10.1 (ons lan), de isdn router ziet dat ip adres en begint te bellen naar onze machine. Nou de vraag, hoe fix ik het opvangen van die stream? en het antwoorden op de inbel sessie van de isdn router?

Andere manieren gaat niet want aan hun kant kan er niets veranderd worden.
Ik weet wel zeker dat het opvangen van die stream moet kunnen want in ons vorige gebouw heeft het gewerkt, wij hadden toen ook een isdn router. Alleen is deze hier niet meer in gebruik en moeten we het dus rechtsreeks opvangen op de machine.

Nog even specs aan onze kant: Windows 2000 server, en een isdn kaartje.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
als je het aan hun kant kunt laten doen door inhuur, waarom dan aan jullie kant ook niet?

Is het niet handiger om via een vpn of Secure FTP te gaan werken?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Ja ga ik ook doen waarschijnlijk, heb al contact gehad met een aantal mensen. Was benieuwd of er een makkelijkere oplossing voor is die we zelf aan onze kant kunnen uitvoeren. vpn en sftp gaat niet, wil de klant ook niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo te horen heeft het te maken met Drukkerij werk enzo ?
Voor zover mij bijstaat is het in die wereld heel normaal om een dedi ISDN lijn te hebben waat de klanten de files mee overpomen (die ISDN nummers staan dan zelfs op de visite kaartjes).

Of zit ik er helemaal naast ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Mjah mischien bij sommige drukkerijen wel, alleen hier niet. De echte grote klanten komen langs met HD's of cd's oid. Deze klant niet.