[Asus A7N8X Deluxe] System Failed CPU Test

Pagina: 1
Acties:

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 07:11
Goede morgen tweaker mensen :Y)

Ik heb gister mijn splinternieuw mobotje (asus a7n8x) in me pc gezet. Ik heb al me oude spul overgezet, geheugen, cpu, cooler van cpu enz.

Behalve me Videokaart, die heb ik vervangen door een sapphire ati radeon 9600. Windows geinstalleerd, alles ging goed.

Alle drivers geinstalleerd, drivers voor nForce2 geinstalleerd, nieuwste catalyst drivers geinstalleerd. Nog steeds alles goed.

Daarna ff farcry proberen, na een tijdje spelen hoor ik de vocal POST speaker zeggen: System failed on CPU.

Daarna meteen terug gegaan naar windows om te kijken hoe warm me cpu was. 57C. Denk dat dat dus niet echt warm is. Wat kan dit zijn?

Even wat specs:

Asus a7n8x Deluxe mobo
256 mb pc2100 apacer geheugen
Sapphire ati radeon 9600
AMD Athlon 1800+
Een standaard CPU fan

ps: ik heb misschien het idee dat de processor stressed te warm wordt. Maar ik denk dat dat ie dan iets in de trent van : CPU temparature too high.
Ik heb al geprobeerd om de CPU aan te drukken, dat was het dus iig niet

Modjes: Ik weet niet of ik dit in het goede forum hebt geplaatst, zo niet, kunne jullie hem dan verplaatsen

[ Voor 10% gewijzigd door Newjersey op 29-04-2004 09:05 ]

Verwijderd

Tja je kunt ff een stresstest doen met Sisoft sandra of iets dergelijks om te kijken hoe warm ie echt word wanneer ie lekker bezig is?? :? ps: dis volgensmij wel het goede forum... :)

edit:
Vind 57 graden wel warm! :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 09:08 ]

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:53
Lees t boekie eens, daar staat denk ik wel in wat dat betekent. Maar heb je niet geOC'ed?

Probeer je bios te updaten.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Burn-in-test

Kijk eens of die fouten geeft

Edit: is zou niet teveel waarde hechten aan die post reporter; die slaat vaak op tilt.

[ Voor 32% gewijzigd door elgringo op 29-04-2004 09:13 ]

if broken it is, fix it you should

• Newjersey
Ik heb de CPU niet ge'OC't oid. Verder staat er in het boekje dit
System Failed CPU Test:

Check the CPU if properly installed
Call Asus technical support for assistance. See the "ASUS contact information" on page x.
is het btw niet vreemd dat hij post messages IN windows geeft?

[ Voor 25% gewijzigd door Newjersey op 29-04-2004 09:16 ]

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Gewoon de voice reporter uitzetten in het BIOS en geen zorgen maken. Als je CPU echt te warm wordt schakelt je PC wel uit en is er nog niets verloren. Die voice reporter werkt niet echt lekker, die van mij zegt constant "system failed memory test" terwijl de PC prima werkt.

Systeemspecs
PV Installatie

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 00:02
Dit probleem had ik ook met mijn Asus mobo. Precies dezeflde als die van jou!

Ik had alleen een AMD 2400+ erop staan.

waar het probleem zat was dat de bus snelheid verkeerd stond waardoor ik System failed on CPU kreeg. Deze heb ik toen terug gezet en werkte hij gewoon.

Hier gaf hij toen ook de goede snelheid aan dit was eerst ook niet zo!

• Newjersey
op welke busnelheid had jij hem draaien dan? want volgens mij staat die van mij nog gewoon op 133 Mhz als ik me niet vergis :o

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:53
Zet je fsb eens op 100mhz. Je hebt PC2100. dat schiet ook niet echt op heh :]

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 00:02
Newjersey schreef op 29 april 2004 @ 11:21:
op welke busnelheid had jij hem draaien dan? want volgens mij staat die van mij nog gewoon op 133 Mhz als ik me niet vergis :o
Dat weet ik niet meer, volgens mij stond hij op 266 Mhz..Deze had ik toen terug gezet naar 133 Mhz..

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, alleen ik heb mijn settings in de bios wel goed staan. Ik heb een amd xp2600 met een a7n8x deluxe rev 2.0 en na het inbouwen van mijn brander kwam deze melding, toen ging hij vanzelf weg. En nu is hij weer terug en blijft de stem herhalen. Ik heb ook geprobeerd om de winbond voice editor software te installeren waarmee je de vervelende stem weg zou moeten halen maar deze zegt dat het geen geldige windows of dos toepassing is (waarschijnlijk omdat het moederbord continu de melding geeft) .

Heb alles al een keer verwisseld behalve de videokaart (zelfs de cpu los gehad en erop gemonteerd) dus ik ben bang dat er ergens kortsluiting in het moederbord is veroorzaakt (sinds het probleem hoor ik ook een hoge piep bij het opstarten die na een minuut of 5 weg is). Iemand een tip?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 01:49 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, heb een 3000+ loopt precies goed en dan ding zegt ook vaak:
System failed CPU test door overclocking.
Of
CPU test fail

Stomme ding is gewoon gaar, vriend van me heeft ook altijd last hiermee.
Er klopt geen flikker van die post-reporter.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 22:26
had ik ook steeds tijdens het gamen. uiteindelijk opgelost door betere voeding erin te hangen.

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

je kan ook de post reporter utzetten
ik heb er overigens geen last van

[ Voor 33% gewijzigd door Maximilian op 24-01-2005 14:24 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mijne heb daar ook last van :) zodra de temp boven de 55 graden komt gaat die schreeuwen :| bij 60 slaat die af :)
gelukkig houd mn zalman waaier mn cpu prima onder de 50

XP2500@3200 btw

404 Signature not found

Verwijderd

Maximilian schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:23:
je kan ook de post reporter utzetten
ik heb er overigens geen last van
Bedankt voor de suggestie maar ondanks dat ik hem in de bios op disabled heb gezet blijft hij de melding geven

Verwijderd

SMSfreakie schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:31:
mijne heb daar ook last van :) zodra de temp boven de 55 graden komt gaat die schreeuwen :| bij 60 slaat die af :)
gelukkig houd mn zalman waaier mn cpu prima onder de 50

XP2500@3200 btw
Mijn athlon xp2600 is niet overgeklocked en wordt niet warmer dan 45 graden dus dat is het helaas ook niet

Verwijderd

Stoney187 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:17:
had ik ook steeds tijdens het gamen. uiteindelijk opgelost door betere voeding erin te hangen.
Heb ik ook aan gedacht maar het vreemde is dat hij altijd perfect draaide totdat ik een dvdbrander aansloot, dus ik dacht misschien als ik alles loskoppel (hd, cd/dvd, floppy etc.) dan zou de voeding het zeker aan moeten kunnen, maar helaas maakte dit niets uit

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

voz schreef op donderdag 29 april 2004 @ 10:51:
Gewoon de voice reporter uitzetten in het BIOS en geen zorgen maken. Als je CPU echt te warm wordt schakelt je PC wel uit en is er nog niets verloren. Die voice reporter werkt niet echt lekker, die van mij zegt constant "system failed memory test" terwijl de PC prima werkt.
Jup hier ook, maar enkel random bij het opstarten van de pc 8)7

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

-DomiNator- schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:22:
[...]
Jup hier ook, maar enkel random bij het opstarten van de pc 8)7
Wat ik heb gedaan is de onboard soundstorm geluidskaart uitzetten en een sblive erin prikken, het helpt wel maar ben er niet echt blij mee....

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:43
Failed memory test gebeurd bij mij elke 5e en 7e keer, je kan de klok erop gelijk zetten.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Newjersey
ok.. nog ff terugkomend op hoe ik het heb opgelost:

ik heb met het winbond flashtooltje alle geluidjes uit de chip geflashed.. sinds dien nergens meer last van gehad :)

t'is misschien een rare oplossing maar ik irriteerde me mateloos aan dat stemmetje.. vooral als ik aan het gamen was... en het disabelen van de voice reporter werkte hier ook niet.. dus dit was een laatste middel :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Ik zou dit in ieder geval niet direct aan je CPU weiten want ik had precies hetzelfde, bleek aan mn moederbord te liggen :(

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Sluuut schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:33:
Ik zou dit in ieder geval niet direct aan je CPU weiten want ik had precies hetzelfde, bleek aan mn moederbord te liggen :(
Bij mij lag het niet aan beide maar aan me koeler. Die zat te strak op me mobo waardoor me CPU platgedrukt werd. Kan nu even niet die handleiding opzoeken. Maar wat ik heb gedaan is aan beide kanten een stukje weggeveild en het gaat tot nu toe nog goed. Dat is nu ongeveer een jaar geleden.

Verwijderd

Geen zorgen maken.. ik heb de a7n8x-e deluxe.. en ik heb een tijdje gehad dat hij zei.. system failed due overclockin, maar het systeem startte en werkte vervolgens vlekkeloos. Die reporter is een beetje overgevoelig heb ik het idee... maar ik zie dat je het al hebt verholpen..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 21:18 ]

Verwijderd

Newjersey schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:50:
ok.. nog ff terugkomend op hoe ik het heb opgelost:

ik heb met het winbond flashtooltje alle geluidjes uit de chip geflashed.. sinds dien nergens meer last van gehad :)

t'is misschien een rare oplossing maar ik irriteerde me mateloos aan dat stemmetje.. vooral als ik aan het gamen was... en het disabelen van de voice reporter werkte hier ook niet.. dus dit was een laatste middel :)
Bedoel je de sound editor van winbond? Die wil bij mij namelijk niet starten, hij zegt; ongeldige windows toepassing. Zou je anders de link kunnen posten van de tool die jij gebruikt hebt? Alvast bedankt!
Pagina: 1