Toon posts:

[9800PRO] randen in xp bibberen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een sapphire 9800pro. Nu is me opgevallen dat de randen van de openstaande windows in XP licht bibberen/golven. Wanneer ik de refresh rate verander is het een tijdje goed maar begint dan weer dan verander ik de refrash rate weer en dan is het weer een tijdje goed enz. enz.
Ik schakel tussen 72 en 75 mhz.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Oi,

heb je er nog een monitor bij in de buurt staan? of speakers? of een oplader voor batterijen? of iets anders wat straling geeft? ik denk dat het daar aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik al aan gedacht. Ik heb inderdaat een speaker naast mijn beeldscherm staan maar die heb ik al eens naar de andere kant van de kamer geplaatst. Dus dat zal et wel niet zijn. Want toen deed i het nog. Voor de rest heb ik niks in de buurt staan wat straling kan geven. Voorheen met een gf2 had ik er geen last van.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
uhm, probeer het nog eens met je geforce 2 dan, kijken of ie het dan niet doet. Doet ie het dan nog, dan is misschien je monitor niet helemaal meer in orde.

Verwijderd

Misschien een adapter oid in de buurt liggen? Als ik de adapter van mijn 5.1 setje in de buurt van mijn monitor leg gaat ie ook trillen.

Suc6

Verwijderd

Zet het gewoon allemaal eens op 1024 x 768 met 85 herz refresh rate
wat gebeurdt er dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 09:10:
Zet het gewoon allemaal eens op 1024 x 768 met 85 herz refresh rate
wat gebeurdt er dan?
Als dat nou eens zou kunnen.
Mijn beeldscherm is van de tijd dat mensen nog met berenvelletjes rond hun lijf rondliepen. Dat kan dus niet gaat maat tot 75 mhz

En het is niet zo dan het hele beelt bibberd/golft maar alleen de randen van de windows. Ik heb inderdaat wel eens gehad dat wanneer ik mijn burolamp of mijn mobile tel te dicht mij mijn scherm zette het hele beeld ging golven. Dit is nu dus niet het geval.

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:55
Ik heb ditzelfde gehad met mijn Prophet 8500. Heb je toevallig je tv-out aangesloten op een tv? Dit was bij mij namelijk de oorzaak....
Gewoon de kabel uit de tv getrokken en het was (na een reboot) opgelost :)

edit:
Dit had ik trouwens alleen als de tv-out ingeschakeld stond en de tv uit stond

[ Voor 18% gewijzigd door WildOne op 29-04-2004 12:31 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Probeer hem eens op je dvi aansluiting aan te sluiten via de converter. Dit bood ook de oplossing bij een bekende van me.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Misschien is die monitor wel aan het einde van zijn latijn ? En dvi is alleen maar
echt nuttig als je een tft scherm hebt.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:05:
Misschien is die monitor wel aan het einde van zijn latijn ? En dvi is alleen maar
echt nuttig als je een tft scherm hebt.
Als je de dvi-->vga adapter gebruikt, kan jer dus ook een crt op aansluiten. Een vriend van mij had met zijn r9700 soms golvend beeld. Hierover heb ik ook een topic gestart, en men zij dat we de dvi uitgang moesten proberen.
Gedaan, et voila --> golven weg.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het allicht proberen.
Hoop trouwens dat ik er zo'n verloopje bij heb.
Vast wel. En anders ff naar de pc boer op de hoek.
Maar in principe slaat het toch nergens op?? zijn toch de zelfde signalen die het beeldkanon in gaan? Of zie ik dat fout. Maar ik probeer het natuurlijk wel ff wanneer ik thuis kom.

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 29 april 2004 @ 15:18:
[...]

Als je de dvi-->vga adapter gebruikt, kan jer dus ook een crt op aansluiten. Een vriend van mij had met zijn r9700 soms golvend beeld. Hierover heb ik ook een topic gestart, en men zij dat we de dvi uitgang moesten proberen.
Gedaan, et voila --> golven weg.
Naar mijn weten zet die DVI connecter alleen de analoge signalen van de vidcard om naar digitale signalen. Dit is op zich leuk, maar niet economsch als een crt monitor alleen analoog gebruikt. DUs krijg je analoog signaal van vidcard zet ie het om naar digitaal en dan moet de monitor het weer omzetten naar analoog. TFT gebruikt wel digitale sinalen, crt niet naar mijn weten. Maarja als t helpt :P

Ik kreeg het effect van de dvi connector dat ik soms horizontale strepen kreeg met mijn crt monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Het geintje met de dvi connector schijnt te werken ik heb nergens meer last van.
tnx Tutti frutti.

btw die leitzmat van je is perfect :)
Pagina: 1