[ADSL]Al 2 weken geen i-net (ISP snapt het ook niet)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:32

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd ADSL via BBnet, en heb nooit problemen gehad.

Tot 2 weken geleden. Op een donderdag avond ineens geen internet meer. Dat komt wel vaker voor en meestal heb ik dan binnen 2 uur wel weer verbinding. Het rare was alleen dat mijn ADSL lijn wel gewoon aanwezig is. Maar dat ik geen IP e.d. ontving.

Na mijn 1e telefoontje met mijn ISP dachten zij dat het aan mijn modem lag, omdat de firmware nogal veroudert was. Nadat ik m'n modem had geflashed met de nieuwe firmware, had ik nog steeds geen internet. Dus ik naar de winkel en een andere modem gehaald. Zelfde probleem. Weer een andere modem gehaald...weer geen internet.
Dus ik weer! een andere modem gehaald. Natuurlijk had dat ook geen zin.

Ik heb geprobeert om zowel via m'n modem(s) als m'n netwerkkaarten contact te krijgen met de DHCP server van m'n ISP. Ook heb ik een andere PC geprobeert, maar ook dat hielp helemaal niks.

Natuurlijk kloppen mijn instellingen en dat blijkt ook uit de vele telefoontjes met m'n ISP. Mijn aanvraag komt netjes bij hun binnen, en zij sturen ook gewoon het antwoord. Maar op een of andere manier, komt het niet bij mij terecht. Firewall e.d. staan uit, dus dat kan het ook niet zijn.

Specs:

PC: P4e 2,8, Abit IC7-G enz. OS= winXP home.
Netwerk: Onbord gigabit netwerkaart + 3com kaartje (alle 2 geen succes)
Modem:
e-tech V1 , firmware 3.27
e-tech V2 , Firmware 3.17 (nog flashen dus...niet dat het zal helpen denk ik)
Sweex annex-a, firmware 3.29
SMC 7404bra, firmware 0.24

Ik heb alles geprobeert, het enigste wat ik nog niet heb gedaan is een re-install van windows XP. Maar omdat ik het heb geprobeert met 2 pc's lijkt het me niet relevant om windows opnieuw te installeren.

Ik weet het niet meer....alles wat ik me kan bedenken heb ik geprobeert...kan het aan de kabels liggen? Lijkt me ook onmogelijk omdat ik gewoon telefoon heb, en m'n moden ziet de adsl lijn en m'n ISP ziet mijn aanvragen gewoon binnenkomen. HELP!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Boely op 29-04-2004 08:21 ]

Welk?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Windows opnieuw installeren omdat je modem (/ router I assume) geen IP adres ontvangt lijkt me niet nuttig, of heb je een probleem met dat je computer geen IP adres van de modem toegekend krijgt (intern IP)?

Heeft de ISP deze storing niet in behandeling lopen? Jij hebt nu wel zo'n beetje uitgesloten dat het aan jou ligt, door meerdere (goed geconfigureerde?) modems te proberen. Heb je dat wel heel duidelijk aan de helpdesk doorgegeven? En weet de storingsdienst van je provider dat ook?

Als een ISP dat in behandeling heeft en weet dat je alles geprobeerd hebt, dan lossen ze dat probleem toch op lijkt me? Zo gaat dat bij kpn iig wel, storing wordt pas gesloten als het opgelost is of de klant aangeeft dat-ie nog iets gaat proberen om het evt zelf op te lossen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

haal alles er eens tussen uit en probeer allen met modem en pc op het internet te komen
't kan aan de tussen dingen liggen
suc7

• Boely

Boely

Topicstarter
Een IP adres krijg ik wel van mijn modem(/router/switch idd) , als die in DHCP modes draaid. Dus dat is het ook niet.

Als ik via mijn netwerkkaart probeer, en ik doe ipconfig/renew. Dan krijg ik na 2min. het bericht dat er geen contact met DHCP server gemaakt kan worden, aanvraag verlopen.
Hetzelfde als ik het via m'n modems probeer.

Mijn ISP heeft mijn storig idd in behandeling, maarjah, als mijn aanvraag gewoon door hen wordt verstuurt naar mij...weten zij het ook niet meer. Ze hebben al vanalles geprobeert..server reset enz.
Een storing in de wijkcentrale? Maar dan zou ik volgens mij helemaal geen ADSL lijn moeten zien.
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 08:24:
haal alles er eens tussen uit en probeer allen met modem en pc op het internet te komen
't kan aan de tussen dingen liggen
suc7
Allang geprobeert, help ook niet......toch bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Boely op 29-04-2004 08:28 ]

Welk?

Verwijderd

ik had dit van de week ook, maar dan bij HCC-Net

na 2 dagen kl*ten met modem en settings heb ik me hub er tussen uit gehaald daarna modem resetten en instellen. modem even direct aan de pc hangen en weer verbinden
ik had telkens een up van de line maar geen data verkeer :?
nu werkt alles weer maar ik zou zeggen even alles af en aanbreken? of even op een ander os/pc testen ?

• Boely

Boely

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 08:28:
ik had dit van de week ook, maar dan bij HCC-Net

na 2 dagen kl*ten met modem en settings heb ik me hub er tussen uit gehaald daarna modem resetten en instellen. modem even direct aan de pc hangen en weer verbinden
ik had telkens een up van de line maar geen data verkeer :?
nu werkt alles weer maar ik zou zeggen even alles af en aanbreken? of even op een ander os/pc testen ?
Dit was ik ook tegen gekomen tijdens met zoektocht over het internet. Maar als je bedenkt dat ik 4!! modems heb geprobeert. Dus dat kan ik ook wel uitsluiten denk ik. Dus ook in briged modes krijg ik geen ip enz.

Welk?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dude je krijgt gewoon geen ip lease van je provider, zij moeten dit dus uitzoeken voor je. jij heb wel uitgesloten dat het bij jou kan liggen.

wat je wel kan proberen is in bridgemode je ip gegevens van je provider in je pc handmatig in kloppen. dit heb ik namelijk thuis ook met mijn verbinding. sinds ik een nieuw modem heb, krijg ik ook geen dhcp lease meer.
Zou volgens cistron wel moeten (ook bbned) maar handmatig in me router me ip vastleggen heeft wel succes.

dus dat kan voor jou ook misschien de oplossing zijn. dus modem in bridgemode zetten. pc direct op je modem en ff je ip gegevens inkloppen.

[ Voor 66% gewijzigd door Hubert op 29-04-2004 08:38 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Boely

Boely

Topicstarter
Hubert schreef op 29 april 2004 @ 08:34:
dude je krijgt gewoon geen ip lease van je provider, zij moeten dit dus uitzoeken voor je. jij heb wel uitgesloten dat het bij jou kan liggen.
Dat zou je zeggen he, maar mijn ISP verstuurt bij elke aanvraag gewoon de lease naar mij toe...maar komt dus hier niet aan!!! Ik wordt hier echt moedeloos van. Heb al meer dan 5 uur met m'n ISP aan de telefoon gezeten, doe dat x 30ct p/m. Maar de technische dienst daaro weten ook niet meer waat het aan kan liggen.

Tjah, ik weet niet wat mijn IP adres is + de gateway enz.. DNS server weet ik dan weer wel :P

[ Voor 9% gewijzigd door Boely op 29-04-2004 08:38 ]

Welk?

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Boely schreef op 29 april 2004 @ 08:37:
[...]

Dat zou je zeggen he, maar mijn ISP verstuurt bij elke aanvraag gewoon de lease naar mij toe...maar komt dus hier niet aan!!! Ik wordt hier echt moedeloos van. Heb al meer dan 5 uur met m'n ISP aan de telefoon gezeten, doe dat x 30ct p/m. Maar de technische dienst daaro weten ook niet meer waat het aan kan liggen.

Tjah, ik weet niet wat mijn IP adres is + de gateway enz.. DNS server weet ik dan weer wel :P
je ip adres, gateway etc kan je provider je geven ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Atari Paul
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:34
Hmm, zo te zien heb je al bijna alles geprobeerd.
Het enige wat ik nog kan bedenken is om een andere kabel te gebruiken.

Dat is iets waar ik laatst zelf last van had. Het versturen van data ging wel goed, echter het ontvangen niet.

Stability ?? My Atari still has it :)

• Boely

Boely

Topicstarter
Atari Paul schreef op 29 april 2004 @ 08:47:
Hmm, zo te zien heb je al bijna alles geprobeerd.
Het enige wat ik nog kan bedenken is om een andere kabel te gebruiken.

Dat is iets waar ik laatst zelf last van had. Het versturen van data ging wel goed, echter het ontvangen niet.
Daar zat ik zelf ook aan te denken...maarjah..welke kabel is het? Is het in mijn huis...of de kabel in mijn flatgebouw? (zijn toevallig 2 weken geleden begonnen met een grote renovatie) En welke kabel...netwerkkabel of de telefoonkabel...De enigste kabel die ik nog niet vervangen heb, is de telefoonkabel waar een stekker aan vast zit. Nu heb ik net van m'n werk z'n stekker gejat...en die zal ik eens aansluiten vanavond...

Welk?

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Boely schreef op 29 april 2004 @ 08:55:
[...]

Daar zat ik zelf ook aan te denken...maarjah..welke kabel is het? Is het in mijn huis...of de kabel in mijn flatgebouw? (zijn toevallig 2 weken geleden begonnen met een grote renovatie) En welke kabel...netwerkkabel of de telefoonkabel...De enigste kabel die ik nog niet vervangen heb, is de telefoonkabel waar een stekker aan vast zit. Nu heb ik net van m'n werk z'n stekker gejat...en die zal ik eens aansluiten vanavond...
Heb je mijn oplossing nou al geprobeert?

• Boely

Boely

Topicstarter
Ik zou willen dat ik het kon....ben nu op m'n werk...niet dat ik hier wil zijn..maarjah...ik zal moeten w88 tot half 5. Maar kom maar op met de tips enz..ik print alles uit

Welk?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42

Nakebod

Nope.

Tot 2 weken geleden
+
(zijn toevallig 2 weken geleden begonnen met een grote renovatie)
= probleem gevonden. :?

Als ik het zo hoor moet er haast wel tijdens die renovatie iets veranderd zijn.
Hebben andere mensen in je flat ook adsl (via bbned) en ook geen verbinding meer, of ben jij de enigste?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Boely

Boely

Topicstarter
Ik ben de enigste, igg dat ik weet op mijn verdieping. Mijn buurman heeft ook adsl (wel via KPN) maar hij klikt gewoon vrolijk verder.

Welk?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Klinkt als een probleem bij BBned wat je ISP moet oplossen. Heb het eerder meegemaakt dat er maar 1 kant verkeer op gaat. Dus DHCP-REQUEST komt aan bij DHCP server. Maar DHCP-OFFER komt niet aan bij jou thuis.

Modem als router configgen (met juiste firmware) en aan laten staan. ISP op de hoogte stellen en hun het uit laten zoeken/oplossen.

(ben wel nieuwsgierig welke ISP het is) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 29-04-2004 10:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet dit probleem gewoon niet op jou laten afschuiven, je HEBT alles al geprobeerd. Bel je ISP op en zeg dat je nu snel een werkende verbinding wil hebben of een duidelijk antwoord waar het probleem zit, desnoods komen ze met een nieuw modem bij jou thuis testen wat er fout is. ZIJ moeten die fout opsporen, als jij al jou apparatuur en bekabeling al goed gecontroleerd en zelfs vervangen hebt!

• Boely

Boely

Topicstarter
Ik kan alleen maar jullie gelijk geven...maar probeer jij maar eens een ISP te overtuigen dat het NIET mijn fout is. Die gasten krijgen dagelijks telefoontjes met de simpelste fouten...en geven dus niet zomaar mij gelijk....Maargoed..gisteren is mij gezegt dat ze het zullen uitzoeken.

Eregisteren maakte 1 van die medewerkers een hele grote fout. Hij zei (op de minuut van sluiting van de helpdesk) 'sorry meneer, ik weet het ook niet meer, ik kan u niet meer verder helpen' Nu heb ik al een k*t maand 8ter de rug. (pc dood, contract niet verlengt en nu ook nog is geen internet) Dus ik kon wel door de grond zakken...ben ook erg dicht bij een burnout....

Maargoed voor de mensen die graag willen weten welke ISP dit is.... Ladot.nl
Erg leuk z'n 8mbit lijn voor 40 euro p/m excl btw..maar als ik had geweten dat ze z'n bagger helpdesk hadden, was ik wel naar cisteron gegaan ofzo....

Welk?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:29
Ladot gewoon de storing door laten zetten naar BBned. Kan gebeuren dat er met een migratie een atm cirquit oid in de knoop zit, en dat BBned die knoop er dus weer even uit moet halen

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• bjck
Vraag een helpdesker om het bbned ordernummer van je lijn en vraag een ISP-ISP migratie aan naar de ISP die je net noemt.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
Ik weet niet hoe het allemaal in Nederland werkt. Maar als je na zoveel proberen etc nog steeds geen internet hebt, dan sturen ze normaal iemand ter plaatse om te kijken wat er mis is. (iemand van KPN of zo? ) Om uw lijn uit te meten etc.

Het lijkt me ook wel duidelijk dat die helpdesk het gewoon niet meer weet, en ik denk dat heel wat helpdesks het probleem niet gemakkelijk opgelost kunnen krijgen.

Volgens mij gaat het ook niet helpen als je van ISP veranderd, omdat je dan hetzelfde probleem bij hen gaat hebben.

• MagicTempest
Je zou hetzelfde probleem hebben wanneer het een fysiek kabelprobleem zou zijn. Maar wat gewoon zeer waarschijnlijk het geval is is dat BBned de lijn verkeerd geporteerd hebben (of geprovisioneerd)

Op het moment dat het een provisioning probleem is (wat ik zelf dus denk) zou het ook opgelost moeten zijn bij een isp-isp migratie. Maar bbned kan het ook met de hand oplossen

• bjck
crazyx schreef op 30 april 2004 @ 10:17:
Ik weet niet hoe het allemaal in Nederland werkt. Maar als je na zoveel proberen etc nog steeds geen internet hebt, dan sturen ze normaal iemand ter plaatse om te kijken wat er mis is. (iemand van KPN of zo? ) Om uw lijn uit te meten etc.

Het lijkt me ook wel duidelijk dat die helpdesk het gewoon niet meer weet, en ik denk dat heel wat helpdesks het probleem niet gemakkelijk opgelost kunnen krijgen.

Volgens mij gaat het ook niet helpen als je van ISP veranderd, omdat je dan hetzelfde probleem bij hen gaat hebben.
Modem heeft gewoon een linesync. Dus de fysieke verbinding is in orde. Het is ergens een configuratie 'fout' maar waar ....

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 02:00

lordsnow

I know nothing

En als je je PC statisch zet, kan je wel internetten? (Zo te horen, waarschijnlijk wel).

[ Voor 25% gewijzigd door lordsnow op 30-04-2004 17:58 ]

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Dit moet gewoon wel fout gaan bij de isp, als je bv in de sweex modem de diag test zou doen durf ik bijna geld in te zetten op het feit dat ie pas vastloopt op het verkrijgen van een ip van de isp. Heb dit probleem es eerder bij iemand gehad, die werd, na verhuizing, om de 2 minuten van internet geschopt, nix te zien aan de verbinding alleen hij deed het gewoon niet meer, bleek om een fout in de wijkcentrale te gaan, maar kpn had snel door dat zij het probleem waren en niet die klant. Ik zou als ISP zijnde je es een nieuw IP gegeven hebben. dat had op zijn minst wel een probeersel mogen zijn. Gaat maar es vrolijk met Ladot bellen en zeg maar dat ze er iets aan moeten doen en wat je allemaal hebt gedaan en anders genoodzaakt bent naar een concurrent over te stappen, als je dit NETJES en op een zo VRIENDELIJK mogelijke manier doet (echt heel belangrijk) helpen ze je wel netjes voor zover ze kunnen. In elk geval wel heeeeeeeeeeeeeel vaag

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Ik zou per direct stoppen met het bellen met de helldesk. Duidelijk is dat die het probleem niet gaat oplossen en EUR 0.30 p/m tikt hard aan.

Dan.. aan jouw kant heb je al het mogelijke gedaan. Duidelijk is dat dit in de lijn zit. Je geeft al aan dat je wel vaker een niet werkende verbinding had, maar dat dat meestal wel weer goed kwam. Tot 2 weken geleden, en toen is er toevallig ook een renovatie gestart.

Het lijkt mij redelijk klaar. Je had al een lijn die niet helemaal lekker werkte, en tijdens die renovatie hebben ze 'iets' gedaan, waardoor je lijn helemaal niet meer werkt.

Dat het bij je buurman wel werkt, is niet echt relevant, aangezien die een andere kabel gebruikt. (mogelijkerwijs ook een anders ISP met bv. KPN?)

Ladot is een rukprovider. Ik ken iemand die daar vrij recent nog gewerkt heeft, en het is een grote rotzooi daar. Zowel op ISP gebied als op hosting gebied.

Wat ik zou doen is een aangetekende brief versturen, waarin je Ladot in gebreke stelt. Je betaald immers voor een dienst die zij niet leveren. Geef duidelijk aan dat jij al alles geprobeerd hebt. Eis de kosten van de helldesk terug, aangezien het probleem niet aan jouw kant zit. Geef ze een redelijk termijn.

Dus iets als:
Geachte <naam>,

Sinds <datum> maak ik gebruik van een door u opgeleverde ADSL verbinding. Deze verbinding heeft altijd relatief probleemloos gewerkt, tot ca. <datum>, waarna hij niet meer gewerkt heeft.

Over dit probleem heb ik diverse malen langdurig contact gehad met uw helpdesk. Op aanraden van uw helpdesk heb ik diverse nieuwe modems geprobeerd, wat niet mocht baten. Mijn conclusie is dat het probleem zich niet in mijn modem bevind, maar in uw aansluiting.

Aangezien ik wel graag gebruik maak van de internet verbinding waarvoor ik betaal, verzoek ik u het defect binnen 14 dagen op te zoeken en te verhelpen. Mocht dit niet lukken dan ben ik genoodzaakt u in gebreke te stellen.

Met vriendelijke groeten,

Boely
Als ze daarop niet reageren, en de lijn niet gerepareerd wordt, kun je een hardere brief sturen, waarin je de abo-kosten terug eist, evenals de helldesk-kosten. Het lijkt me zelfs mogelijk de kosten van een overstap naar een andere provider op LaDot te verhalen, maar ik ben geen jurist :)

• Boely

Boely

Topicstarter
UPDATE

Na alle ellende eruit te hebben gezopen dit weekend. Vanmorgen maar weer eens gebeld. (in uber pissed modes)

Die knakker had ik vaker aan de lijn gehad...en begon weer met het verhaal dat het niet aan hun kan liggen enz. Ik zei dat dat mij geen ene ruk kan schelen. En dat ladot maar eens een onderzoek moeten starten waarom ik geen internet heb.

Ik werd afgescheept met het verhaal dat de techno-dienst er nog niet was, en hij zou me terug bellen... (dit is nu 2 uur geleden) Ik laat het hier nog wel weten als er weer nieuws is.

Welk?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:22
Na 3 weken geen internet zou je gewoon de boel op kunnen zeggen en over kunnen gaan naar een andere provider(wel aangetekende brief sturen). Lijkt mij de meest gemakkelijke oplossing, BBned + Ladot is dubbelpech, heb zelf Demon via BBned en bij Demon hebben ze nog enigzins verstand van zaken. Heb het idee dat 80% van de storingen veroorzaakt wordt door migraties van BBned.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Boely schreef op 03 mei 2004 @ 10:47:
UPDATE

Na alle ellende eruit te hebben gezopen dit weekend. Vanmorgen maar weer eens gebeld. (in uber pissed modes)

Die knakker had ik vaker aan de lijn gehad...en begon weer met het verhaal dat het niet aan hun kan liggen enz. Ik zei dat dat mij geen ene ruk kan schelen. En dat ladot maar eens een onderzoek moeten starten waarom ik geen internet heb.
Laat ze dat dan bewijzen.

• bjck
Waslijn schreef op 03 mei 2004 @ 10:57:
Na 3 weken geen internet zou je gewoon de boel op kunnen zeggen en over kunnen gaan naar een andere provider(wel aangetekende brief sturen). Lijkt mij de meest gemakkelijke oplossing, BBned + Ladot is dubbelpech, heb zelf Demon via BBned en bij Demon hebben ze nog enigzins verstand van zaken. Heb het idee dat 80% van de storingen veroorzaakt wordt door migraties van BBned.
Maakt eigenlijk voor de consument niet uit waar het probleem zit.

Je meldt het probleem bij je ISP
Samen met ISP wordt op hun aanwijzingen ea uitgesloten/getest.
Dan gaat ISP verder bij zichzelf en zijn toeleverancier om het probleem verder te analyseren/oplossen.

Gewoon laten door-sudderen en afschepen van 'het zal wij u liggen' is onacceptabel natuurlijk.

• Boely

Boely

Topicstarter
Ladot heeft me gister rond 4 uur terug gebeld. En ze zouden overleg hebben gehad met BBnet. Volgens BBnet klopt alles en ligt het probleem dus niet bij hun.

NIET DAT IK DAAR WAT MEE OPSCHIET!!!!!!

Maargoed ik moest maar ffs een programma downloaden genaamd 'etherreal' en dat dan draaien.
Dat heb ik gedaan en heb de uitkomst van dat programma, vanmorgen naar hun toe gemaild. Dus afwachten of ze nu een probleem kunnen vinden.

Ook zei ik tegen ladot: 'wat als er geen oplossing komt?'
medewerker: 'tjah...dan zal ik even moeten overleggen met mijn manager of er een monteur oid bij u langs moet komen'
Ik weer: 'Dat is wel het minste wat je kunt doen'

Dus nog steeds geen oplossing..... wordt vervolgd.....

Welk?

• Robtimus
  • Laatst online: 17:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Ze hebben na 2 weken nog niet eens serieus overwogen een monteur langs te sturen??

Bij @Home kreeg ik bij mijn laatste storing (tevens directe aanleiding voor opstappen, maar ok) op woensdag (dag voor kerst nog wel) een monteur over de vloer, terwijl ik de vrijdag ervoor pas voor het eerst geen verbinding meer had.

Stelletje prutsers bij Ladot vind ik.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Te-ring, 5 uur helldesk, das 90 euro!

Ik herhaal nog maar even dat je dit soort kosten bij hen moet verhalen hoor! Zeker als blijkt dat het probleem bij hun ligt.

• Boely

Boely

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 11:19:
Te-ring, 5 uur helldesk, das 90 euro!

Ik herhaal nog maar even dat je dit soort kosten bij hen moet verhalen hoor! Zeker als blijkt dat het probleem bij hun ligt.
Owjah, als iid blijkt dat het toch aan hun ligt....krijgen ze idd de rekening toegestuurt!

Welk?

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Kijk even in je taskmanager of er een app draait die avserve.exe heet. Zo ja, dan zit er een nieuw virus in je pc die poorten zoekt enzo. Ik heb dit vorige week toevallig gehad, heb ook adsl, en kon het internet niet meer op...

• Boely

Boely

Topicstarter
Minos111 schreef op 04 mei 2004 @ 12:37:
Kijk even in je taskmanager of er een app draait die avserve.exe heet. Zo ja, dan zit er een nieuw virus in je pc die poorten zoekt enzo. Ik heb dit vorige week toevallig gehad, heb ook adsl, en kon het internet niet meer op...
Ik heb m'n scanner natuurlijk al laten zoeken naar een virus (altijd up to date) Maar het zou iid kunnen. Bedankt voor de tip. Zodra ik klaar ben met werken ffs kijken...

Weet je toevallig welk verwijdertooltje ik daarvoor nodig heb op www.norton.com?
Dan kan ik die nu nog downen en op een cdrwtje fikken. Als het toch die virus is, ik hem gelijk kan verwijderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Boely op 04-05-2004 12:44 ]

Welk?

Verwijderd

Ik had niet zo heel veel tijd, dus ik heb niet alles hierboven doorgelezen...
Maar heb nog wel wat gegevens voor je, misschien heb je er wat aan...

Bij bbned (via dutchdsl), hebben wij altijd al gezeik gehad met e-tech en sweex (intern hetzelfde). Die lui van dutchdsl hebben ons altijd gezegd, ook al heb je de correcte firmware volgens de cpe-lijst, dan nog precies dat gezeik. Ineens houdt het ermee op. (Wij hebben een zyxel modem gekocht en probleem was op 1 locatie opgelost, na 2 e-tech en 2 sweex modems)

BBNed is ook bezig met een grote migratie door het hele land:
Migratie Cisco -> Alcatel, volgens de nieuwsbrief hierover zijn (volgens bbned) bijna alle modems geschikt, behalve een aantal AnnexB modems... Ik weet niet hoe goed ze zoiets controleren voor zo een cpe-lijst, maar ik vertrouw het allang niet meer.

Volgens de cpe-lijst van jan-2004:
cpe: E-Tech ADSL Router 4-ports
firmware: V3.27 (HL082103.02F)

cpe: SMC 7404BRA
firmware: V0.19

Misschien weet je nu meer dan die lui van de helpdesk en krijg je een echte techneut aan de lijn ofzo...

• Boely

Boely

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 13:25:
Ik had niet zo heel veel tijd, dus ik heb niet alles hierboven doorgelezen...
Maar heb nog wel wat gegevens voor je, misschien heb je er wat aan...

Bij bbned (via dutchdsl), hebben wij altijd al gezeik gehad met e-tech en sweex (intern hetzelfde). Die lui van dutchdsl hebben ons altijd gezegd, ook al heb je de correcte firmware volgens de cpe-lijst, dan nog precies dat gezeik. Ineens houdt het ermee op. (Wij hebben een zyxel modem gekocht en probleem was op 1 locatie opgelost, na 2 e-tech en 2 sweex modems)

BBNed is ook bezig met een grote migratie door het hele land:
Migratie Cisco -> Alcatel, volgens de nieuwsbrief hierover zijn (volgens bbned) bijna alle modems geschikt, behalve een aantal AnnexB modems... Ik weet niet hoe goed ze zoiets controleren voor zo een cpe-lijst, maar ik vertrouw het allang niet meer.

Volgens de cpe-lijst van jan-2004:
cpe: E-Tech ADSL Router 4-ports
firmware: V3.27 (HL082103.02F)

cpe: SMC 7404BRA
firmware: V0.19

Misschien weet je nu meer dan die lui van de helpdesk en krijg je een echte techneut aan de lijn ofzo...
bedankt voor je info....Maar die lijst ken ik ondertussen uit m'n hoofd :P

Ook heb ik nu 2 werkende modems thuis staan. SMC 7404 firmware 0.24 en de e-tech annex-a v2 firmware 3.40. En geen van bijde werken....ik wacht geduldig op een telefoontje van ladot.....

Welk?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Minos111 schreef op 04 mei 2004 @ 12:37:
Ik geloof niet dat dit van belang is als al duidelijk is gesteld dat het NIET aan de pcs ligt, NIET aan de modems maar aan de verbinding. Je zal altijd een IP moeten krijgen, ook met dat virus en dat krijgt de TS niet!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Je hebt het maximale geprobeert, toch?

Ik denk dat er gewoon iets foutzit in de infrastructuur van BBned.

Trouwens, Hoe is dat telefoonverkeer geregeld in jullie flat?

Verwijderd

het is zeer goed mogelijk dat op de wijkcentrale de poort kapot is van de DSLAM waarop jij bent verbonden OF dat bij de KPN een sip stift naar de maan is gegaan!

bij onze isp (nee geen kpn of bbned) wordt dit iig meteen uitgezet om te testen en hammeren we bij KPN om eens goed te kijken!

meestal al de volgende dag ja :)

leuk dat BBNED(heb het ook) totdat je een probleem hebt! ben benieuwd wat de uitkomst is!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 00:44 ]

• Boely

Boely

Topicstarter
Zo, weer wat nieuws te melden.

Volgens ladot wordt dus mijn DHCP daemon eruit gefiltert ergens. oftewel ze gooien het op een firewall oid. Maargoed ik gelijk weer, das onzin blablabla (teminste zodra die lijn m'n meterkast inloopt zit er geen firewall meer tussen.)

Als 'oplossing' boden ze me het volgende aan: Er zal vandaag door een IT bedrijf gebeld worden voor een afspraak..als die IT'er het probleem in mijn huis vind. Kan ik de kosten betalen. Als blijkt dat het niet door mij komt. Betaald Ladot de kosten.

Nu heb ik een dubbelgevoel. Aan de ene kant hoop ik dat het niet aan mij ligt. Maar aan de andere kant, als die IT'er het probleem vind, heb ik wel weer snel internet.....Maargoed ik kan niks bedenken waar het aan kan liggen. Het enigste wat ik nog niet heb gedaan is windows XP her-installeren..maar ik geloof niet dat dat het probleem is. Want zelfs m'n modem krijg geen IP.

To be continued.......

Welk?

Verwijderd

Lijkt me een heel reëel aanbod van ze.

Als jij met je PC wel bij de webinterface van het modem komt, en het modem ingesteld hebt zodanig dat HIJ het IP adres van de provider ophaalt, en hij krijgt geen IP-adres, dan kan het alleen maar aan de provider of het modem liggen.

• Boely

Boely

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:15:
Lijkt me een heel reëel aanbod van ze.

Als jij met je PC wel bij de webinterface van het modem komt, en het modem ingesteld hebt zodanig dat HIJ het IP adres van de provider ophaalt, en hij krijgt geen IP-adres, dan kan het alleen maar aan de provider of het modem liggen.
Dat probeer ik ze nu toch ook duidelijk te maken. En na 4 modems geprobeert te hebben. Sluit ik dus ook de modem uit.

Ben net gebeld. En die knakker komt vanmiddag. Laat hem maar komen met z'n modempje en netwerkaartje...

[ Voor 7% gewijzigd door Boely op 06-05-2004 07:38 ]

Welk?

• Boely

Boely

Topicstarter
Zo, hij is gisteren geweest. En na 1,5 uur was de conclusie, dat het dus echt niet aan mij lag. Goh wat een verrassing :P

Het ergste vind ik nu, dat het 3 weken heeft moeten duren, voordat ladot eindelijk eens een mannetje hiernaartoe heeft stuurt.

Als het goed is, wordt nu BBnet ingeschakeld en moet ik binnen 1 week wel weer internet hebben.

Nu best een belangrijke vraag. Kan ik wat terug krijgen? Ik heb 4 uur met de helpdesk aan de telefoon gezeten. 1 maand geen internet, de aanschaf van overbodige modems en ik heb vrije dagen moeten opnemen om de helpdesk wat langer dan 20 min aan de lijn te krijgen. En het is dus niet mijn schuld!!!!!

Welk?

• Boely

Boely

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Boely op 07-05-2004 07:50 ]

Welk?

• Boely

Boely

Topicstarter
oeps 2x verkeerde knop :P Need more coffee

[ Voor 36% gewijzigd door Boely op 07-05-2004 07:51 ]

Welk?

Verwijderd

Die vrije dagen en modems zal lastig worden (alhoewel ik het wel in je schadeclaim zou vermelden), maar die maand internet en telefoontikken moet je toch wel terug kunnen krijgen (als in redelijk en billijk). Heb je een rechtsbijstandverzekering? Kan je daar ook es aanspraak op maken ;)
Ik zou een pittig briefje schrijven (niet mailen, maar aangetekend verzenden).

Enne: goed dat het opgelost lijkt te zijn!

• Boely

Boely

Topicstarter
Ze zouden mij op de hoogte houden. Dus ik ga ze nu ffs niet meer bellen. Ik w8 nu geduldig af, hoelang het gaat duren voordat ik internet heb. Volgens die IT'er kan het wel een weekje duren. En omdat het nogal een vaag probleem is. Kan het dus ook echt lastig zijn om het probleem te vinden.

Zodra ik weet internet heb. Zal ik een aangetekende brief sturen naar ladot.

Welk?

• Robtimus
  • Laatst online: 17:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Boely schreef op 07 mei 2004 @ 07:49:
Zo, hij is gisteren geweest. En na 1,5 uur was de conclusie, dat het dus echt niet aan mij lag. Goh wat een verrassing :P

Het ergste vind ik nu, dat het 3 weken heeft moeten duren, voordat ladot eindelijk eens een mannetje hiernaartoe heeft stuurt.

Als het goed is, wordt nu BBnet ingeschakeld en moet ik binnen 1 week wel weer internet hebben.

Nu best een belangrijke vraag. Kan ik wat terug krijgen? Ik heb 4 uur met de helpdesk aan de telefoon gezeten. 1 maand geen internet, de aanschaf van overbodige modems en ik heb vrije dagen moeten opnemen om de helpdesk wat langer dan 20 min aan de lijn te krijgen. En het is dus niet mijn schuld!!!!!
Die maand moet je zowiezo vergoed krijgen. Ik heb bij @Home eens 3 weken zonder internet gezeten (probleem bij hen), ik kreeg een restitutie van exact de gemiste tijd (22 dagen van 31).
Telefoonkosten, modemkosten en vrije dagen moet je wat harder voor schoppen iig, CC (niet BCC! Laat ze het maar goed zien!) je mailtjes bv standaard naar kassa@vara.nl ed, dat geeft wat druk bij hen (lees: slechte publiciteit als het op TV komt; Ook dat nog anyone?).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 10:13
IceManX schreef op 07 mei 2004 @ 11:01:
[...]

Telefoonkosten, modemkosten en vrije dagen moet je wat harder voor schoppen iig, CC (niet BCC! Laat ze het maar goed zien!) je mailtjes bv standaard naar kassa@vara.nl ed, dat geeft wat druk bij hen (lees: slechte publiciteit als het op TV komt; Ook dat nog anyone?).
Naar Ook Dat Nog sturen zal niet veel nut meer hebben, aangezien afgelopen zondag de laatste uitzending was. Zie ook http://www.kro.nl/ookdatnog//indemedia/optv/odnstopt.asp

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:36
Ik heb ook internet via BB-net en een E-tech modem, het is nu ook al 3 of 4x gebeurd dat als ik men modem reset ik geen internet meer heb. Heb ook die modem al een keer omgeruild.

Nu leg ik er ook weer uit.... maar heb een nieuwe modem besteld. Er zijn volgens mij veel mensen met BB-net en een E-tech wat problemen levert. Nu een alcatel besteld :P die vandaag binnenkomt.

Vorige keer ook 3 weken geen internet gehad. Zo een trut had mijn storing doorgeeven aan BB-net, kon 4 dagen duren, daarna nog geen internet en ik weer bellen. Na veel gekloot eindelijk een man aan de lijn die er verstand van had, en het was in 15 minuten geregeld :| BB-net had me in de centrale gereset ofzo, en alles werkte weer top.

Maar het vage blijf dat ik na een modem reset men internet kwijt ben

• Boely

Boely

Topicstarter
Daar heb ik niet z'n last van :D Op zich heb ik altijd internet gehad. op wat onderhoud dingentjes na. Maar dan heb ik het over 1 a 2 uur. En daarna gewoon weer vlammen.

Maar nu zijn er in totaal 5! modems gebruikt en het werkte toen nog niet. Ik denk dat ik mooi die SMC 7404 ga gebruiken. heb net 2 gemiste gesprekken...ook geen nummer...dus wie weet heb ik nu thuis internet!!

Welk?

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Boely schreef op 07 mei 2004 @ 09:35:
Ze zouden mij op de hoogte houden. Dus ik ga ze nu ffs niet meer bellen. Ik w8 nu geduldig af, hoelang het gaat duren voordat ik internet heb. Volgens die IT'er kan het wel een weekje duren. En omdat het nogal een vaag probleem is. Kan het dus ook echt lastig zijn om het probleem te vinden.

Zodra ik weet internet heb. Zal ik een aangetekende brief sturen naar ladot.
Dat het wat langer kan duren kan je niet echt als erg beschouwen. Het belangrijkste positieve is dat je nu in elk geval niet tegen een muur aanloopt die zegt dat het aan jou ligt.

• Boely

Boely

Topicstarter
UPDATE!!!!!

Wat een verassing vandaag :D Maar laat ik bij het begin beginnen.

Afgelopen donderdag was die ICTér langsgeweest en kon dus niks vinden. Toen is er dus een ticket aangemaakt..en het w88 was begonnen. Maar vanmorgen nog steeds geen internet, dus ik maar weer eens bellen naar Ladot. Kreeg dezelfde knakker aan de lijn (NOFI).
Dus ik zeg 'Ik wil vragen hoe het met mijn adsl lijn zit' Hij gelijk: 'Ah dat rare probleem' Ik: Die jah! |:( Hij klikken, 'ummm ik zie dat hij nog loopt, maar ik heb wel een mailtje terug gehad. Welke modems heb je?' Ik dacht dat ik gek wer. Ik: 'dat heb ik al een paar keer gezegt volgens mij' Hij: 'uuuh jah...maar die ben ik vergeten te noteren' Ik: ' :X SMC 7404 en een e-tech annex-a V2.' Hij: 'Ok je hoord van me'

Dus ik kom thuis, zet m'n bak aan. En voilla MSN doet het :D maar dus niks meer gehoord van die knakker.

Morgen bellen en de maand april en alle telefoon kosten vergoed krijgen!

Al met al een goed begin van de week. Afgelopen Zondag eindelijk weer eens feesten op het leidse, en vandaag internet. Ik ga nu de pics bekijken van afgelopen zondag... MZZLS!!! (ook al mag dit niet :P)

[ Voor 15% gewijzigd door Boely op 11-05-2004 17:51 ]

Welk?

• MagicTempest
En nu wil ik graag weten wat het probleem was...

• Boely

Boely

Topicstarter
MagicTempest schreef op 11 mei 2004 @ 20:43:
En nu wil ik graag weten wat het probleem was...
Ik zal het ze vragen morgen.....

Welk?

Verwijderd

DSLAM poort die rot was / config verkeerd / sip stift niet in orde ....
Pagina: 1