matrox g550 / amd xp2200+

Pagina: 1
Acties:

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
ok ...
in den beginne had ik een pentium III-800mhz met de matrox g550 videokaart. dit
liep allemaal goed, maar wel wat langzaam.
Toen ben ik op de HCC dagen wezen kijken voor een nieuw mobo en proc. Dit is een MSI met daarop een AMD 2200+ geworden. Ik blij naar huis, en daar alles geinstalleerd, nieuwe windows erop (xp). en gamen maar (dat dacht ik).
Maar toen liep telkens mijn pc vast (error van videokaart). Kap eraf, ff kijken of er wat was, en toen zonder kap opgestart. Toen liep hij perfect. Dus ik dacht de videokaart zal te heet worden.

De videokaart zit inmiddels in de pc van me vader waar hij goed loopt (met pentium IV 3 ghz. Maar welke videokaart moet nu hebben? Ik wil graag weer een dual hebben. En heb mijn oog laten vallen op de XFX GeForce FX 5700 Ultra 128MB (Dual DVI, Vivo)
Daar zit ook een indrukwekkende koeler op. Maar voordat ik hem koop heeft iemand ervaringen met de warmte van deze kaart? Of heeft iemand een beter idee??

mijn pc

Verwijderd

kijk persoonlijk zou ik voor een Radeon 9800 pro/xt gaan

Maja......dat is voor ieder zo z'n eigen smaak he :P

Ik heb btw zelf ook probleme gehad met een matrox g450 kaart.....onverklaarbaar....onoplosbaar 8)7

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:44

Croga

The Unreasonable Man

hmmm.... hitte kan inderdaad een probleem zijn bij de passief gekoelde Matrox kaarten. De G550 die in mijn shuttle zat gaf mega problemen als ik de kap er niet op had. Zette ik de kap terug dan zorgde de airflow er voor dat de kaart goed gekoeld werd.

Hij liet deze problemen zien door trillingen op het aangesloten TFT scherm. Het beeld wiebelde een beetje... Als het systeem dan langer aan bleef staan werd spontaan gereboot...

Als je er van uit gaat dat warmte het probleem was bij je G550, zul je even moeten afwegen of je niet eens naar de koeling van je kast moet kijken. In voldoende airflow zou je kaart de problemen namelijk niet gehad mogen hebben. En wellicht dat een nieuwe videokaart de problemen niet krijgt vanwege de betere koeling die er op zit, maar de hitte die het veroorzaakt zou nog wel eens problemen kunnen geven elders in je kast (verhoogde CPU en/of harddisk temperaturen kunnen ook problemen geven.....)

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
misschien had ik ook moeten zeggen:

heb een pci slot-koeler erop gehad, zonder resultaat.

mijn pc

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

die kaart (xfx geforce fx 5700 ultra) heb ik ook. hij loopt hier op 534 mhz/1.09 ghz en na een uur stevig benchen komt ie net op 45 graden. heb het pci slot eronder vrijgelaten.
het maakt niet uit of ik de casefans aan of uit heb staan (1-2 graden ofzo)

verder vind ik het ook gewoon een geweldige kaart!
lekker snel, goed over te clocken, geen stabiliteitsproblemen.

[ Voor 25% gewijzigd door powerflux op 29-04-2004 07:47 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.