Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

extra leds op antec/chieftec case

Pagina: 1
Acties:

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 12:58
Op de meeste Antec (en dus onrechtstreeks ook Chieftec) cases zitten tegenwoordig 4 leds, 1 voor HDD, 1 voor POWER ON, 1 (in mijn Plusview 1080amg) gelabeld I en II..

Na wat gezocht te hebben op google en ook op GoT, vind ik niets bijster bijzonderf over het aansluiten ervan. Sure, op mijn mobo (asus p4p800) heb ik al de powerled en de hdd activity-led aangesloten, maar er schieten er nu nog 2 over die ik niet gebruik.
In posts van anderen lees ik: be creative, use those extra leds for whatever you want. Nu heb ik mijn boekje al gecheckt, en op de plaats waar al de connectoren toekomen (resetknop, powerknop, leds) is geen plaats meer/ functie voorzien voor die extra leds.
Last, but not least, the LEDs in front are sweet! Not only do they let you have a Power and a HD light, they also have 2 more LEDs for whatever you want to use it for. A SCSI card? An extra ATA card? Built-in LAN? Sleep? E-mail notification? No problem! Plus 2 front-mounted USB rounds the deal.
Nu is mijn vraag: stel ik wil led I gebruiken als lan activity meter (heb enkel en alleen onboard lan) hoe vis ik dan uit op welke connector die mag?
Als het antwoord niet bestaat heb ik een tweede vraag, die misschien wel belangrijker is.. (en waar ik het antwoord quasi al op weet) Mag ik die pinnetjes die van die led komen op gelijk welke plaats prikken op mijn mobo om te testen of daar al dan niet activiteit gemeten wordt? (maw is dat hot-swapable?)
Hopelijk kan iemand me hier helpen, want 2 extra leds is l33t, maar als je ze niet kan gebruiken.. 8)7

EDIT: hier http://209.81.58.82/TechSupport/FAQ6.asp staat wat je ermee kan doen, maar ben je dus bepert tot die functies?

[ Voor 5% gewijzigd door ScSi op 29-04-2004 00:27 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Welke connectors je van je mobo kunt gebruiken lijkt me redelijk simpel te vinden in het boekje dat erbij zit of anders op internet.
Hot swappen lijkt mij geen goed idee, niet voor je led vanwege ompolingsgevaar en te hoge spanning. Maar nog belangrijker voor je mobo, ik denk niet dat elke connector er even blij mee zal zijn.

Voor een lan activity led zou je heel simpel een draadje vanaf de lampje die er al zitten bij de lan connector door kunnen lussen daar de andere leds. Mischien zit er al een connector voor in de buurt en anders moet je het solderen :)

Als je meerdere hd hebt kun je ook elke hd een eigen led geven, heel simpel de leds aan een bepaalde pin je hangen, ik dacht pin 39 en 40 maar dat weet ik niet zeker, zou je even op moeten zoeken :)

Last.fm

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 12:58
_Ernst_ schreef op 29 april 2004 @ 09:05:
Welke connectors je van je mobo kunt gebruiken lijkt me redelijk simpel te vinden in het boekje dat erbij zit of anders op internet.
Hot swappen lijkt mij geen goed idee, niet voor je led vanwege ompolingsgevaar en te hoge spanning. Maar nog belangrijker voor je mobo, ik denk niet dat elke connector er even blij mee zal zijn.
In het boekje staan er maar mogelijkheden voor 2, ik zal het dan ook maar bij die 2 houden..