[SBS2003] Offline bestanden reageert ook bij goede verbindin

Pagina: 1
Acties:

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb een Windows 2003 Small Business Server draaien. Deze is altijd goed bereikbaar als je pingt, de websites opvraagt of via Outlook gebruik maakt van de gegevens in exchange 2003.

Tijdens het werken krijg ik op mijn werkstation op willekeurige momenten de melding dat de server offline is en dat ik toch door kan werken dankzij offline bestanden. Echter de server is niet offline, pingen lukt, exchange en webserver zijn goed bereikbaar.

Ik heb dit systeem al een keer opnieuw geinstalleerd omdat het leek dat het daaraan lag maar ook dit helpt niet. Met mijn laptop naar de server heb ik eigenlijk nog geen probleem geconstateerd (laptop = wifi, werkstation via gigabit lan)

Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen. Ook de netwerkshares zijn op zo'n moment niet bereikbaar. Spontaan komt de verbinding wel weer een keer terug maar kan ook net zo spontaan verdwijnen. Aansluiten op 100 Mbit helpt ook niet.

Werkstations allemaal XP Pro

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom