Free BSD 4.9 hangt na installatie

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een HP NetserverE60 met dual P2-450MHZ, 512MB intern, UWSCS3 controller met drie 9,1 GB schijven.

Op deze bak heb ik een Free BSD installatie proberen te zetten. In eerste instantie gaat dit goed, maar na het rebooten na installatie hangt ie op de volgende regel:

agp0:(Intel 82443BX (440 BX) host to PCI bridge) mem 0-0xfffffff at device 0.0 on pci0

Ik heb alles al geprobeerd om het op te lossen. Alles er al uit gehad. EThernet kaart (3com), videokaart (PCI), geheugen er al uit gehad op 64 mb na, 2e processor eruit gehad. ;( .

In het bios ook alles al uit gezet wat niet nodig was (printer poorten, compoorten), heb de IRQ toewijzing automatisch zowel als handmatig gedaan.

Bij de 5.2 versie van FreeBSD hangt ie al voor de installatie op dezelfde regel.

Misschien zijn er tips? _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Toink op 28-04-2004 23:49 ]

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
welke vidkaart gebruik je?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Toink
  • Niet online
Meerdere geprobeerd, een oude SIS 4MB PCIkaart (diverse pc-sloten) en een Asus V6800 Geforce I kaart, maar ook een TNT32MB AGP-kaart. Allemaal hetzelfde resultaat. :(

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 15:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hmmz, heel toevallig kwam ik dit probleem op de freebsd-lists tegen tijdje terug. Heb 'm ff voor je opgezocht:

http://lists.freebsd.org/...ns/2004-April/043344.html

Het antwoord is duidelijk. De AGP-controller in dat ding lijkt niet compleet ondersteund. Althans, dat lijkt. Hij stelt dat je met de fixit-disk (installeren met floppies dus) de floppy-kernel naar je HD kunt kopieren. Daarna kun je booten en kun je een kernel maken met alle hardware die je nodig hebt, maar AGP zet je dan uit. Je zal het dus met een PCI-kaart moeten doen, zoals het er hier naar uit ziet. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Toink
  • Niet online
Dan gaan we dat eens proberen. Bedankt voor je zinvolle inbreng.

Het werkt, bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Toink op 29-04-2004 17:03 ]