Toon posts:

[P4] Mist een pinnetje

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal ik heb een vraagje

laast moet ik ff de processor dur uithalen en in een andere plank zetten en tijdens dit gebeuren is er een pin van de processor afgebroken dus heb ik maar gewoon nix van aangetrokken en alles werkt nog perfect alleen zou wel graag willen weten wat het is want het lijkt me niet dat intel pinnetjes plaatst die nix hebben te doen, mij cpu is niet overgeclockt.

gegevens wat ik kon vinden :

Socket : 478B, (mPGA478 Socket)
Naam : Intel(R) Pentium(R) CPU 2.00GHz (BRAND 8, APIC 0)
System bus : 400.91
Multiplier : 20.0
Sys Clock : 100.23

ik heb de afbleeding vandaag geschoten, je moet ff een grijze stip opzoeken dan vind je daarbij het verloren pinetje

Pic 1
Pic 2
Pic 3

de pic's zijn redelijk groot dus het kan even duren
je hoeft ook niet tezeggen dat de processor verot is(weet ik zelf ook ;) )
want muh dacht het ook wel zelf tekunnen.......... :(

als je het weet hoor ik het graag !

alvast bedankt

Zjohn

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 18:21 . Reden: Afbeeldingen toegevoeg van verloren pin ]

Verwijderd

Het kan zijn dat het een ground was en die zijn er meerdere d8 ik?
Weet je welke pin het was? Foto?

Verwijderd

Er zijn pinnetjes die geen enkele functie hebben dus je kan geluk hebben. Als ik jou was zou ik is een paar uur prime 95 gaan draaien.

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 09:17
dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door David_p3 op 28-04-2004 23:04 ]

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Verwijderd

Dit heeft toch hopelijk niets te maken met je vorige topic over die blue screens :S?

Verwijderd

Topicstarter
[misschien interessant voor ons. waar welk pinnetje zo duidelijk mogelijk aangeven, (p.s. FOTO is handig) ]

morgen maak ik wel ff een foto

Verwijderd

Topicstarter
[Dit heeft toch hopelijk niets te maken met je vorige topic over die blue screens :S?]

hoop ut niet maar na de format heet xp het nog geen 1 gedruft dus ga dur vanuit van niet

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

misschien beter als je een foto maakt, of uitlegt welk pinnetje het is

als je een datasheet van een pentium4 zoekt, dan kun je beter google gebruiken, ipv got

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 23:04:
Dit heeft toch hopelijk niets te maken met je vorige topic over die blue screens :S?
Nee dat ging over een amd cpu. Zie andere topic.

TS: als prime95 en alle windows applicaties zonder problemen lopen kan je gewoon veilig formatteren en hoef je je verder niet druk te maken om dat pinnetje, je krijgt hem er iig toch nooit meer op ;)

Verwijderd

Topicstarter
neej dat probeer ik ook maar niet, maar kan het ook niet iest in het overclock gedeelt wezen of heeft dat ernix mee temaken ?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 23:08:
neej dat probeer ik ook maar niet, maar kan het ook niet iest in het overclock gedeelt wezen of heeft dat ernix mee temaken ?
Overclocken heeft weinig met fabrieksinstellingen te maken, er bestaat geen magische OC-pin.

Zonder foto, of duidelijke beschrijving welke pin, kunnen wij niets.

{signature}

Verwijderd

Voutloos schreef op 28 april 2004 @ 23:10:
[...]

Overclocken heeft weinig met fabrieksinstellingen te maken, er bestaat geen magische OC-pin.

Zonder foto, of duidelijke beschrijving welke pin, kunnen wij niets.
//Offtopic
Die bestaan wel degelijk!

Verwijderd

haha stoere actie |:(

Gelukkig doet de cpu het nog :)

Ben ook wel benieuwd naar een foto.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 15:36

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik vind het wel maf dat je één pinnetje afbreekt. Die dingen breken meestal alleen maar als je hem wat heen en weer buigt. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je dat met één aan het proberen bent, tenzij het een hoekpinnetje is.

Een wat belangrijkere vraag: heb je het pinnetje of is dit in de socket blijven zitten.

Ik zou verder goed nakijken wat die pin doet voor dat ik hem compleet zou vertrouwen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
superduper schreef op 29 april 2004 @ 07:58:
Ik vind het wel maf dat je één pinnetje afbreekt. Die dingen breken meestal alleen maar als je hem wat heen en weer buigt. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je dat met één aan het proberen bent, tenzij het een hoekpinnetje is.

Een wat belangrijkere vraag: heb je het pinnetje of is dit in de socket blijven zitten.

Ik zou verder goed nakijken wat die pin doet voor dat ik hem compleet zou vertrouwen.
die pinnetjes van p4 zijn heel slap en dun :p, ik ben een keer een uur aan het prutsen geweest met een pinset op een paar pinnetjes van een p4 weer recht te buigen :p

Verwijderd

Zit het pinnetje aan het hoekje? Want die is toch weggelaten om hem er goed in te stoppen :o

Verwijderd

hey ux-nl als ie goed en STABIEL werkt is er niks aan de hand

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 01:40:
offtopic:
Die bestaan wel degelijk!
offtopic:
We hebben het hier over een PIV he... Dus corrigeer me dan met een voorbeeld aub. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 29-04-2004 15:37 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
piv ?

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

volgens mij is tegenwoordig al ruim de helft van de pinnen voor de aan- en afvoer van power, aangenomen dat er een kleine overcapaciteitsmarge is, en het is daadwerkelijk een powerpinnetje, heb je dus mazzel

[ Voor 6% gewijzigd door _fm op 29-04-2004 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ik nu minder vermogen ofso
want snapt dur niet zoveel van

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PIV = P4 = Pentium 4

IV is romeins voor 4 :+ (V = 5, I ervoor = -1, 5-1= 4 :+)

[ Voor 66% gewijzigd door Glashelder op 29-04-2004 18:31 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
aah ik zie het......
maar je weet ut antwoord op de vraag nie ?

Verwijderd

het valt me trouwens op dat er wel meerdere pinnen erg scheef staan. kijk dus uit met het plaatsen van je proc. Ga dus niet zitten drukken om je proc in je socket te krijgen. Hij hoord er in één keer in te vallen.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

maar je weet ut antwoord op de vraag nie ?
Er verandert niets voor je. Vermogen (:+), oftewel snelheid neem ik aan, blijft gewoon hetzelfde.

Die pin is waarschijnlijk net zo nutteloos als de sigarretenaansteker in je auto (ff aangenomen dat je hem nooit gebruikt). Je auto gaat er niet harder noch zachter van rijden.

[ Voor 40% gewijzigd door Glashelder op 29-04-2004 18:42 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1