[Win2k] TCP poorten niet vrij gegeven

Pagina: 1
Acties:

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:30
Bij mij op het werk heb ik een raar probleem.

Wij hebben een win 2kserver staan, deze maakt 3 keer per dag een verbinding met ongeveer 300 servers (dit verschilt per week soms zijn het er meer) om een log file te kopieren en uit te lezen. Alleen na een aantal weken maakt hij geen verbinding meer omdat de TCP poorten niet vrij gegeven worden. Dan moet de server opnieuw opgestart worden.

Nu heb ik bij microsoft gezocht of het een bekend probleem was, hierover heb ik wat info gevonden. Nu heb ik op een test server alle update's geinstalleerd, die nodig kunnen zijn. Vanacht laat ik die test-server heel veel connecties maken en hoop dat hij dan wel de TCP-poorten vrij geeft.

Zijn er tweakers die ooit het zelfde probleem gehad hebben?
of weet iemand misschien een commando om een aantal TCP poorten vrij te geven.

Ik hoop dat als ik morgen op het werk kom hij nog steeds bezig is met connecties maken anders alsvast bedankt voor de tips

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

TCP poorten die niet meer op established staan, krijgen een time-out na een ingestelde tijd. Dan verdwijnen ze uit de lijst zeg maar. Windows beschouwt een poort als niet meer in gebruik als de bijbehorende applicatie die de poort geopend had hem weer afsluit.

Ik ben wel benieuwd wat de uitvoer is van het 'netstat' commando als de boel vast zit.

Is er niet een buggy programma in de weer die de zaak open probeert te houden?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

NielsHarley schreef op 28 april 2004 @ 22:55:
[...] maakt hij geen verbinding meer omdat de TCP poorten niet vrij gegeven worden[...]
Hoe stel je dat vast?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• NielsHarley
In de event vieuwer van win2k stond een foutmelding,

IK zag dat hij de TCP poorten niet vrij had gegeven omdat als ik bij netstat keek de poorten oplopen totdat ze allemaal in gebruik zijn en dan maakt hij geen verbinding meer.

Maardat ik gister op microsoft gezocht had en de server geupdate had werkt hij nu goed.
Vananacht een paar 1000 keer een connectie laten maken en nu gaat hij als ik bij netstat kijk tot TCP poort 4995 hierna begint hij weer bij TCP poort 1097.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Misschien leuk voor de search als je nu ook nog even aangeeft waarom je zag dat die poorten niet vrijkwamen ... welke status hadden ze in netstat?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• NielsHarley
sorry, maar als ik maandag op het werk ben zal ik even de foutmelding hier plaatsen.

Maar bij netstat stond geen foutmelding, wel in de event viewer van win2k.
Alleen als die win2k server alle TCP poorten gebruikt had kon hij geen verbinding meer maken omdat ze niet vrijgegeven werden. preciese melding plaats ik maandag hier. Nu hij ze wel vrij geeft gaat hij van poort 5000 weer naar 1000. Zo als het moet.

Verwijderd

Effe als opmerking.

Windows NT 4 heeft een soortgelijke bug (niet vrijgeven van TCP verbinding naar een PDC). Deze is opgelost met de laatste SP...
Pagina: 1