Toon posts:

Is de snelheid van mijn Raptor goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem. Om hem lekker snel te maken heb ik een 74Gigb Raptor van WD gekocht. Deze heb ik nu aangesloten op mijn Asus P4C800 mobo. Nu vind ik de snelheid tegenvallen. Met het programma Sandra Sisoftware heb ik een benchmark gedraaid. De uitslag was dat hij net geen 60mb/s haalde. Dit vind ik vrij laag. De andere resultaten die standaard meegeleverd worden in Sandra Sisoftware zitten rond de 144mb/s.

Klopt het dat mijn HD te langzaam is in mijn systeem?

Zo ja, wordt het beter als ik een apparte IO controller koop?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 22:48:
Ik heb een nieuw systeem. Om hem lekker snel te maken heb ik een 74Gigb Raptor van WD gekocht. Deze heb ik nu aangesloten op mijn Asus P4C800 mobo. Nu vind ik de snelheid tegenvallen. Met het programma Sandra Sisoftware heb ik een benchmark gedraaid. De uitslag was dat hij net geen 60mb/s haalde. Dit vind ik vrij laag. De andere resultaten die standaard meegeleverd worden in Sandra Sisoftware zitten rond de 144mb/s.

Klopt het dat mijn HD te langzaam is in mijn systeem?

Zo ja, wordt het beter als ik een apparte IO controller koop?
Lol je resultaat is juist erg goed. Die 144 MB is een RAID.

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 22:49:
[...]

Lol je resultaat is juist erg goed. Die 144 MB is een RAID.
Sandra levert standaard resultaten mee,Die zijn dus 144mb/s.
Hij haalt 60mB/s , dit is idd wat weinig want een raptor 740GD moet zeker mijn simpel raid setupje overtreffen

Of lees ik nu zelf scheef?

Edit:
Idd scheef gelezen, sorry, maar er staat @Sandra ook een 2x36GB raptor @ raid 0,
En de Raptor 74 GB is sneller dan een raid setup dan 2x36GB.

Heb je al eens gedefragmenteerd, en probeer Atto eens.

[ Voor 23% gewijzigd door Timo op 28-04-2004 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke, ik dacht ook omdat het Sata-150 heet dat een theoretische snelheid van 150 mb/s mogenlijk is. Niet dat je dat dan haald maar bv 100mb/s zou mooi zijn dan.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42
Standaart resultaten zijn waarschijnlijk raid arrays, vergelijk het eens met standaart resultaten van een single disk ;)

• Icey
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 22:59:
Ow oke, ik dacht ook omdat het Sata-150 heet dat een theoretische snelheid van 150 mb/s mogenlijk is. Niet dat je dat dan haald maar bv 100mb/s zou mooi zijn dan.
Nope... in princiepe zou ata100 de meeste hdds al kunnen hebben ;)

Net zoals een netwerk, mijn gigabit netwerk haal ik ook niet exact 1000mbit.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik er nog op vooruit gaan als ik een apparte IO controller koop? Of is 60mb/s het maximum in een single situatie?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:39

Sick Nick

Drop the top!

@icey:
Met een enkele schijf niet nee, mijn raid0 array aan sata haalt in de ATTO benchmark 140 a 145 MB/sec bij de wat grotere blocks (128K en hoger). Dan test ik met een filesize van 32 MB, anders zit ik de cache te benchen. Met ATA100 of zelfs ATA133 zou ik tegen een limiet aanlopen.

• Icey
Idd Sick Nick, ik ga ook uit van een enkele situatie zoals de de sitatie van de TS.

Een Cheetah 15K.3 zal iets van 75MB/s halen, in een raid 5 array kan hij zelfs 375MB/s halen :P Met het juiste spul, bij voorkeur een MegaRAID 320-2X (Klik.

Maargoed, we hebben het nu over single ;)

Verwijderd

Topicstarter
Quote: Heb je al eens gedefragmenteerd, en probeer Atto eens.

Ik heb mijn schijf idd al ge defragmenteerd. Wat ik raar vind aab mijn mobo is dat hij mijn schijf op een UDMA5 zet. Dat doet hij bij mijn 2 ATA133 schijven ook. Dit kan klopen omdat dat mobo maar ATA100 ondersteund. Maar ik vind het raar dat dat SATA ook als een ATA100 controller functioneerd. De schijven zouden sneller kunnen dat wordt ook als tip meegegeven bij Sandra SiSoftware. Ik zat dus zo te deken dat als ik mijn Raptor met een beter controller zou aansturen dat hij dan sneller zou zijn.

Verwijderd

Icey schreef op 28 april 2004 @ 23:01:
[...]

Nope... in princiepe zou ata100 de meeste hdds al kunnen hebben ;)

Net zoals een netwerk, mijn gigabit netwerk haal ik ook niet exact 1000mbit.
1000/8=125MBps? no way, maar de bottleneck ligt ergens bij je hardeschijfen denk ik en de PCI bus natuurlijk behalve bij de Intel Onboard CSA NIC die aan de northbridge hangt.

En 60MegaByte ps is helemaal niet zo slecht hoor

Mijn Samsung 120GB 8MB haalt 40MBps
Mijn Maxtor 120GB 8MB haalt 40MBps

En een andere controller zal niet veel nut hebben denk ik omdat je weer met dat pokke trage PCI zit.
Controller in je southbridge is sneller dan een PCI kaart denk ik.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 15:23
Zomaar ff een vraag hoor maar heb je hem met de sata kabel aangesloten of met een gewone ata kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, dan heb ik er vrede mee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Quote: Zomaar ff een vraag hoor maar heb je hem met de sata kabel aangesloten of met een gewone ata kabel?

Met een SATA kabel

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op 28 april 2004 @ 23:25:
Zomaar ff een vraag hoor maar heb je hem met de sata kabel aangesloten of met een gewone ata kabel?
WTF?? sinds wannneer kan een raptor op een ATA kabel 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees voortaan eerst reviews van de Raptor 74GB. Dit is druktemakerij om niks.

Zie o.a. www.storagereview.com en www.tweakers.net voor reviews :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.